رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ اسفند ۱۳۸۸
نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه:

«حسن خمینی در برابر نظام قرار گرفته است»

علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران می‌گوید حسن خمینی، نواده آیت‌الله خمینی در برابر «نظام و رهبری» قرار گرفته‌ است.

وی در نامه‌ای به محمدعلی انصاری، قائم مقام «مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» از شرکت نکردن حسن خمینی در مراسم تنفیذ محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده و افزوده‌ است: «آیا بین او و آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و دیگران که سفرهای هم‌زمانی را بهانه کردند ارتباطی وجود داشته‌ است؟»


حسن خمینی، نواده آیت‌الله خمینی

محمدعلی انصاری، اوایل مهرماه طی نامه‌ای به نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران، از مواضع و «دخالت‌های» مقامات سپاه در مسائل سیاسی انتقاد کرده بود.

وی در این نامه با یادآوری سخنان آیت‌الله خمینی مبنی بر دخالت نکردن نظامیان در مسایل سیاسی، خواستار رعایت این موضوع شده بود.

آقای سعیدی در پاسخ به این درخواست، از حضور سپاه پاسداران در مسائل سیاسی و حوادث پس از انتخابات دفاع کرده و «مشکل اصلی» را برداشت‌های «نادرست» عده‌ای از دیدگاه‌های آیت‌الله خمینی دانسته‌ است.

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه در ادامه این نامه، انتقاداتی را متوجه حسین خمینی و «بیت» آیت‌الله خمینی کرده‌ است.

به گزارش تارنمای کلمه، در این نامه آمده‌است که حوادث دوران دوم خرداد و به ویژه مسائل پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، «سؤالات و ابهامات بسیاری» در ذهن پاسداران و بسیجیان در خصوص مواضع و عملکرد برخی منسوبین به آیت‎الله خمینی به‌وجود آورده‌است.

حسن خمینی و برخی دیگر از نوادگان آیت‌الله خمینی در جریان اعتراضات هشت ماه گذشته به نتایج انتخابات، به صورت مستقیم یا تلویحی از معترضان حمایت کرده‌اند.

دیدار با علیرضا بهشتی، فرزند آیت‌الله بهشتی و مشاور میرحسین موسوی، پس از آزادی از زندان، از دیگر انتقادات مطرح شده در این نامه‌ است

آقای سعیدی، با انتقاد از آن‌چه «سکوت معنی‌دار» حسن خمینی در جریان «آشوب‌ها و فتنه سبز» دانسته، آورده‌است: «حسن خمینی بجای این‌که در کنار رهبری باشد در کنار مخالفان و در مقابل رهبری است.»

این نامه ادامه داده‌است: «با آن سابقه افراطی در جریان دوم خرداد و هتک حرمت به مقدسات دینی و شخصیت‌های انقلابی و حتی نسبت به خود امام در گذشته، و مواضع و اقدامات اخیر، چرا موضع روشنی از بیت امام و حجت‌الاسلام سید حسن دیده نمی‌شود و یا اگر هست در تأئید آن‌ها است؟»

دیدار با علیرضا بهشتی، فرزند آیت‎الله بهشتی و مشاور میرحسین موسوی، پس از آزادی از زندان، از دیگر انتقادات مطرح شده در این نامه‌ است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سر دبیر رادیو زمانه
در ستون نطرات دو نظر با نام اینجانب منصور پیرخانقاه درج گردیده است که نظر اول که نام و نام خانوادگی و ادرس ایمیل من نیز درج گردیده است،نظر بنده نبوده و من چنین ایمیلی برایتان ارسال نکرده ام.لطفا توضیح بفرمایید که چرا زیر این نظر نام من را نوشته اید و همچنین ادرس ایمیل مرا درج نموده اید.
نظر دوم که در ان از اقای ازه ای خواهش نموده ام معترضین اجتماعی را ازاد نمایند ،نظر بنده می باشد.لطفا پاسخ دقیق و فوری بدهید.سپاسگزارم

------------------------------

درود. زمانه چیزی به نظرات اضافه نمی‌کند و نظر به اسم شما هم همان‌گونه که بوده منتشر شده. الان آن کامنت را که شما درخواست حذفش را دارید حذف کردیم ولی در همین نظرتان نیز نشانی ایمیل دیده می‌شود. زمانه

-- mansour piry khanghah ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

عجبا که هرگز و هرگز ذکری از نوه دیگر خمینی یعنی سید حسین که چند سال پیش به واشنتگتن سفر کرده و علاوه بر پته روی آب ریختن پدر بزرگش با رضا پهلوی ملاقات کرده واز کاخ سفید نیز برای برانداختن نظام کمک خواسته بود نیست!!!! بوش می آید که نامبره که هم اکنون در ایران بسر می برد به درگاه رهبر «معظم» توبه نموده و مورد مرحمت «پاسداران» نیز قرار گرفته است!!!!

