رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ فروردین ۱۳۸۹

روسیه: از تحریم‌های هوشمند حمایت می‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید مسکو تنها از تحریم‌های «هوشمند» علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

آقای لاوروف به یکی از شبکه‌های تلویزیونی روسیه گفت که مسکو مخالف هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است و حمایت روسیه از این نوع اقدامات علیه ایران، منتفی است.


سرگئی لاوروف (AFP)

وی تحریم‌های «هوشمند» را تحریم‌هایی دانست که افراد و سازمان‌های دخیل در پرونده هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار می‌دهند و مردم ایران به واسطه آنها تحت فشار قرار نمی‌گیرند.

لاوروف در ادامه اظهار داشت: «آنچه تاکنون درباره تحریم‌ها شنیده‌ایم، حاکی از این مسئله نیست.»

این اظهارات لاوروف در آستانه نشست مقدماتی اعضای دائم شواری امنیت سازمان ملل برای مذاکره درباره افزایش تحریم ایران مطرح می‌شود.

لاوروف، تحریم‌های «هوشمند» را تحریم‌هایی دانست که افراد و سازمان‌های دخیل در پرونده هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار می‌دهند و مردم ایران به واسطه آنها تحت فشار قرار نمی‌گیرند

وی باردیگر بر ادامه مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد و افزود که باید به این کشور فرصت بیشتری داد تا گفتگوها به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه روسیه، همچنین ایران را متهم کرد که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل همکاری نمی‌کند و تهران باید به پرسش‌هایی که در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای‌اش وجود دارد، پاسخ دهد.

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، افزایش تحریم ایران را راه‌حل مناسبی ندانست، اما گفت که در صورت نیاز، از این اقدام گریزی نیست.

روسیه و چین که دارای روابط نزدیکی با ایران هستند، همواره بر ادامه گفتگوها با این کشور تاکید کرده و نسبت به اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی به صراحت، مخالفت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یکی به نعل و یکی به میخ برای غارت دو طرف . روسها همه میراث خوار پطر کبیر و راسپوتین هستند . هدف آنها آبهای گرم خلیج فارس است .

تا هفته پیش که میدیدند ممکن است چین با تحریم موافقت کند اینها جلوتر از همه میدویدند . حالا از ترس اینکه چین خوان یغمای ایران را تنهایی نخورد وقتی دید غرب میخواهد برای همراه کردن چین تحریم ها را کاهش دهد این روباه تغییر مو ضع داد .

-- khalij farsi ، Mar 28, 2010 در ساعت 01:00 PM