رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ فروردین ۱۳۸۹

طرح خروج ۲۰۰ هزار کارمند از تهران

دولت ایران اعلام کرد که قصد دارد ۲۰۰ هزار کارمند را همراه با خانواده‌های آنها از تهران خارج کند.

احمد بزرگیان، یک مقام نهاد ریاست جمهوری، امروز شنبه در حاشیه همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال گفت که مقدمات خروج این تعداد کارمند دولت از شهر تهران فراهم شده است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای بزرگیان افزود کارمندانی که از تهران منتقل شوند، شرایط و حقوق بهتری نسبت به مدیران خواهند داشت و برای آنها دوره‌های‌ آموزشی لازم در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام نهاد ریاست جمهوری افزود: ‌«افزایش حقوق کارکنانی که از تهران خارج می‌شوند تا سقف ۲۵ تا ۵۰ درصد خواهد بود.»

بزرگیان افزود کارمندانی که از تهران منتقل شوند، شرایط و حقوق بهتری نسبت به مدیران خواهند داشت و برای آنها دوره‌های‌ آموزشی لازم در نظر گرفته خواهد شد

«ارتقای پایه گروهی کارکنان دولت» از دیگر طرح‌هایی است که دولت برای تشویق خروج کارکنان خود از شهر تهران در نظر گرفته است.

طرح خروج بخشی از کارمندان دولت از تهران یک هفته پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد خواستار خروج دست‌کم پنج میلیون نفر از تهران شد، در دستور کار نهاد‌های دولتی قرار گرفته است.

آن‌طور که مقام‌های دولتی می‌گویند، نگرانی از وقوع زلزله در تهران و جلوگیری از افزایش قربانیان این حادثه، مهمترین علت اتخاذ این سیاست از سوی دولت دهم است.

کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به احتمال وقوع زلزله در این شهر گفته است: «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما منتظر خبر خروج كل دولت از ايرانيم !

-- نادر ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

ما نیز طرح خروج حکومت را که سی سال است در حال نوشتن آن هستیم و روز بیست و پنجم خرداد آنرا به بانیان حیله و تزویر و قتل و آدمکش و تجاوز بی باتوم و با باتوم و سنگسار و آدمکشی حکومت ناب محمد دادیم بزودی اجرا خواهیم کرد. من نم یفهمم گاهی جرا سران جنبش سبز بصورتی مضطرانه تقاضای آزادی زندانیان را دارند، چرا آنها که آزاد شده اند ساکتند، چرا آقای ابطهی دیگر خاموش شده است، چرا آقای حجاریان دیگر چیزی نمی گوید. آخر یا سیاسی هستید یا نیستید. البته که شما همگیتان در برهه ای از زمان گناهکار بوده اید، اما مردم بخاطر مقاومتتان و بخاطر شجاعتتان و بخاطر همسو شدنتان با منافع فرهنگی معنوی و مادیشان شما را بخشیده اند.
زنده باد انقلاب سبز زنده باد موسوی و زنده باد هر کس که برای آزادی ایران از دست جنایتکاران می کوشد!

-- بدون نام ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

کاملا با نادر موافقیم

-- مه ت ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

در صورتی که همه تصمیم بگیرند و گوش به حرف دولت نکنند و برای برنامه هایش تره خورد نکنند تیر رژیم به سنگ خواهد خرد و از این پس غلط میکند به برنامه های مستبدانه فکر کند ،اما در صورتی که میان مردم اتحاد نباشد و همان اول چند نفر قبول کنند دیگر همه باید بروند و واقعا بد شانس آن دسته کارمندان هستند که اسمشان در میاید برای خروج از تهران

-- shamim ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

هرچند نیت دولت از این طرح چیز دیگری است اما کلا نتایج آن برای کشور مفید است

-- بدون نام ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

نئو پول پوتیسم بر دولت دهم مبارک باد!
حالا که معلوم شده بخش قابل ملاحظه ای از معترضین به نتایج انتخابات را کامندان دولت و خانواده هاشان تشکیل می داده اند،بهتر است دولت آنها را در سطح کشور و به نقاط دور افتاده تبعید کند تا شاید از شر زلزله سیاسی خلاص شود!

-- مهتاب ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

tarhe jaalebist.

-- mehrdad ، Apr 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

هزاران جوان شهرستانی در تهران مشغول کارگری در بخش ساختمان سازی و غیره می باشند که بسیاری از آنان حتی بیمه نیستند. به راحتی می توان تصور نمود این جوانان که با حداقل دستمزد و بدون بیمه و در شرایطی که حتی از سکونت در خانه پدری و حداقل عدم پرداخت اجاره منزل محروم گردیده اند. به دلیل عدم اشتغال در شهرستان خویش ناگزیر به انتخاب این دربه دری شده اند.
این در حالیست که تحمل دستمزد کم وتهیه مسکن(اگر بتوان آن را مسکن نامید!) و همچنین دوری از خانواده و دیدن جوانهای همسن خویش سوار بر اتومبیل های آخرین مدل و تفاوت عمیق طبقاتی که در تهران بیش از جاهای دیگر موج می زند آنان را مستعد انواع بزهکاری ها و مشکلات و عصبیت های روحی( که هم به آنان و هم به جامعه اسیب میزند) می نماید.
جا دارد جناب رییس جمهورمحترم پیش از آنکه به فکر فرستادن تهرانیها (حداقل آنهایی که یک نسل است که در این شهر ساکن می باشند) به شهرستانها باشند به فکر راهی برای برگشتن جوانان شهرستانی به شهرهای خویش باشندهمان کسانی که در شرایط سخت و به اجبار سکونت در پایتخت را برگزیده اند .احتمالا توسعه و اشتغال متعادل در این امر می تواند مثمرثمر باشد.در این صورت دولت با یک تیر دو نشان زده هم کاهش جمعیت پایتخت و از آن مهمتر گسترش عدالت!
در خبرها خواندم که دولت فراخوان عمومی برای تصدی مشاغل داده. ایکاش دولت فراخوانی عمومی هم میداد درباره مقالات و روش ها و ایده هایی جهت گسترش عدالت در جامعه.
به عنوان نمونه ای که فی لبداهه به مغز اینجانب خطور نمود یکی اینکه توزیع اعتبارات دولتی راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستانها تابعی از تقاضای جمعیت متقاضی و میزان سرمایه گذاری خصوصی باشد بدین معنی که در شهرستانی که سرمایه دار زیاد وجود دارد اعتبار کمتر و در شهرستانی که سرمایه دار کم وجود دارد اعتبار بیشتر اختصاص داده شود.بدین وسیله سرمایه گذاران تشویق به حضور در مناطق و شهرستانهای محروم گردند.تا سرمایه و اشتغال در کشور به صورت متعادل و عادلانه توزیع گردد.
و شهرستانهای فقیر وارد سیکل کاهنده و شهرهای ثروتمند وارد سیکل افزاینده غیر متعادل توسعه نگردند.
همچنین سیاحتی و زیارتی بودن هم مد نظر قرار گیرد زیرا این امور هم موجب جریان پول به مناطق خاص میگردد. در کل برای عدالت باید تمام فاکتورهایی که باعث ایجاد تعادل یا عدم آن در یک اکوسیستم اقتصادی میگردد مدنظر قرار گیرد.و سرمایه و به طبع آن اشتغال به مانند خون به صورت متعادل در رگهای کشور جاری گردد.

-- بدون نام ، Apr 19, 2010 در ساعت 02:00 PM