رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ اسفند ۱۳۸۸

محمد اولیایی‌فرد آزاد شد

محمد اولیایی‌فرد، وکیل دادگستری، شب گذشته (یکشنبه)، از زندان اوین آزاد شد.

هوشنگ پوربابایی، وکیل وی در گفتگو با زمانه اظهار داشت که موکلش به اتهام «مصاحبه با رسانه‌های خارجی در خصوص پرونده بهنود شجاعی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بهنود شجاعی، به اتهام قتل در نوجوانی، ۱۹ مهرماه سال جاری اعدام شد و اجرای حکم او واکنش‌های بسیاری را از سوی نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر در پی داشت.

اولیایی‌فرد در روز ۱۷ اسفندماه زمانی که برای رسیدگی به پرونده یکی از موکلانش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود بازداشت شد.

صدور قرار وثیقه برای سعید لیلاز
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع سعید لیلاز، روزنامه‌نگار، از صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت وی خبر داد.

آقای طباطبایی در گفتگو با ایسنا گفت که شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم» و «تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» پنج سال و برای «توهین به مسئولان نظام» یک سال حبس تعزیری برای لیلاز صادر کرده است.

سعید لیلاز از سوی دادگاه بدوی به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

وکیل این روزنامه‌نگار در ادامه ‌افزوده است: «بدلیل اینکه حکم لیلاز قطعی شده، برای دریافت مرخصی اقدام کردیم.»

روز گذشته (یکشنبه) وب‌سایت پارلمان‌نیوز نیز از بازداشت مهدی بوترابی، مدیر عامل سابق و بنیان‌گذار پرشین‌بلاگ خبر داد. بوترابی، عضو ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود.

همچنین یاسر معصومی، فعال ملی– مذهبی که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب فعالیت داشت، شب گذشته پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد.

Share/Save/Bookmark