رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ فروردین ۱۳۸۹

حمایت اصول‌گرایان مجلس از قانون یارانه‌ها

فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در بیانیه‌ای، با حمایت از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اعلام کرد که اختلاف مجلس و دولت در خصوص این قانون نباید به «جدال‌های فرعی و سیاسی» تبدیل شود.

در بیانیه امروز یکشنبه این فراکسیون آمده است که نمایندگان مجلس با این اعتقاد که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باید با «شیب آرام و طی پنج سال» اجرا شود، به آن رای داده‌اند.


این بیانیه افزوده که نظر دولت در زمینه «تغییر قیمت‌ها به صورت جهشی» مغایر با نظر نمایندگان مجلس است، چرا که مجلس اعتقاد دارد این طرح باید طوری اجرا شود که «از نظر شدت گرانی، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.»

فراکسیون اصول‌گرایان که بزرگترین و قدرتمند‌ترین فراکسیون مجلس هشتم است، در بیانیه خود اضافه کرده که اختلاف نظر دولت و مجلس «جنبه کارشناسی و مصلحت‌سنجی» دارد و این‌گونه بحث‌ها باید «برای پیشبرد» اهداف انقلاب باشد.

این فراکسیون در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به بررسی برنامه توسعه پنجم از سوی مجلس، به محافظه‌کاران توصیه کرده است: «به جای کشف اختلافات بین خود، زمان را مصروف یافتن راه‌های وحدت همه اراده‌ها و فکرها برای کار مضاعف کنیم.»

مجلس ایران سال گذشته، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرد، اما دولت اصرار دارد که سقف این درآمد‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.

این بیانیه افزوده که نظر دولت در زمینه «تغییر قیمت‌ها به صورت جهشی» مغایر با نظر نمایندگان مجلس است، چرا که مجلس اعتقاد دارد این طرح باید طوری اجرا شود که «از نظر شدت گرانی، مشکلی برای مردم ایجاد نشود»

محمود احمدی‌نژاد گفته که برای روشن شدن تکلیف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی است و تا زمانی که خواسته‌های دولت در این طرح گنجانده نشود، از اجرای آن سر باز خواهد زد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هفته گذشته در واکنش به این اظهارات، از دولت خواست به مصوبات مجلس احترام بگذارد و به نمایندگان نیز گفت که در اجرای این قانون به دولت کمک کنند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری هم امروز در نامه‌ای از احمد توکلی، الیاس نادران و غلامرضا مصباحی‌مقدم، خواست قدم پیش بگذارند و نسبت به حل مشکلات اجرای این قانون اقدام کنند.

این سه نماینده مجلس، از مخالفان سرسخت سیاست‌های اقتصادی دولت به شمار می‌روند که رابطه احمدی‌نژاد با آنها طی دو هفته گذشته تیره‌تر از گذشته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیاهو و سر و صدا بر سر قانون یارانه ها برای این است که مردم را بیشتر و بیشتر متوجه ونگران حال جیبشان کند که مسا یل «نظام برانداز» انتخابات و زندان کردنها و قتلها و شکنجه ها و زندان کهریزک و سعید مرتضوی وغیره و غیره را فراموش کنند.

-- بدون نام ، Mar 28, 2010 در ساعت 02:00 PM