رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ اسفند ۱۳۸۸

خامنه‌ای: آژانس تحت تاثیر آمریکا نباشد

آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید که برخی گزارش‌ها و اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که این سازمان، تحت تاثیر آمریکا قرار دارد.

آقای خامنه‌ای امروز یکشنبه در جمع گروهی از مدیران وزارت امور خارجه، با «یک‌جانبه» توصیف کردن اقدامات سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این مسئله برای آبرو و حیثیت این نهاد‌ها «بسیار بد» است.


به گفته رهبر جمهوری اسلامی، اقدامات «یک‌جانبه» این نهاد‌های بین‌المللی باعث سلب اطمینان از عملکرد آنها می‌شود.

وی همچنین از مسئولان آژانس خواسته که تحت تاثیر «آمریکا و برخی کشور‌ها» قرار نگیرند.

آقای خامنه‌ای، با «یک‌جانبه» توصیف کردن اقدامات سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این مسئله برای آبرو و حیثیت این نهاد‌ها «بسیار بد» است

اظهارات آقای خامنه‌ای در شرایطی ایراد می‌شود که یوکیا آمانو، دبیر کل آژانس در گزارشی اعلام کرده که نگرانی‌ها درباره فعالیت اتمی ایران افزایش یافته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از این گزارش انتقاد کرده و آمانو را به تاثیرپذیری از فشار‌های کشور‌های غربی متهم کرده‌اند.

ایران مدتی است که تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را در مرکز غنی‌‌سازی نطنز آغاز کرده است.

آقای خامنه‌ای گفته که کشور‌های غربی درباره فعالیت اتمی جمهوری اسلامی، «دروغ» می‌گویند و مخالفت آنها با ادامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران، به «ضررشان» تمام خواهد شد

گسترش فعالیت‌های اتمی ایران با واکنش تند کشور‌های غربی مواجه شده، به طوری که آمریکا و غرب تلاش‌ها برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه تهران را آغاز کرده‌اند.

آقای خامنه‌ای در واکنش به این تلاش‌ها گفته که کشور‌های غربی درباره فعالیت اتمی جمهوری اسلامی، «دروغ» می‌گویند و مخالفت آنها با ادامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران، به «ضررشان» تمام خواهد شد.

وی افزوده که در موضوع هسته‌ای، با وجود حجم بالای «دروغ، جنجال و فشار بر ضد نظام اسلامی»، کشورهای قدرتمند دنیا، نتوانستند به اهداف خود برسند.

خامنه‌ای این موضوع را نشانگر «استحکام عظیم بنیان‌ها و بنیه قوی نظام جمهوری اسلامی» دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آژانس بین‌المللی انرژی فقیه باید التزام عملی به "ولایت مطلقه اتمی" داشته باشد.

-- گل آقا ، Feb 28, 2010 در ساعت 01:00 PM

کسانیکه، آبرو و حیثیت خود را از دست داده اند، تو و نهادهای دزد، چپاولگر، سرکوبگر و وحشی حکومت اسلامی می باشند.
بی آبرویان حکومت اسلامی،

-- Irani ، Feb 28, 2010 در ساعت 01:00 PM

عکس و شماییل یک «مرده» هم در بالای سر یک بشر «معظم؟؟؟» به اصطلاح «زنده» نباشد!!!!
این عمل آبرو و حیثیت دینی را که فقط و فقط خالق هستی و نیستی را «معظم» نامیده و تنها «ولایت» او را حافظ و بالای سر تمام عالم قرار می دهد از بین برده و نتایج آن برای این ملت اسلامی؟؟؟ «بسیار بد» است.

-- بدون نام ، Feb 28, 2010 در ساعت 01:00 PM

کروبی به ایتالیایی ها گفته که او در پی براندازی نیستیم! اما از قول من به ایشان بگویید آقا خودش این حکومت را دیری سر نگون کرده اما قاتلان زبانهای آنان را که اسرار هویدا کنند را می برند.

-- بدون نام ، Feb 28, 2010 در ساعت 01:00 PM

ولی خودمانیم پدران و مادران ما را چه رسیده بود که چنین جرثومه های پاکی را به زور از خر پیاده کردند و بر خود سوار! ولی عجبا که هنوز هم با بلایی که هم بسر خودشان آوردند و هم ما باز هم در از خانه آمدن تردید دارند . بابا بی ایید هر تیری از جایی در رفت من و ما سپریم. پدر و مادرم شرم بر شما. اگر چه دوستتان میدارم. ومیدانم که نوشته ام را می خوانید. مرگ بر ارتجاع سیاه درود بر سبزی!
زنده باد انقلاب سبز زنده باد جمهوری ایرانی
شهاب مروردشتی تا بدانی که کیستم و هم از تهران

-- شهاب مروردشتی تا بدانی که کیستم و هم از تهران ، Feb 28, 2010 در ساعت 01:00 PM