رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ اسفند ۱۳۸۸

موسوی: حق عقب کشیدن نداریم

میرحسین موسوی در پیام تصویری خود به مناسبت نوروز، گفت که ما حق «عقب کشیدن و عقب‌گرد» در ارتباط با مطالبات مردم را نداریم و آن را «خیانت» به مردم، اسلام و خون «شهدا» می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه «مطالبات مردم» در سال جدید ادامه خواهد یافت، سال جدید را سال استقامت بر این مطالبات «به‌حق و قانونی» دانست.

میرحسین موسوی پیش از این نیز سال ۸۹ را سال «صبر و استقامت» نامیده بود. این نخستین بار است که یک چهره سرشناس مخالف دولت با نام‌گذاری سال جدید اقدام به دادن پیام نوروزی می‌کند.

این نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۹ ماه اخیر بارها به «تقلب» در انتخابات و سیاست‌های دولت اعتراض کرده‌است.

آقای موسوی در این پیام تصویری که در تارنمای کلمه منتشر شده، آورده است: «باید از پشت کردن به خواسته‌های مردم هراس داشته باشیم.»

وی با اعتراض به «تعیین تکلیف» کردن برای مردم گفت که یک انتخاب «گزینشی» که «عده‌ای درجه دو انتخاب کنند و عده‌ای از روی انتخاب آن‌ها، انتخاب کنند» در شأن ملت ایران نیست.

به گفته این نامزد معترض به نتایج انتخابات: «وضعیتی که پیش آمد یک ذهنیت را برای مردم در مورد عدم مدیریت صحیح و اسلامی انتخابات شکل داد که ریشه بسیاری از اتفاقات در کشور شد.»

آقای موسوی با انتقاد از سرکوب اعتراضات مخالفان دولت، افزود: «جنایات کهریزک، مسئله خوابگاه‌های دانشجویی، کشتار ۳۰ خرداد و حتی ۲۵ خرداد و حوادث بعدی از جمله روز عاشورا، مورد انتظار مردم کشور ما نبود.»

این نامزد معترض، از ۲۵ خرداد به عنوان یکی از «به یاد ماندنی‌ترین» روزهای جریانات اخیر یاد کرد و گفت: «آن روز همواره شهادت خواهد داد که روحیه مردم در روزهای پس از انتخابات چگونه بود.»

در روز ۲۵ خرداد صدها هزار نفر از مخالفان دولت در یک «راهپیمایی سکوت» اعتراض خود را به «تقلب» در انتخابات اعلام کردند.

میرحسین موسوی در ادامه این پیام گفت که ما نمی‌توانیم حق داشتن رسانه‌های آزاد، آزادی‌های مطرح در قانون اساسی، انتخابات آزاد، غیرگزینشی و رقابتی، عدم تجسس بر احوال مردم و وارسی نامه‌های مردم را بنا به «مصلحت خود و برخلاف قانون اساسی» در کشور جاری کنیم.

میرحسین موسوی: «باید از پشت کردن به خواسته‌های مردم هراس داشته باشیم»

به گفته این چهره سرشناس مخالف دولت، دورنمای اقتصادی کشور دورنمای «روشنی» نیست و نظام اجرایی برای حل مشکلات کشور، کارآمد نیست.

وی افزود: «پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال ۸۹، رشد بسیار کمی است معنای این روند در کنار کاهش سرمایه‌گذاری، به معنای بیکاری و فقر وسیع است و انبوه قشرهای مستضعف و لاغر شدن طبقات میانی که پیش روی ما است.»

نخست‌وزیر پیشین ایران با اشاره به نبود سیاست‌های «روشن، ماجراجویی و بی‌تدبیری» گفت: «ما بدترین حالت را در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل داریم و به نظر می‌رسد سایر تحریم‌ها و فشارهای بیشتری را شاهد باشیم.»

آقای موسوی از ۲۲ خرداد جاری تا کنون طی ۱۷ بیانیه، نظرات خود را در رابطه با شرایط ایران و لزوم ادامه اعتراضات بیان کرده‌است.

زهرا رهنورد: جنبش سبز پای آرمان‌هایش ایستاده است
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نیز طی یک پیام تصویری به مناسبت سال جدید، گفت که جنبش سبز هزینه سنگینی پرداخت کرده و پای آرمان‌های خود ایستاده‌ است.

