رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ فروردین ۱۳۸۹

فاطمه کروبی تهدید به افشاگری کرد

فاطمه کروبی می‌گوید که مهدی کروبی به خاطر افشای «جنایات کثیف» پس از انتخابات، تحت فشار و تهدید قرار دارد و در صورت ادامه این امور «جاهلانه»، «نکات گفتنی بیشماری» را با مردم در میان خواهد گذاشت.

اظهارات خانم کروبی یک روز پس از تجمع گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای مقابل منزل مهدی کروبی که با «فحاشی» و شعار علیه کروبی، موسوی و خاتمی همراه بود، ایراد می‌شود.


حمله به ساختمان محل سکونت مهدی کروبی

روز گذشته (یکشنبه)، گروهی هواداران دولت که خانم کروبی آنها را «اراذل و اوباش» و «مواجب‌بگیر» معرفی کرده، با تجمع مقابل خانه کروبی، با پرتاب سنگ، شیشه‌های آپارتمان محل سکونت وی را شکسته و شعار‌های تندی سر دادند.

خانم کروبی گفت که این افراد با عنوان «خانواده شهدا» در حالی که پلیس تنها نظاره‌گر اقدامات آنها بود، اقدام به شعارنویسی و «فحاشی» علیه خانواده‌اش کرده‌اند.

روز گذشته، گروهی هواداران دولت که خانم کروبی آنها را «اراذل و اوباش» و «مواجب‌بگیر» معرفی کرده، با تجمع مقابل خانه کروبی، شیشه‌های آپارتمان محل سکونت وی را شکستند

این نماینده سابق مجلس افزوده که «در شرایط نابسامان اقتصادی کنونی، دولت مجبور به اجیر کردن مزدورانی شده که با مواجب دادن به آنها مقاصد خود را دنبال می‌کند.»

فاطمه کروبی اظهار داشته که «عده‌ای از افراد فاسد دولت، برای پنهان کردن فساد خود و غارت اموال بیت‌المال، در چند سال اخیر، از نام خانواده شهدا سوءاستفاده می‌کنند.»

مهدی کروبی نخستین فردی بود که در نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از «شکنجه و تجاوز» به برخی بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشتگاه کهریزک خبر داد.

فاطمه کروبی افزوده که «در شرایط نابسامان اقتصادی کنونی، دولت مجبور به اجیر کردن مزدورانی شده که با مواجب دادن به آنها مقاصد خود را دنبال می‌کند»

مقام‌های قضائی و دولتی، اظهارات آقای کروبی در خصوص «تجاوز» به بازداشت‌شدگان در کهریزک را رد کرده‌اند، اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تائید کرده که به گروهی از دستگیرشدگان در این بازداشتگاه تجاوز شده است.

فاطمه کروبی در ادامه اظهارات خود، با دفاع از آنچه که همسرش در مورد وقایع بازداشتگاه کهریزک بیان کرده است، گفت که وی به همراه مهدی کروبی برای «اعاده حقوق مردم»، آماده پرداخت هر هزینه‌ای است.

این نماینده سابق مجاس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دو هفته پیش از این، عده‌ای در «پوشش ماموران امنیتی و به طور غیرقانونی با ارعاب نگهبان، وارد منزل» آنها شده‌اند که وزیر اطلاعات در جریان این موضوع قرار گرفته است.

وی در پایان، به «عقلای جریان حاکم» توصیه کرده که «دست از روش‌های بدوی» برداشته و اوضاع را از اینکه هست، «وخیم‌تر» نکنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من برای خانواده آقای کروبی متأسف و نگرانم. اين روش رژيم را که با روشهای غير دمکراتيک مخالفان خود را به سکوت دعوت ميکند محکوم است. اگر شما رئيس جمهور انتخاب ميکنيد مسئول حفظ سلامت تمام کانديداها هستيد. اگر حکومت پادشاهيست شما با اعمالتان روی شاه فقيد را سفيد کرديت. اين مشکل آقای کروبی به تنهائی نيست اين کارديست به پيکر تمام ايرانيان. هيچ کس برای رئيس جمهور شدن کانديد نميشود و کسی هيچگونه اعتراضی در برابر جنايات و تجاوزات اين آقايان نخواهد کرد. خانواده کروبی لحظات سختی را ميگذراند. از دور برای اين آزادمنشان آرزوی آرامش ميکنم. آفتاب پشت ابر نخواهد ماند. زمستان ميرود و روسياهی به زغالدان ميماند. خدايا دست اهريمنان را کوتاه کن!

-- jahan ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

خا نم اگر می خواهی افشا کنی سعی کن دل همه را به دست بیاری یعنی سهم خو دتان را جدا نکنید چون مردم دلگیر میشند از یک طرف واز طرف دیگه دست طرف مقا بل باز میذاری تا جواب بده اخه در این سی سال اخیر هر چه شده البته که خوب نداشت وهمه اش بد بود همه باهم بود وبدون این کلمه خمینی ساخته امکان پذیر نبود.......

