رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹

درخواست ۱۰ شاعر برای آزادی باستانی

جمعی از شعرا و نویسندگان سرشناس ایرانی در نامه‌ای، با انتقاد از تدوام بازداشت مسعود باستانی، خواستار آزادی هر چه سریع‌تر وی و سایر زندانیان سیاسی شدند.

مسعود باستانی، روزنامه‌نگار، از تیر ماه سال گذشته در زندان به‌سر می‌برد و مقام‌های قوه قضائیه با درخواست‌ها برای آزادی موقت وی مخالفت می‌کنند.

این شاعران و نویسندگان در نامه خود نوشته‌اند که آقای باستانی ماه‌هاست بدون «توجیه قانونی» در زندان است و در حال حاضر نگرانی‌های زیادی در مورد وضعیت جسمی وی وجود دارد.


مسعود باستانی

آنها از مقام‌های قضائی خواسته‌اند به ادامه بازداشت «غیرقانونی» مسعود باستانی و سایر بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات پایان دهند.

سیمین بهبهانی، علی‌اشرف درویشیان، محمد شمس لنگرودی، حافظ موسوی، بابک احمدی، سیدعلی صالحی، پوران فرخزاد، شهلا لاهیجی، شهاب مقربین و منیرو روانی‌پور، این نامه را امضا کرده‌اند.

باستانی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری، سردبیر وب‌سایت جمهوریت بود، پس از انتخابات دستگیر و دادگاهی شد. دادگاه، این روزنامه‌نگار را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

مسعود باستانی، با حضور در دادگاهی که برای برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر تشکیل شده بود، اظهاراتی در نقد سیاست‌ها و موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان ایراد کرد.

وی در «اعترافات» خود، مسائلی درباره مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی نیز مطرح کرد که از سوی خانواده هاشمی رد شده است.

باستانی اسفندماه سال گذشته، همراه با احمد زیدآبادی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

Share/Save/Bookmark