رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ فروردین ۱۳۸۹

پیکر همسر آیت‌الله منتظری تشییع و دفن شد

پیکر ماه‌سطان ربانی، همسر آیت‌الله منتظری، تحت تدابیر شدید امنیتی در قم تشییع و تدفین شد.

همسر این مرجع تقلید، روز گذشته بر اثر کهولت سن درگذشت.

سعید منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری به وب‌سایت جرس گفت: «نیروهای امنیتی-انتظامی و لباس شخصی‌ها، با ایجاد یک فضای سنگین و امنیتی، عملا امکان برگزاری مراسم نماز، تشییع و حتی سوگ بر پیکر مادرمان را ندادند.»

آقای منتظری افزود: «ده‌ها خودروی نیروهای دولتی، جنازه را تحت‌الحفظ آورده و خودشان در حرم و بدون دسترسی مردم و حتی خانواده، توقفی کوتاه نموده و سپس فورا آن ‌را از محل خارج کردند.»

«ده‌ها خودروی نیروهای دولتی، جنازه را تحت‌الحفظ آورده و خودشان در حرم و بدون دسترسی مردم و حتی خانواده، توقفی کوتاه نموده و سپس فورا آن ‌را از محل خارج کردند»

سعید منتظری اظهار داشت که جمهوری اسلامی با این اقدام نشان داد «از یک جنازه و تدفین آن نیز واهمه دارد.»

فرزند آقای منتظری افزود: «نه تنها اجازه برگزاری مراسم به ما داده نشد، بلکه حتی نگذاشتند جایی که خانواده مدنظر داشت، این مرحومه را دفن نماییم.»

در مراسم تشییع همسر آقای منتظری، آن‌طور که خبرگزاری ایلنا گزارش کرده، آیت‌الله شبیری زنجانی، آیت‌الله حسینی، آیت‌الله حسین موسوی تبریزی و آیت‌الله محمد موسوی تبریزی حضور داشتند.

پس از اقامه نماز، پیکر ماه‌سلطان ربانی در قطعه «ایثارگران گلزار شهدای علی‌ابن جعفر» قم، به خاک سپرده شد.

به گفته سعید منتظری، «عوامل حکومت و ماموران امنیتیِ بی‌شمار و مستقر در محل، به زور و با توسل به ارعاب، پیکر آن مرحومه را آن طور که می‌خواستند و آن‌جا که می‌خواستند، دفن کردند.»

آیت‌الله منتظری، از مراجع منتقد جمهوری اسلامی بود که پس از سال‌ها خانه‌نشینی، بامداد ۲۹ آذر ماه سال گذشته، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

وی در جریان انتخابات با صدور فتوایی، دولت محمود احمدی‌نژاد را «نامشروع» دانست و انتخابات ریاست جمهوری ایران را «بی‌اعتبار» خواند. آقای منتظری، بارها به رفتار حکومت با معترضان به نتیجه انتخابات، به صراحت انتقاد کرد.

در مراسم تشییع این مرجع تقلید، صد‌ها هزار تن از مخالفان دولت شرکت داشتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

رژيمئ كه از تشييع يك جنازه بترسد مرده است.برائ دفنش بايد فكرئ كرد

-- نادر ، Mar 28, 2010 در ساعت 09:30 AM

من البته آدم مذهبی نیستم، اما نهایت احترام را به منتظری و خانواده اش دارم، فکر می کنم تیتر شما قدر سبک است : پیکر همسر آیت‌الله منتظری تشییع و دفن شد ! نه! پیکر همسر آیت‌الله منتظری تشییع و به خاک سپرده شد. و اما این زن پیوسته همچون تکه ای گوشت در ماهیتاوه حکومت عدل علی سوخت و جزقاله شد. برای همین من بیخدا در برابر او همسرش سر تعظیم فرود می آورم!

-- بدون نام ، Mar 29, 2010 در ساعت 09:30 AM

Roohash Shad
Ba tasliat be khanevadeh mohtaram e Montazeri

Sabr dashteh bashid Zemestan miravad
hich kas in hokoomate zolm ra nemikhahad

canada

-- بدون نام ، Mar 29, 2010 در ساعت 09:30 AM

افرین! خوب گفتید اقای نادر.

-- sara ، Mar 29, 2010 در ساعت 09:30 AM