وی جنبش سبز را مجموعه‌ای از جنبش‌های اجتماعی همچون جنبش کارگران، جنبش معلمان و جنبش زنان دانست و افزود: «در واقع جنبش سبز همان مردم و آرمان‌هایش هستند. ما همه با هم هستیم، ما بی شماریم.»

خانم رهنورد در این پیام با اشاره تبعیضات موجود علیه زنان، گفت: «زنان ما در شرایط فعلی از تبعیض‌های زیادی رنج می‌برند، مثل تبعیض‌های حقوقی، تبعیض‌های فرهنگی، تبعیض‌های قانونی و نظایر آنها.»

به گفته وی جمهوری اسلامی در رفع تبعیض‌ها موفق نبوده‌است و جنبش سبز می‌خواهد این مسئله را پیگیری کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پای مطالبات بر حقمان تا آخر ایستاده اییم و هراسی از کودتاگران نادان و رهبر کوته فکر و خام شان نداریم. راه شهدای سبز ادامه دارد.
درود بر آزادیخواهان ایرانی؛ درود بر ملت سبز ایران و رهبران سبز اندیش و ازاده اش.

-- بدون نام ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

با همه احترام برای آقای موسوی و پایمردی ایشان در مبارزه کسی میتواند بیشتر توضیح دهد که چرا ایشان اینقدر از امام خمینی پیروی می کند؟ چرا ایشان چشم به روی اشتباهات بزرگ آقای خمینی می بندد؟ همه دیگر میدانند که آقای خمینی چه بلایی سر این آب و خاک آورد. سر سختی ایشان در ادامه جنگ که میتوانست بسیار زودتر و به نفع ما تمام شود، سرکوب لایه به لایه همه مخالفان و دگر اندیشان و شکستن همه "قلمها" وحتی عدم تحمل رییس جمهور محبوبش آقای بنی صدر و حتی آیت الله منتظری ، کشتار بیرحمانه زندانیان در سال ۶۷ و حتی آنان که محکوم به اعدام نبودند. جنایاتی از این دست امروز بر کمتر کسی پوشیده است و روشن است که بر آقای موسوی نیز نباید پوشیده باشد. با این همه اما ایشان همچنان عکس آقا را کنار سفره هفت سین میگذارد و از امام در سخنرانی هایش و پیام هایش نقل قول می کند. احتمالا بسیاری از مردم مثل من از این دوگانگی گیج میشوند. من صادقانه خوشحال می شوم اگر کسی برایم توضیح دهد.

-- ستاره ت ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

ایکاش یک مقدار دوربین را جلوتر برده بودید! وهی تصویر عوض نمی کردید!
و اما حیف که واقعا تصویر آدمکشی چون خمینی در قاب موجود است. خمینی یکی از خونریز ترین و قصی القلب ترین شخصیت های تمامی تاریخ ایران و جهان است!! او چنان آدمکش بود که حتا فرزندش سید احمد و قائم مقامش منتظری از خونآشامی او برائت جستند! ازاله ی بکارتهای زمان خمینی انسانیت امروز را شرمناک کرده است، مادر بزرگ من می گوید که از این جنایت خمینی حتا مردگان در قبر از تعجب تکان خوردند، حالا من نمی دانم با کدام سیاست آقای موسوی که برایش بسی احترام دارم عکس خمینی را در دست چپش گذاشته است! حتما حکتی غیر از طرفداری در این کار است. در هر حال زنده باد موسوی زنده باد جمهوری ایرانی. زنده باد رفراندوم

-- بدون نام ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

با درود و آرزو سال خوبی‌ برای هموطنان عزیزم،

سرکار خانم ستاره، من هم مثل شما نمی‌فهمم که چرا رهبران جنبش سبز نمیتوانند با آنچه که پس از سال ۵۷ (دیکتاتری اسلامی و خمینیسم) در ایران گذشت، تصفیه حساب کنند. شاید به این دلیل باشد که اگر آن دوره را دوره وحشت بخواند، به جرم ضد انقلاب سلاخی شوند و هیچ از جنبش سبز نماند. شاید خود به بزرگترین جلاد ایران هنوز ایمان داشته باشند!!!! پس از دیدن این پیام ویدئو آقای موسوی به این باور هستم که این آقایان نیز جواب مشکلات مردم ایران نیستند. این آقای عزیز، هیچ اشاره‌ا‌ی به بیعدالتی خامنه‌ای به عنوانه ولی‌ فقی‌ نمیکند!!!! همیشه در یک ابهام گلایه میکنند در حالی‌ که دشمن ملت ایران (حاکمیت ج.ا.، سپاه پاستاران و بسیج) بی‌حساب عدم میکشد!!!! این روش مبارزه با این دیوان نیست. حرف حساب جنبش سبز و رهبرانش چیست؟ ادامه خمینیسم ؟؟؟؟ و یا حکومت دموکراسی پارلمانی سکولار؟؟؟؟ اگر آقایان این سوال را جواب دادند، بهرترین عیدی را به ملت بدبخت ایران داده‌اند. بار دیگر نوروز، پیروز


