رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ اسفند ۱۳۸۸

روسیه «آماده کار» بر روی قطع‌نامه تحریم ایران

یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه گفت که کشورش برای کار بر روی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران آماده‌است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود این مطلب را امروز جمعه در آستانه سفر دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه به فرانسه بیان کرد.

این دیپلمات روس در این باره گفت:
«امروز این آمادگی اصولی روسیه برای کار بر روی تحریم‌هاست که مهم است.» وی افزود:

«وارد شدن به جزئیات این موضوع هم‌اینک مقداری زود است.»


آقای مدودف قرار است روز دوشنبه برای بحث بر روی مسئله هسته‌ای با ایران با همتای فرانسوی خود نیکولا سارکوزی، وارد فرانسه شود.

قدرت‌های غربی برای تصویب قطع‌نامه جدید تحریمی علیه ایران به روسیه که از اعضای دارای حق وتو در شورای امنیت است نیاز دارند.

ایالات متحده و هم‌پیمانانش برای به تصویب رسیدن دور چهارم تحریم‌ها علیه ایران در نشست پیش روی شورای امنیت سازمان ملل فعالیت‌های دیپلماتیک خود را تشدید کرده‌اند.

با «افزایش احتمال» پیوستن روسیه به این تحریم‌ها، فشار دیپلماتیک آمریکا بر چین و بزریل نیز در این راستا افزایش یافته‌است.

«ژاپن تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار می‌گیرد»
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در سفارت ایران در ژاپن در جمع خبرنگاران گفت «به نظر می‌رسد روندی که در مورد ایران اعمال می‌شود صادقانه نیست.»

وی افزود که «از عیوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اینست که وقتی تحت فشارهای سیاسی قرار می‌گیرد تغییر موضع می‌دهد.»

علی لاریجانی: ژاپنی‌ها شاید چون عضو آژانس بین‌المللی هسته‌ای هستند گاهاً تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها قرار می‌گیرند

علی لاریجانی در مورد دیدگاه ژاپن نسبت به برنامه هسته‌ای ایران گفت:
«خوشبختانه ژاپنی‌ها با نگاه و نگرش ایران آشنا هستند و این نوع نگاه توسعه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ما را می‌پسندند؛ اما شاید چون عضو آژانس بین‌المللی هسته‌ای هستند گاهاً تحت تاثیر برخی جوسازی‌ها قرار می‌گیرند.»

کاتسویا اوکادا، وزیر خارجه ژاپن این هفته گفت اگر شورای امنیت، قطعنامه‌ جدیدی علیه ایران صادر کند، توکیو چاره‌ای جز پایبندی به مفاد آن ندارد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
افزایش فعالیت دیپلماتیک برای تحریم ایران

نظرهای خوانندگان

مرگ بر روسیه

-- بدون نام ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:59 PM

روسیه در صد سال اخیر تا آنجا که توانست از ایران چاپید. سیاست روسپی گرايي این خرس ...شمالی ایران برای نابودی ایران و رسیدن بآبهای گرم خلیج فارس، سابقه طولانی دارد.هیچگاه از نظر بینش استعماری بین سرمایه داری دولتی و آزاد اختلافی وجود نداشت. و هردو بلوک سیاست مشترک را در دنیا دنبال میکردند و میکنند.

-- لقمان شمال ، Feb 27, 2010 در ساعت 02:59 PM