رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ اسفند ۱۳۸۸

تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل اوین

گزارش‌های رسیده از تهران حاکی از تجمع شب گذشته و صبح امروز، پنج‌شنبهٔ خانواده‌های زندانیان سیاسی اخیر در مقابل زندان اوین تهران است.

به گزارش تارنمای کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی، صدها نفر از مخالفان دولت و خانواده‌های بازداشت‌شدگان اخیر، شب گذشته، چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه در مقابل زندان اوین تهران تجمع کردند.

این تجمع که از ساعت ۵:۳۰ عصر آغاز شده بود تا ساعت ۱۲ نیمه شب ادامه داشت. تجمع‌کنندگان خواستار آزادی زندانیان سیاسی بودند.
گفته می‌شود تا ساعت ۲۲ تعداد شرکت‌کنندگان در این تجمع که به ۵۰۰ نفر رسیده بود.

یکی از تجمعات خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل اوین، ۱۹ اسفند ۱۳۸۸

شب گذشته تعدادی از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند. محسن میردامادی، اکبر منتجبی و محمد رسول‌اف از جمله آزادشدگان شب گذشته هستند.

در هفته‌های اخیر شماری از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات با قرار وثیقه‌های سنگین چند صد میلیون تومانی، به صورت موقت از زندان آزاد شده‌اند.

تعداد زیادی از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن هم‌چنان در زندان هستند. در ۹ ماه اخیر بیش از پنج هزار نفر از مخالفان دولت بازداشت شده‌اند.

تجمع خانواده‌های بازداشت‌شدگان چهارشنبه‌سوری
به گزارش تارنمای جنبش راه سبز، بامداد امروز، پنج‌شنبه نیز برخی از بستگان بازداشت‌شدگان چهارشنبه‌سوری، بع همراه خانواده‌های زندانیان سیاسی در مقابل زندان اوین تجمع کردند.

گزارش‌های ضد و نقیضی در خصوص درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای پلیس در شب چهارشنبه‌سوری گزارش شده که تاکنون هیچ منبع رسمی آن‌ها را تائید نکرده‌ است.

گفته می‌شود این تجمع از ساعت ۸ بامداد آغاز شده و برخی خانواده‌ها تهدید به بازداشت شده‌اند.
در روزهای اخیر خانواده‌های زندانیان سیاسی بارها در مقابل زندان اوین تجمع کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark