رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ اسفند ۱۳۸۸

کروبی: بدنبال براندازی نیستیم

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت می‌گوید که «جنبش سبز» بدنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه می‌خواهد آن را اصلاح کند.

آقای کروبی به روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» گفته که «اسلامیت و جمهوریت» نظام، پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد به شدت «آسیب» دیده است.


اعتراض‌ها در ایران به نتیجه انتخاباتی که محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد «پیروز» معرفی شده، با گذشت بیش از هشت ماه همچنان ادامه دارد.

معترضان و رهبران جریان اصلاحات می‌گویند که «تقلب گسترده» در جریان شمارش آرای این انتخابات، جمهوریت و اسلامیت نظام را به خطر انداخته است.

کروبی افزوده که دولت احمدی‌نژاد را همچنان «نامشروع و غیر قانونی» می‌داند، اما دولت دهم باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

کروبی اظهار داشته که «دعوای شخصی» با احمدی‌نژاد ندارد، اما بر سر آنچه در ۲۲ خرداد ماه رخ داده است، هرگز «صلح و سازش» نخواهد کرد

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشته که «دعوای شخصی» با احمدی‌نژاد ندارد، اما بر سر آنچه در ۲۲ خرداد ماه رخ داده است، هرگز «صلح و سازش» نخواهد کرد.

وی گفته که «مردم باید تشخیص دهند که با دولت مصالحه کنند یا نه. مردم به این دولت اشکال دارند و مردم‌اند که مدیریت را قبول ندارند.»

این رهبر مخالفان دولت در عین حال اظهار داشته تنها به جمهوری اسلامی که در آن انتخابات آزاد برگزار شود و اسلام «خشونت و خرافی» را ترویج نکنند، اعتقاد دارد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی پیش از این گفته بود به جمهوری اسلامی کنونی که در ایران بر سر کار است، هیچ اعتقادی ندارد.

«سخنان ناسنجیده و مواضع غلطی که دولت در سیاست داخلی و خارجی خود داشته، برای مردم پیامدهای سنگینی به همراه داشته است»

کروبی در بخش دیگری از اظهارات خود افزوده که مخالف «تحریم‌ها» علیه ایران است، چراکه به گفته وی، «تحریم‌ها» بر مردم فشار وارد می‌کند.

به گفته کروبی، «سخنان ناسنجیده و مواضع غلطی که دولت در سیاست داخلی و خارجی خود داشته، برای مردم پیامدهای سنگینی به همراه داشته است.»

آمریکا و کشور‌های غربی تلاش‌ها برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را از ماه گذشته آغاز کرده‌اند.

ایران به خاطر ادامه فعالیت‌های هسته‌ای تاکنون از سوی شورای امنیت سازمان ملل با تحریم‌هایی مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تو هم دلت خوش بابا . کسی که مزه مرغ و چلو کباب بریانی راچشید تو ماشین بنز این ور اون ور رفت. نوکر و کلفت داشت قصر و ویلا داشت مسافرتهای مفتی رغت بهترین هتلهای دنیا.جیره یا مفت رفت تو حسابهاش اینور و اونور دنیا. مزه جاه و مقام و قدرت چشید. از جایخودش با نصحیت و موعضه دست نمیکشه.

باید اعتصاب کرد که سیستم فلج بشه و ریخت تو خیابون و خون داد. دست آخرم یه قیام مسلحانه. راه دیگه ای نداره. مثل مشروطه و مثل انقلاب 57.

کدومیکی با نصحت درست شده که این یکی بشه.
خلاصه یا باید ذره ذره خون و چون داد یا یه دفعه. وضعمون هر روز با اینها که تو قابل اطلاحشون میدونی بدتر شده که بهتر نمیشه. رژیم در عرض کمتر از 30 مملکت رو به چه روزی انداخته. یه چنگ تقریبا 10 ساله بخاطر صدور اسلام نتیجه میلیونها علیل و کشته چند استان بکل ویران. میلونها فراری از مملکت. میلونها فقیر و معتاد در داخل. اقتصاد ورشکسته. هزاران زندانی و اعدامی.
اگر ملت قدرت خودش مطلع بود اینها همین امروز کارشون تموم بود.

-- اایرانی ، Feb 27, 2010 در ساعت 11:00 AM

‎خمينی، بنيانگذار حکومت اسلامی، پيشوای خشونت ستايان و خشونت پروران بوده، و هست. برای پی بردن به تقدس و نقش خشونت در اسلام سیاسی شیعه، کافی است سری به قوانين حکومت اسلامی زده شود. این حکومت دینی کاملاً فاسد شده است و قابلیت اصلاح پذیری و درمان را از دست داده است! تنها راه نجات کشور و دین، برگزاری رفراندم برای انتخاب یک حکومت دموکراتیک و غیر دینی است.
....


-- Hasani ، Feb 27, 2010 در ساعت 11:00 AM

جناب ایرانی- این آقا خودش هم همون رفاهی رو که ازش صحبت می کنید داشته و داره.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010 در ساعت 11:00 AM

تنها راه رسيدن به دمکراسی، حرکت در مسير انسانی و غير خشن است.
درود بر اين مرد بزرگ

-- مصطفی ، Feb 27, 2010 در ساعت 11:00 AM

باور نداشتن به براندازی این جرثومه ضد بشر اسلامی یعنی خیانت به انسانیت.

-- شهرام ، Feb 28, 2010 در ساعت 11:00 AM

مردم توی تهران می گن مرگ بر خامنه ای، عکس رهبر و بقیه رو آتش می زنن بعد آقای کروبی میگه ما دنبال براندازی نیستیم
!!
حیف این خون هایی که داره ریخته میشه...

-- Babak ، Feb 28, 2010 در ساعت 11:00 AM

"کروبی: بدنبال براندازی نیستیم" بلکه به دنبال این هستیم که این یارو احمدی بره و ماها بیایم جاش همین!!

-- mohsen ، Feb 28, 2010 در ساعت 11:00 AM