-- دکتر میر حسین ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

علتی که از خمینی مایه میگزاره ابنه که مرده بابا ، اینقدر به این خمینی گیر ندین از مردش بذارین استفاده مثبت بشه حداقل

-- amir ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

از دوستان خواهش می کنم که همگی از قضاوت های سریع پرهیز کنیم و اجازه بدهیم که آقای موسوی با خرج کردن از خمینی موقعیت خود را در بین خانواده های مذهبی و کسانی که فرزندان، پدران و همسران خود را در زمان جنگ از دست داده اند، حفط کنند. این افراد بخشی بزرگی از جامعه هستند. هدف فعلی غلبه بر استبداد است که همه ما در این منظر همداستانیم. تعیین نوع حکومت بعدی در زمانی که رژیم حاضر است به صورت علنی انسانها را در شهرها بکشد و به مال و ناموس مردم تجاوز کند و با خشونت اعمال رفتار کند صحیح به نظر نمی رسد.
به همه دوستان توصیه می کنم که مطلب زیر را بخوانند و مطمئن باشند که دیر یا زود در موقعیت مناسب هر فردی به اشتباهات خود معترف می شود فقط زمان آن مشخص نیست.
http://sibestaan.malakutonline.org/archives/2010/03/post_806.shtml

-- ع.ک ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

««حق جلو رفتن را هم نداریم.»»
چگونه می توان در نوروز به همان روش دیروز آب در هاون کوبید و مردم را با حرف باد هوا و به رنگ سبز آسمان مشغول و راهی را که به سراب منهی می شود ره نوردی کرد. ٣٠ سال پیش آقای موسوی و همقطران او با چشم بستن به اعدام فوری و غیر علنی سران نظام سابق مردم را رنگ کردند که نفهمند سالیان دراز در کشورشان چه می گذشته است وحالا با در خواست «تحول» و نه «براندازی» ما را دوباره به بهشت سبز می برد!!!!!!. یکذره عقل هم حکم می کند که اگر رهبری و آنهم از نوع معظم آن مرتکب تقلب شد باید محاکمه و بر کنار گشته و تمام سوابق کار او مورد پرسش قرار گیرد. دریغ از یک جو عقل.

