رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ فروردین ۱۳۸۹

طرح اصلاح نظام درمانی در مجلس نمایندگان

با صدور مجوز رأی‌گیری در صحن مجلس نمایندگان آمریکا درباره طرح اصلاح نظام خدمات درمانی، این طرح یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد.

کمیته قوانین در مجلس نمایندگان آمریکا مجوز این رأی‌گیری را که قرار است امروز (یکشنبه) انجام شود، صادر کرده است. سنای آمریکا پیش‌تر، این طرح را تصویب کرده بود.

بزرگ‌ترین نگرانی درباره این طرح، به تامین هزینه‌های سقط جنین از طریق پول مالیات‌دهندگان آمریکایی مربوط می‌شود. برآورد شده است که طرح اصلاح نظام خدمات درمانی، حدود ۹۴۰ میلیارد دلار طی ۱۰ سال آینده هزینه داشته باشد.

استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که دموکرات‌ها برای تصویب این طرح، رای کافی دارند

باراک اوباما نیز روز گذشته (شنبه) به کنگره رفت تا درباره تصویب این طرح با نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان رایزنی کند.

وی اعضای مجلس نمایندگان را به رای دادن به طرح پیشنهادی خود تشویق کرد و خطاب به آنها گفت اگر مطمئن هستید که این طرح، اوضاع فعلی را بهبود نمی‌بخشد، به آن رای ندهید، اما اگر فکر می‌کنید نظام فعلی، مشکل خانواده‌های کم درآمد را حل نمی‌کند، به ما کمک کنید تا آن را اصلاح کنیم.

گزارش دیگری نیز حاکی است که استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که دموکرات‌ها برای تصویب این طرح، رای کافی دارند.

بزرگ‌ترین نگرانی درباره این طرح، به تامین هزینه‌های سقط جنین از طریق پول مالیات‌دهندگان آمریکایی مربوط می‌شود

دموکرات‌ها می‌گویند ۲۱۶ رای مورد نیاز برای تصویب این طرح را در اختیار دارند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند از طرح پیشنهادی اوباما که از وعده‌های انتخاباتی وی نیز به شمار می‌رود، حمایت نخواهند کرد.

در همین حال، در ساعات باقی مانده به رأی‌گیری درباره طرح اصلاح نظام خدمات درمانی آمریکا در مجلس نمایندگان، مخالفان این طرح، اعتراض‌های خود را افزایش داده‌اند.

مخالفان، امروز در مقابل ساختمان کنگره آمریکا تجمع کردند. هدف از این تجمع، وارد کردن فشار به نمایندگانی است که هنوز تصمیم نهایی خود را درباره این طرح اتخاذ نکرده‌اند.

Share/Save/Bookmark