رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ فروردین ۱۳۸۹

تشکیل کمیته حمایت از آزادی‌های آنلاین در سنا

شماری از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه ایالات متحده، کمیته‌ای برای حمایت از آزادی‌های آنلاین (اینترنت) در ایران و چین تشکیل دادند.

به گزارش رویترز، این کمیته برای حمایت از آزادی دسترسی به اطلاعات در کشورهایی که دولت اوباما می‌گوید سانسور اینترنتی شدیدی در آنها وجود دارد، تشکیل شده است.


AFP

تد کافمن، سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا و سام براون بک، سناتور جمهوری‌خواه عضو کمیته تخصیص بودجه سنا، ریاست این کمیته را بر عهده خواهند داشت.

قرار است فردا (چهارشنبه) اهداف و برنامه‌های تشکیل این کمیته جدید که «آزادی جهانی اینترنت» نام دارد، در سنای آمریکا تشریح شود.

این کمیته برای حمایت از آزادی دسترسی به اطلاعات در کشورهایی که دولت اوباما می‌گوید سانسور اینترنتی شدیدی در آنها وجود دارد، تشکیل شده است

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز ۱۸ اسفند ماه سال گذشته، باوجود تحریم‌های واشینگتن علیه ایران، اجازه صدور فناوری‌های اینترنتی مثل خدمات ارسال پیامک و اشتراک عکس را به این کشور صادر کرد.


سنای آمریکا در مرداد ماه گذشته هم برای کمک به معترضان ایرانی در مقابله با سانسور اینترنت و فیلترینگ در ایران، با تصویب طرحی، خواستار اختصاص ۲۰ میلیون دلار شد.

نام این طرح، «قانون قربانیان سانسور در ایران» است که به اختصار «وویس» خوانده می‌شود.

در همین حال و بر اساس قانون «وویس»، علاوه بر بودجه سالانه رادیو فردا و صدای آمریکا، ۳۰ میلیون دلار نیز برای مقابله با ارسال پارازیت بر روی امواج آنها اختصاص داده شده است.

Share/Save/Bookmark