-- بدون نام ، Mar 18, 2010 در ساعت 06:22 PM

درودبیکران به موسوی گرامی وخانم رهنورد معلم فکری زمان پیش از انقلاب بنده وکسیکه در سنین پرشور جوانی نقشی چون بازرگان وشریعنی سامی پیمان سحابیها توانایان فرد در شکل دهی آرمانخواهی قبل از انقلابم داشته است از منحصر بفرد ترین وکمیابترین زنان آرمانخواه آن دوران درزمانی که فاطمه اره گویا هنوز متولد نشده بودند در زمانیکه زنان همه فن حریف راست امروز در خانه خانه داریشان را میکردند اما امروز معما حل شده است ووزیر وکیل اند واین زن مبارز وآرمانخواه آن دوران را حتا به زیر مشت ولگد میگیرند وشرم را نمیدانند چیست در دورانی که احمد خاتمی ها وجنتی ها ومصباح توان جذب فکری یک دقیقه از زندگی ما جوانان نبودند اما امروز حتا نام دفتر نشر فرهنگ اسلامی را بیاد ندارند هرچند امروز من آن باورها را به لحاظ اینهمه خیانت جناح راست دیگر ضیعف وناتوان برای ساختن ایرانی آباد وآزاد میدانم اما این سرسوزنی از احترامم به بانو رهنورد وشخص میرحسین موسوی کم نمیکند زیرا امروز جنگ قدرتی را میبینم که از یکسو جناح حق یا همان جنبش سبز است ودر سویی دیگر کودکان دیروز ووزیر وکیلان وارداتی وبیگانخه با آرمانها ویا همان جناح راست به سرگرده گی عافیت طلبان دیروز.بنای ما ویرانی اوین بود بنای ما قسط اسلامی بود بنای ما عدالت وآزادی بود بنای ما برسمیت شناختن حرمت انسانی ما وهر انسان دیگری با هر اعتقاد وفکر بود اما اینها همه با عافیت طلبان دیروز وانقلابیون بعد از 22 بهمن به گروگان ویغما رفت وحاصل کار این قبیله نیز ویرانی اقتصاد خصوصا کشاورزی وصنعت وویرانی فرهنگی که در حال ادامه اند بود حاصل فقر وفساد وفحشایی که به سن ده ودوازده رسیده است حاصل اعتیاد بود حاصل هر ایرانی با یک دوربین ویک میکروفن حتا در رختخواب بود اینها همه زاییده تفکری تمامیت خواهان عافیت طلب بود وهست همانانی که جوانان را در جناح مخالف خویش قراد دادند تا خود را با دولت بیگانه حس کرده وبه اندیشه دگرگونی بیفتند که مبارک است واین اندیشه راهی جز پیروزی ندارد خصوصا که انسانهای با وجوئدی چون میرحسین موسوی همراه آنند کوتاه آمدن از این خواسته مردم خصوصا جوانان به ویرانه بردن وساختن میهن است نباید کوتاه آمد زندان وشکنجه وتهمت وتوهین را باید خوش آمد گفت باید هزینه داد تا آنچهع را آقایان به بیراهه بردند به راه درست خود بازگرداند باید حقوق پایمال شدهمان را از میرات خئواران منفعت جو ونوکیسه های بی درد وغم باز پس گرفت باید ظلمی را که بر میلیونها انسان آواره از وطن متحمل شدند فراموش نکرد باید فهمید که دنیای امروز فرق نمیکند کجا معیارهای سیاسی واجتماعی واقتصادی اش دگرگون شده است نباید اجازه داد با روشهای قرون وسطایی کشورداری شود اینرا میتوانیم اگر موسوی گرامی به فعالیتهایش پیوسته ادامه ونگذارد این جنبش به سردی بگراید دست در دست کروبی وجوانان به آزادی خواهیم رسید وخواهیم توانست ایرانی آزاد وآباد داشته باشیم وحتا از حقوق همین ظالمین وقاتلین ندا وسهراب واشکانها نیز دفاع کنیم

-- انقلابی سابق ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

از کی تا حالا زهرا خانم شده رهبر ؟ شبیه مریم و مسعود میمونن ! امان از تقلید !