-- بدون نام ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

حسن خمینی پخه ای نیست که کسی برایش تره خرد کند. حسین خمینی مبتلا به مواد مخدر هم توی بغل اسراییل و آمریکاست و یکی از آرزوهایش مانند اسراییل بمباران ایران است. این مرد خائن باید اعدام گردد.

-- بدون نام ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

عده ای خود را کاسه داغ تر از آش می دانند و مدعی اند به آیت الله خمینی از خانوتده اش نزدیک ترند.

-- رسول ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

سران فتنه سبز:
--------------------
1- سید حسن خمینی(نوه امام)
2- سید احمد خمینی (یادگار امام)
3- سید محمد خاتمی (نماینده امام در کیهان)
4- سید محمدرضا خاتمی
5- زهرا اشراقی(نوه امام و همسر رضا خاتمی)
6- میر حسین موسوی(نخست وزیر امام)
7- مهدی کروبی(نماینده امام در بنیادشهید)
8- علیرضا بهشتی(فرزند شهید بهشتی)
9- همسر شهید باکری
10- فرزندان شهید همت
11- همسر شهید رجائی
...


-- دشمن شناس ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

مردم ایران نباید جنایت پدر بزرگ حسن خمینی را بحساب حسن بنویسد و اینکار را نخواهد کرد. اگر چنین بود با جنایت کاری چون خامنه ای همکاری و یا دست کم پشتیبانی می کرد. حسن خمینی بخوبی می داند که پدرش احمد چگونه توسط خامنه ای و سپاه کشته شد. اوهمچنین میداند که پدر بزرگش سنگ ساختمان بنای حکومت اسلامی را چنان نهاد که در آن غیر از سلاخی و تجاوز و آدمکشی و سرکوب و سنگسار و جنایت و خیانت و... نشد و نخواهد شد.
ما بنایی ایرانی را بامسلمت هر چه تمامتر جانشین این بنای ضد بشری خواهیم کرد. من مطمعنم که روح خمینی از این بنا در آتشی جانکاه می سوزد و می سوزد و می سوزد و بیچاره ی این سوختن است. شاید روزملیونها لعنت نثار خمینی شود. بدترین لعنتی که می تواند نثار خمینی شود سلام و صلوات زورکی و سیاسی ای ست که از طرف اعمه ی سارقین و متجاوزین ومتحاجرین ومستحسقین بیت رهبری و سپاه و بسیج و حکومت اسلامی نثار گور خمینی می شود. در خاتمه حسن خمینی فرزند ایران زمین است ما او را دوست می داریم واز او مراغبت خواهیم کرد. همچنانکه اگر رضا پهلوی نیز خواهان آن باشد از او نیز در برابر آدمکشان سپاه و بسیج باید محافظت شود.
همه با هم بگوییم:
مرگ بر این حکومت سیاه
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

زنده باد جمهوری ایران، زنده باد ایران آزاد، درود بر شهیدان ایران.

مرگ و تنفر بر خمینی، خامنه‌ای، سپاه، بسیج، ساواک.

درود بر ایرانی‌‌های وطن پرست و فرزندان دلیر که در راه آزادی ایران جانشان را فدا کردند.

مرگ و تنفر بر این بسیجی‌ها و سپاهی‌های حرامزده که فرزندان فاحشه‌های اسلامی هستن.

اگر جهنمی باشد، خمینی کثیف از همه بیشتر و طولانی تر سوخته خواهد شد.

اگر بهشتی‌ باشد، جای ایرانی‌‌های دلیریست مثل سهراب، ترانه، امیر جوادیفر، ندا و هزاران ایرانی‌ دیگر که پاسدار‌ها و بسیجی‌های کثیف و حرامزده بهشان تجاوز کردن، شکنجه‌شان دادند و کشتنشان.

