رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ فروردین ۱۳۸۹

نگرانی آمریکا از هواپیماهای بی‌سرنشین ایران

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده روز پنج‌شنبه نسبت به برنامه هواپیماهای بی‌سرنشین ایران ابراز نگرانی کرد. به گفته وی این هواپیماها ممکن است «به‌دست تروریست‌ها بیفتند.»

وی که خطاب به کمیته تخصیص سنای آمریکا سخن می‌گفت در این باره گفت:
«این جای نگرانی دارد زیرا این یکی از عرصه‌هایی است که اگر آن‌ها بخواهند می‌توانند با آن برای ما در عراق و افغانستان ایجاد دردسر کنند.»


رابرت گیتس

احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران در ماه فوریه دو خط تولید هواپیماهای بدون سرنشین را افتتاح کرد.

وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در این باره افزود:
«البته از آن‌جا که سرعت پرواز این نوع هواپیماها کم است و ما نیروی هوایی بسیار توانمندی داریم فکر می‌کنم که توانایی ما برای حفاظت از نیروهایمان در برابر این هواپیماها، به‌ویژه در صحنه‌های نبردی مانند این موارد، بسیار خوب است.»

«این جای نگرانی دارد زیرا این یکی از عرصه‌هایی است که اگر آن‌ها بخواهند می‌توانند با آن برای ما در عراق و افغانستان ایجاد دردسر کنند»

رابرت گیتس در ادامه گفت که نگرانی اصلی آمریکا، اینست که هواپیماهای بدون سرنشین «به‌دست تروریست‌ها بیفتند.»

به گزارش روزنامه فارس، هواپیماهای بدون سرنشین ایران «قادر هستند عملیات نظارت، ردیابی و حمله با دقت بسیار بالا را انجام دهند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اخه این چه استدلالیست که امریکا داره.. یعنی چی؟؟؟؟که ایران نگین خاورمیانه نبایستی این تکنولوژی هوایی راداشته باشه.واقعاحرف زوریست که دایم ازسوی امریکا میشنویم.

-- بهرام ، Mar 26, 2010 در ساعت 10:42 AM

خوب من نظر خواستی ندارم.اما ما بیش از اینها لیاقت داریم.این امری طبیعی هست که کشورهایی که سازنده اول هستند همیشه هارت و پورد کنند.حالا اگر ایران خریدار بود اوضاع فرق میکرد

-- میثم ، Mar 26, 2010 در ساعت 10:42 AM