-- Hamid ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

زنده باد زنان شیردلی که پابه پای مردان مبارزه میکنند و وظیفه خود را در مقابل نسل اینده ایران و دمکراسی در ایران انجام میدهند.
ما با همیم و ما بیشماریم
مرگ بر دیکتاتور

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ادب مرد به ز دولت اوست
V

-- جنبش سبز ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

دی شیخ با چراغ گشت همی گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می نشود جسته ایم ما
گفت آنکه یافت می نشود آنم آرزوست
(مولانا)

-- جنبش سبز ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

به دنبال كدامين قصه و افسانه مي‌گردی؟
در اين بيغوله رد پايی از ياران نمي‌يابی!
چراغ شيخ شدخاموش و اين افسانه روشن شد
كه در شهر ددان ميراثی از انسان نمي‌يابی!
(تورج نگهبان)

-- جنبش سبز ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

حکومت عدل علی
یا
حکومت اراذل و اوباش ؟!

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

اینها برای تعطیلات عید برنامه ریزی کرده اند ؛ ولی بدانند که در روز "سیزده بدر" همه مردم ایران برای "گرامیداشت سر سبزی طبیعت و همینطور پاسداری از میراث کهن ایران" از خانه های خود بیرون می آیند و نیازی به مجوز شما هم ندارند.

-- ندا ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

یکی خبر بده امروز دوشنبه ! تمام میادین شهر آماده باش هستند و مامور خیلی زیاده این ترسشونو نشون میده !

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

این رژیم دد منش با خودی سابقش اینطور میکند با مردم که نخودی هستند چه میکند

-- حسن ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

جرم مردم شعور و اگاهيشان است.اما ابدا با اين بازيها مردم ما و رهبرانشان از ميدان بدر نخواهند شد.زنده باد ايران.زنده باد جنبش هميشه سبز ايران.مرگ بر ديكتاتور.

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

من نوکرتم کروبی

-- خرم اباد ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

این هم رسم شده¡هی ميگن افشا ميکنيم¡ اگر چيزی هست چرا نميگين¡و چرا نميگين¡ از چی ميترسين¿
پس شما هم شفاف نيستيد.

-- fozoul ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ایشالا چهارشنبه سوری انتقام شما رو هم از ... می گیریم خانوم کروبی و خانواده محترم

-- علی ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ظاهرا ژنرال پتریوس امریکایی درست تشخیص داده بود!

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ganom wa agaye karobi ma haam dar gareg az keshwar guda midanad ke delemon ba shumast drod baar sharafetanh

-- kia ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ناگفتنیها از یک رییس مجلس نمایندگان مردم ؟؟؟؟؟ انتصابی برای ٨ سال؟؟؟؟؟. کروبی و غیر کروبی و فاطمه و غیر فاطمه در این نظام فاسق هیچ فرقی ندارند ای ملت مغرور!!!!!!!!!! فاکثرو فیه الفساد !!!!!!!!

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

khanome karoobi shafafsazi konid, dar hich sharayeti shoma hagh nadarid ba mardom sadegh nabashid va penhankari koni. in harfe shoma khod neshnei az hamkarie mashroot darad.

-- laleh ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

ای اوباش شما روح شعبان جعفری را سفید کردید ، اگر به آیه قران اعتقاد دارید ( که ندارید ) بدانید که ظلم هیچ وقت پایدار نمی ماند
و به زودی شما در مقابل وجدان خود و بعد در برابر خداوند باید جوابگو باشید
کاوه آهنگر

-- کاوه آهنگر ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

هیچکدام از خانواده عزیز شهدا با این وحشی بازیها و بی ادبی های صورت گرفته در این 4 سال موافق نیستند ؛ در ضمن من به عنوان فرزند شهید از زحمات گذشته "مهدی کروبی"(رئیس بنیاد شهید) در سالهای دهه 1360 تشکر می کنم(در سالهایی که در دبستان "فرزندان امام" ، راهنمایی و دبیرستان "فتح" / هر سه از مدارس وابسته به "بنیاد شهید" در "خیابان پاسداران تهران" مشغول به تحصیل بودم) و حمایت خودم را از مواضع حق طلبانه و آزادی خواهانه امروز ایشان اعلام می دارم.

میثم . ت

-- فرزند شهید جنگ تحمیلی ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

چرا جلوی خونه موسوی نمیرن ؟

-- neshanh ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

متاسفانه فقر اقتصادی باعث شده که عده ای بی آبرو برای بدست آوردن لقمه ای نان دست به هر جنایت و کار ابلهانه و بچه گانه ای بزنند.
(دستخط ها و نوع شعار ها و کارهای انجام شده گویای همه چیز هست.)

-- بدون نام ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

درود بر کروبی شیر مرد و خانواده مقاومشان
زنده باد جنبش سبز مردم شریف ایران

-- آرش کاوه ، Mar 15, 2010 در ساعت 01:00 PM

این عکس‌العمل آقیان به لغتی است که به بیضه اسلام خورده. مثل این که خیلی درد داشته!!!

-- شرمنده از ۱۳۵۷ ، Mar 16, 2010 در ساعت 01:00 PM

Ma nabayad dar barabar in vahshigariha sokoot konim. Bayad b har tarighi eteraz konim.
Karoobi chehreye nefrat angiz vali faghih ra az poshte mask dar avord.

-- mirza ، Mar 16, 2010 در ساعت 01:00 PM

پترایس راست میگه حکومت اوباش.....

-- سعید ، Mar 16, 2010 در ساعت 01:00 PM

درود بر خانواده کروبی شجاع خدا شما را حفظ کند همه اتیشها در دست دیکتاتور زمان خامنه ای ...است

-- جواد ، Mar 22, 2010 در ساعت 01:00 PM