از : ensafi
عنوان : بیخود شیخ و شاه را مسول ندانید. ریشه مشکلات کمونیست ها در این سروش و گنجی , فرخ نگه دار خلاصه نشده .
در خارج کشور ( آلمان و امریکا و کانادا و سوئد و انگلیس و ....) که نه شاه هست و نه شیخ . شما احزاب رنگارنگ چپ هنوز نتوانستید یک حزب فراگیر چپ یا حد اکثر دو تا حزب چپ درست کنید . همه چپ ها و مجاهدین و ملیون و سکولارها و ..... در خارج کشور در فضای آزاد نتوانستید حول محور حقوق بشر ( نه حتا راهکار های سیاسی مشخص ) اتحاد کنید . صبح تا شب مثل سال ۵۷-۶۰ دارید سر پرچم و ترکمن صحرا و کردستان و زبان ملی ترکها و حمایت از ریگی تروریست عربستان سعودی و حمله روسها به گرجستان و ..... شکم همدیگر را پاره میکنید .
آنوقت تا حرف میشه میگین شاه ریشه مشکلات بود . مسجد را آزاد گذشت احزاب !!!! را بست . روشنفکران دینی اون اندازه که ما میخواهیم شکر نخوردند پس ریشه مشکلات کمونیست ها در این سروش و گنجی خلاصه شده .
این فرخ نگه دار بیخود عذر خواهی کرده . باید یک جوری عذرخواهی کرد که ما طلبکار بمانیم ! خوب کردیم دولت بازرگان را زدیم زمین . مصدق خودش علیه خودش کودتا کرد . بختیار مرد شریفی بود تا جایی که با ملیون و لیبرال های مذهبی راهش کج بود . اما سلطنت طلب بودنش را باید کوبید . کمونیسم که مشروطه ندارد . جمهوری مادام العمر ! اما نه هر جمهوری مادام العمری !!! مثلا نوع مجاهدین ابدا !! دیکتاتوری است آقا . نوع کاسترو و کیم جونگ ایل و ... یه چیزی .
موسوی خیلی بهتر از کروبی و نوری و خاتمی و سروش و گنجی و بازرگان و بنی صدر و داریوش همایون و بهنود و ... است . نه اینکه فکر کنید ما نمیدونیم اون ارتجاعی و طرفدار خط امام و انقلاب اسلامی سال ۶۰-۶۸ است . نه اینکه ما نمیدانیم او در سیاهترین سالهای این جمهوری نخست وزیر انقلاب بوده و محبوب امام ! همه را میدانیم . فعلا او را فرستادیم جلو چون خودمان عرضه کاری نداریم . همینقدر که ضد لیبرال هاست و ضد امریکا و روس محور است . با کوپن هم سابقه خوبی دارد . وسط جملاتش ۲تا ۳ تا کارگر و مستضعف میاندازد مانع نفوذ لیبرال ها و دموکراسی غربی میشود . طبقه متوسط را دلسرد میکند میفرستد خانه . امریکا و غرب هم ناامید میشوند . ما دوباره زمان به دست میاوریم تا هم مذهب ستیزی کنیم هم با مذهبیون چپ هم آوایی . چه ضرری دارد ؟ کشور خرابتر و ویرانتر میشود . چه بهتر ؟ کمونیسم در ویرانه ها و نکبت کده هاست که طرفدار دارد . اگر ایران ترکیه و مالزی و سنگاپور و تایوان و .... شود کی سراغ کمونیسم میگیرد ؟ دعوای ما با شاه و مصدق و بازرگان و بنی صدر و نوری و کروبی و همایون و بهنود و سروش و گنجی و سازگارا و فرخ و ..... سر همین اصل است .
سایت پیک نت را ببین : میگه کروبی فراموش کرد به نسب یهودی !!! احمدی نژاد اشاره کند !!! یکی نیست بپرسد چرا موسوی اشاره نکرد ؟ مگر کروبی ... شما و موسوی است ؟ تازه این چه ضدیتی است که شما با یهودی ها دارید ؟
شما هم با هیتلر هم عقیده اید ! مگر هیتلر و استالین سر لهستان تبانی نکردند ؟ هیچ چپی به حزب توده و سایت پیک نت ایراد نمیگیرد . اما اگر سروش بگوید جمهوری مطلق !!! همه گارد فاشیستی چپ به او حمله میبرد .
روزی مردم ایران به این روش خیانت کارانه شما پی خواهند برد . تمام جنبش های ملت ایران را شما چپهای روسی نابود کردید .
به جای سانسور کردن و فحاشی این مطالب را نقد کنید . موسوی را کی به این جنبش طبقه متوسط تحمیل کرد ؟ چه کسانی علیه همه مذهبی ها و اصلاح طلبان و لیبرال ها و ملیون و مشروطه خواهان و مجاهدین بی امان حمله میکنند ولی به موسوی و نبوی که میرسند چشمشان را میبندند یا مزورانه دفاع میکنند ؟
چه کسانی از فروپاشی رسیدند به حد اقل دستمزدها کمی کم است ؟ چه کسانی به بیانیه ۱۷ موسوی که تیر خلاص بود به جنبش طبقه متوسط به به گفتند ولی بیانیه ۵ روشنفکر را حمایت از ولایت فقیه نامیدند؟
من مطمینم اگر سروش یا گنجی بگویند حق با مارکس بود و کشور باید کمونیستی اداره شود شما چپ های روسی به آنها حمله میکنید و از موسوی و نبوی و خط امام و قانون اساسی ج ا و ولایت فقیه حمایت میکنید .
این مالیخولیای مارکسیسم روسی است که وجود شما را فرا گرفته . و رهایی از ان ندارید. بیخود شیخ و شاه را مسول ندانید.
۲۲٨۷٣ - تاریخ انتشار : ۲٨ اسفند ۱٣٨٨