تنها راه نجات ایران دموکراسی است، دموکراسی مطلق، یک حکومت با رای آزاد همهٔ مردم و تمام احزاب ( اسلامی، کمونیستی، مارکسیستی، یهودی، مسیحی‌، زرتشتی، بهایی، ملی‌، راست، چپ...) حکومتی که با رای همه، کرد، ترک، بلوچ، ترکمن، گیلانی، مازندرانی، لر، عرب، قشقایی....

حکومتی که حق مرد، زن، جوان، سالمند، معلول، همجنس باز....همه را به رسمیت بشناسد.

حکومتی که به همه، حتا این وحشی‌های مسلمان را هم به رسمیت بشناسد، و هیچ گونه تبعیضی برای هیچ کس قائل نشود.

هر حکومتی بغیر از این دوباره ایران را به نابودی و فساد می‌کشاند، استبداد به هیچ جایی‌ نمیرسد، رضا شاه حجاب را ممنوع کرد و آخوند‌ها را منزوی، محمد رضا شاه کمونیست‌ها را ممنوع و منزوی کرد، کمونیست‌ها انقلاب ۱۳۵۷ را کردند و سازمان سیا آن را دزدید و به دست خمینی کثیف سپرد، خمینی کمینیست‌ها را کشت، مارکسیست‌ها را کشت، جبهه‌ ملی‌ را کشت، روشن فکر‌ها را کشت، دانشجو‌ها و آینده ایران را کشت... و حجاب را اجباری کرد.

ایران به حکومتی نیز دارد که باحجاب حجابش را داشته باشد، و بیحجاب بیهجابیش را، عرق خور عرقش را و نماز خان مسجدش را.

ایران به حکومتی نیز دارد که دانشجو‌هایش کتک نخورند، به پولی نکشند، پشت کنکور نمونن، و آزاد باشن دنبال هر حزبی بروند که میخواهند.

ایران به حکومتی نیز دارد، که مرد و زن در رابطه جنسی‌‌شان آزاد باشند.

ایران به حکومتی نیز دارد، که هیچ دخالتی به رختخواب مردم نکند.

ایران به حکومتی نیز دارد، که هیچ دخالتی به اعتقاد مردم نکند.

-- سارا احمدی‌نژاد ، Feb 26, 2010 در ساعت 02:52 PM

سارا خانم احمدی نژادانه حرف زده ای! خواهر جان من بیسجی سابق هستم. مطلب بینام را من نوشته ام. اما مادرم و دماغ کوفته ی من وچشم من و پدرم همه حکایت از این دارد که حلال زاده ام. در ضمن آ نچه رنج آورتر ایت واژه ی فاحشه است. اگر واقعا منظور ضد سبزی نداری یادت باشد که کلمات باردار معانی مخصوصی هستند! البته من از زمانه که پیوست در ویرایش نظرات دست و دلباز اس نیز تعجب می کنم که چنین کلمه ای در چنین جای مهمی از جمله از دستش در رفته است. در میان بسیجیان مردترین و شریفترین هم وجود دارد وهم نامردترین و آدمکش ترین ولی این دلیل نمی شود که به مادرش که دلش از دست چنین فرزندی خون است توهین کنیم.
با زنده باد جمهوری ایران تان موافقم.

-- بدون نام ، Feb 27, 2010 در ساعت 02:52 PM

بسیجی سابق، من از تو پوزش می‌خواهم، تو حق داری، من این قدر دلم از دست این‌ها خون بود و غم هم وطن‌هایمان را خوردم که این طور حرف زدم.

تو حق داری، من پوزش می‌خواهم. تنها موردی که تحت تاثیر احساس اشتباه کردم همین بود، ولی‌ به بقیه حرف‌هایم اعتقاد دارم.

خدا نگاهدارت باشد هم وطن.

سارا

-- سارا ، Feb 27, 2010 در ساعت 02:52 PM

گویا اگر وضع به همین منوال باشد و چند صباحی دیگر خود اقا امام زمان (عج)هم تشریف فرما بشوند و دم از انتقاد از نظام بزنند، فکر کنم ایشون هم مورد عنایت خاص سربازان گمنام خودشون قرار بگیرند سید حسن که جای خود داره!

-- امیر- ، Feb 27, 2010 در ساعت 02:52 PM