رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ فروردین ۱۳۸۹

کانادا: افزایش تحریم ایران اجتناب‌ناپذیر است

لارنس کنن، وزیر خارجه کانادا در آستانه اجلاس گروه هشت، افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را «اجتناب‌ناپذیر» خواند.

دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، کانادا میزبان سران هشت کشور صنعتی جهان؛ آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ژاپن، روسیه و ایتالیا است.


لارنس کنن (AFP)

کانادا پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که از فرصت ریاست خود بر این اجلاس برای افزایش فشارهای بین‌المللی بر ایران به منظور راضی کردن این کشور به ادامه مذاکرات، استفاده می‌کند.

آقای کنن افزوده است که بی‌توجهی ایران به درخواست‌های جهانی برای توقف بلندپروازی‌های اتمی‌اش، گزینه‌های «محدودی» را پیش روی جامعه بین‌المللی قرار داده است.

وی در عین حال، بهترین مرجع برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد.

کنن افزوده است که بی‌توجهی ایران به درخواست‌های جهانی برای توقف بلندپروازی‌های اتمی‌اش، گزینه‌های «محدودی» را پیش روی جامعه بین‌المللی قرار داده است

وزیر امور خارجه کانادا، تصویب افزایش تحریم‌ها از سوی شورای امنیت علیه ایران را «الزامی» دانست و علت آن را نیز افزایش تردیدها درباره برنامه اهداف برنامه هسته‌ای تهران، به خاطر رفتارهای این کشور اعلام کرد.

آسوشیتدپرس هم در خبری به نقل از دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه نوشته است که تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، راه «مناسبی» نیست، اما نمی‌توان از آن «صرف‌نظر» کرد.

هفته گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که فرصت ایران برای تعامل با جامعه بین‌الملل بر سر برنامه هسته‌ای‌ خود در حال از دست رفتن است.

روسیه یکی از متحدان اصلی برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌رود.

Share/Save/Bookmark