رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۴ اسفند ۱۳۸۸

مشارکت: مرعوب امپراطوری دروغ نشوید

جبهه مشارکت از تمامی فعالان سیاسی و مدنی خواست «مرعوب امپراطوری دروغ» نشوند و به تلاش‌های خود در قالب نهادهای مدنی ادامه دهند.

بیانیه جبهه مشارکت پس از ممانعت وزارت کشور از برگزاری کنگره سالانه این جبهه منتشر شده است.

جبهه مشارکت، پنجشنبه هفته جاری، قصد داشت کنگره سالانه خود را برگزار کند.


صولت مرتضوی، معاون سیاسی وزارت کشور در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، علت ممانعت از برگزاری کنگره را «دستور توقف فعالیت‌های جبهه مشارکت از سوی دستگاه قضایی» اعلام کرده است.

جبهه مشارکت در بیانیه خود، این اقدام نهاد‌های امنیتی را نشان دهنده «عدم پایبندی دولت کودتا به قانون اساسی و قوانین جاری» دانسته است.

مشارکت، به تلاش حاکمیت برای توقف فعالیت‌های مدنی و «تحدید» فعالیت احزاب سیاسی اشاره کرده و مجموعه این اقدامات را نشانه «ضعف حاکمیت» و عامل «رشد و بالندگی» بیشتر نهادهای مدنی دانسته است

این جریان سیاسی، به تلاش حاکمیت برای توقف فعالیت‌های مدنی و «تحدید» فعالیت احزاب سیاسی اشاره کرده و مجموعه این اقدامات را نشانه «ضعف حاکمیت» و عامل «رشد و بالندگی» بیشتر نهادهای مدنی دانسته است.

در بخش دیگری از این بیانیه، آمده که دولت «تاب تحمل» منتقدان و مخالفان قانونی را ندارد و ممانعت از برگزاری کنگره، شاهدی بر «حاکمیت استبداد»، «سوء‌استفاده از قدرت» و «بی‌کفایتی دولت» است.

جبهه مشارکت در ادامه، به نهادهایی که کنترل جامعه را با ایجاد «فضای امنیتی و پلیسی» میسر می‌دانند، توصیه کرده است به «عواقب خطرناک و زیان‌بار» این موضوع فکر کنند.

جبهه مشارکت، به نهادهایی که کنترل جامعه را با ایجاد «فضای امنیتی و پلیسی» میسر می‌دانند، توصیه کرده است به «عواقب خطرناک و زیان‌بار» این موضوع فکر کنند

وب‌سایت جرس نیز امروز (دوشنبه) خبری مبنی بر دیدار میرحسین موسوی با اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی و تعدادی از جوانان جبهه مشارکت، منتشر کرده است.

جزئیات این دیدار تاکنون از سوی هیچ‌یک از وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر نشده است.

جبهه مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دهم، از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می‌کرد و در وقایع پس از انتخابات، بسیاری از اعضای آن دستگیر و محاکمه شدند.

چند ماه پیش از این، برخی محافظه‌کاران نزدیک به احمدی‌نژاد با انتقاد از مواضع جبهه مشارکت، خواستار لغو مجوز فعالیت‌های این جریان اصلاح‌طلب شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران برای همه ایرانیان

-- V ، Mar 15, 2010 در ساعت 12:15 PM