-- shekar pareh ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

ba salam va tabrike sale no be hameye Iranian
rastesh nemikhastam aslan comment bezaram vase hamchin chizi, vali delan naioomad.
jenabe dr. mirhosseine bala ke engar kheili be kalameye doctor ham alaghe darand, fekr mikonan hame mesle khodeshoon ba savadand (ke engar in rooza savadam shode be ye mosht kalamye gholombe solombe goftan
(.
aghaye doctor, chand sale iran naboodi? asan midooni too Iran che khabare. hanoozam ye seri az oonaie ke too jonbeshe sabzan, be hamin chizaie ke mano shoma ghabool nadarim, eteghad daran, ke albate tedadeshoona kam nist. hala bemanad oon basiji hairo ke afkareshoon moshakhase va fekr mikonan ke khamenei vaghean gharare janeshin monjie alam bashe...
bemanad hala.....
har chand ke motmaenam radiozamaneh ino post nemikone vali dige dire neveshtamesh.......
ye bare dige sale no hame mobarak

-- Davood ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

دوستانی که از موسوی به خاطر صریح صحبت نکردن و عدم انتقاد از خامنه‌ای یا خمینی انتقاد می‌کنید٬ این خواستی بر حق است که واقعیت تفکر خمینی و پیرو بر حقش یعنی خامنه‌ای بیان شود٬ اما عواقبش را باید در نظر گرفت. موسوی بدون نام بردن از خمینی یا خامنه‌ای عملا دارد تمام تاریخ سیاه جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد و یک قدم با حذف کامل بیشتر فاصله ندارد. در واقع استفاده‌ی او از عکس خمینی هوشمندانه‌ترین روشی است که او در به کار بردن سلاح خود سرکوبگران علیه خودشان به کار می‌برد. برای ملت ما در این مرحله آن چیزی که مهم است مواضع موسوی است و آن چیزی است که او به صراحت از ان حمایت می‌کند٬ یعنی حقوق مردم. مسلما نه او و نه هیچ کس دیگر پاسخ نهایی به خواست ملت نیست٬ اما مردم در همین مسیر جنبش رهبری خود را خواهد یافت.

-- امید ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

دوستان با سلام!
راستش روزی ايرانيان بايد به اين نتيجه برسند که نگه داشتن اين جنايات بيشتر به ضر خويش است. يکی از نظر روانی و دگری برای رسوا کردن اين رژيم. کسی نيست يا مرکزی نيست تا اين جنايلت ثبت شود. من به عنوان يک زن ميترسيدم فعاليت سياسی داشته باشم چون اگر ميگرفتنم حتمأ مورد تجاوز قرار ميگرفتم. اين در ذهن زنان و دختران ايران بود و اين همان علت ماندنشان بود زنان کمتر شرکت ميکردن تا تجاوز نشوند.
اين بود که هزاران شير نر حلقه آويز شدند. آنکه برای شما اين موردهای تجاوز را بيان ميکند باور کنيد. مشکل اين نا مردان چيست؟ رابطۀ جنسی و رفتار جنسی اين حيوانات جامعه ای را در خطر مياندازد. صيغه؛ ازدواج با کودکان ومهم تر از اينها منتظر احترام بودنشان است برای اينکه مذهبيند و روحانيند بايد. پنداری که فلوسشان در حا ايرکسيون است و بجای مغزشان کار ميکند. حال اهميت دخالت غرب را در افغانستان و پاکستان ميبينم اينها برای زنان ، کودکان ، ميشان، مرغان خطر دارند. از پائين تنه اشان فرمان ميگيرند. ننگ بر ما که اين کودکان را زير دستشان گذاشتيم. نگ بر ما که نجنبيديم به طريق جدی نگ بر ما که هنوز روزه ميگيريم و صدقه ميديم. ننگ برما که اينها همطن ما هستند. دوستان افشا کنيد نگفتن به نفع لياست و نه ما ! دثر صباحی نخواهد رسيد که جوابگوی تجاوزات و اعدامشان خواهند بود لعنت خدا بر خمينی و طرفدارانش. عيد خوبی داشته باشيد سا آينده همه با هم هستيم.

-- l ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

درود بر خانم زهرا رهنورد و میرحسین موسوی با خیال راحت به ایستادگی ادامه بدهید بذر ازادی که در ایران کاشته شد سبزتر ار همیشه سربه فلک کشید ه است و از مرزهای ایران به تمام دنیا گسترده شده است ملت ایران به امید پیروزی جنبش سبز زنده اند و نفس می کشند ما پیروزیم چون سبزیم و ریشه در خاک ایران داریم انها که بی ریشه اند محکوم به خشک شدن و نابودی هستند زنده باد موسوی رهنورد و کروبی و فائزه هاشمی .

-- شیردل ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

به عنوان یکی از فعالان جنبش سبز در تهران میگویم که مردم و خصوصا جوانان، اهمیتی به عقاید و گذشته همراهان و مخصوصا رهبران نمیدهند،
ما در روز عاشورا و زیر پل کالج سینه زدیم، دختری که روسری اش افتاده بود و پسرها و همچنین بارها شعار داده ایم که بهشتی کجایی موسوی تنها مونده.

جوانان ایران میخواهند همه با هم متحد شده و ایران را آباد کنیم. به عنوان یکی از نسل قبلیهای دگم باید بگویم که این جوانان که تا عید پارسال تکفیرشان میکردم به ما خیلی چیزها یاد دادند. بیایید ساختن آینده ایران را به آنانی که از هر چه رنگ تعلق پذیرد، آزادند بسپاریم.

شما را به خدا(حالا یکی نگوید ما که خدا را قبول نداریم پس این کامنت را نمیخوانیم!) اینقدر ایراد نگیرید و قبرها را و زخمهای کهنمان را (که حداقل من همنسلتان که شش سال در زندان بودم و از بازماندگان اعدامهای 67 هستم و جالب است بدانید که همسرم نبز از بازماندگان جنگ با عراق و از جانبازان! به خوبی میدانیم که چه بر همنسلیهایمان گذشته است، در اوین، در تبعید، در جبهه، در اردوگاه اشرف و ....، میدانیم چه بسیار ایرانیانی که زخمهایی بس عمیق دارند.

در راستای حذف دشمن مشترک، متحد و
تکثرگرا به پیش!!!

-- مجید ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

پیام خانم رهنورد بسیار دقیقتر و ساختاری تر بود و به نحوی کلیات ایدئولوژیک جنبش سبز را ترسیم کرد . به حق رهنورد یک هنرمند سیاستمدار است .
در ضمن جای عکس ندا و سهراب خیلی خالی بود .

-- نوروز ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

درود بر همه شما به خصوص ع.ک ، امید، مجید و همه شما مردم آزاده! عید همه شما مبارک!

-- ستاره ت ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM

دوستان باور کنید ما خانواده شهدا و جانبازان صغیر نیستیم که احتیاج داشته باشیم تا حقیقت جنایت این حکومت را بر ما پنهان کنید! تا دروغکی عکس خمینی را بزنید دست چپ و راست! تمامی مخالفین و موافقین به جنایتکار بودن این حکومت آگاهند! مردم ایران از هر نحله ی سیاسی که باشند می دانند که خمینی جنایتکار بود! اما یک جنایت کار حقیقی و واقعی اینان که امروز بر مسند قدرتند هزار برابر او جنایکارند، تنها فرقشان با خمینی این است که خمینی خودش بود، و اینان بوی گندش هستند! او هویت خودش را داشت ولی اینان کفتاران بی هویتند! ارزش موسوی به این است که راست است و درست است و بخود آمده در این منجلاب پستی و پلشتی! خمینی با اشتباه و اصرارش به اشتباه، و پایه نهادن یکی از جنایتکار ترین حکومتها مورد لعنت است، اما مردم ایران در تمامیتش مورد تجاوز این حکومت من درآوردی قرار گرفت و البته ما خانوادههای متوسط و فقیر آن زمان نیز مورد همه ی آزارها و تجاوزها بودیم، هم کشته دادیم، هم کشته شدیم، هم حالا روی صندلی چرخداریم، من امروز خودم باید از یکی از شهرکهای اصفهان با هفتاد و سه ریزه ی سرب که یکی از آنها نزدیک شاهرگم است و نمی شود آنرا درآورد زیرا ممکن است شاهرگ قطع شود، آری با این حال و روز هر از چندی باید بیایم به تهران و منزل همین قوم خویش تا این صدقه سری رهبری را که به عنوان حقوق به ما می دهند قطع نشود!! من خودم سی و هفت دوست دارم که یا پا ندارند، یا دست، یا کور شده اند، یا روی صندلی هستند و....برای همین نیز بسیار به جنبش سبز دلبسته هستم و مطمئنم که پیروزی از آن ماست!
زنده باد موسوی و هم کروبی

-- بدون نام ، Mar 19, 2010 در ساعت 06:22 PM