رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اسفند ۱۳۸۸
محمود احمدی‌نژاد:

«غرب حاضر است به ایران بمب اتم بدهد»

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید «ظن قوی» دارد که کشور‌های غربی حاضرند در مقابل توقف فعالیت‌های هسته‌ای، به جمهوری اسلامی «بمب اتم» بدهند.

آقای احمدی‌نژاد که به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، امروز چهارشنبه در جمع گروهی از فرهیختگان این استان، گفت که غربی‌ها «مخالف پیشرفت ما هستند و نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم.»


به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس دولت دهم افزود که غربی‌ها به ایران پیام داده‌اند که «حاضریم به شما نیروگاه و هواپیما بدهیم، اما شما خودتان در این راستا یعنی پیشرفت علمی قدم برندارید.»

وی خطاب به رهبران کشور‌های غربی گفت که تعامل با ایران به «نفع» آنها است و مردم ایران «تحمیل و زور» را نمی‌پذیرند.

اظهارات احمدی‌نژاد در شرایطی ایراد می‌شود که ایران و غرب بر سر نحوه تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران به توافق نرسیده‌اند.

تهران دو هفته پیش اعلام کرد که تامین سوخت ۲۰ درصدی این رآکتور را در تاسیسات غنی‌سازی نطنز آغاز کرده است.

احمدی‌نژاد افزود که غربی‌ها به ایران پیام داده‌اند که «حاضریم به شما نیروگاه و هواپیما بدهیم، اما شما خودتان در این راستا یعنی پیشرفت علمی قدم برندارید»

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفته که ایران ساخت دو مرکز غنی‌سازی اورانیوم را در سال آینده شمسی در دستور کار دارد.

کشور‌های غربی و آمریکا با شکست مذاکرات مبادله سوخت، تلاش‌ها برای اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را اغاز کرده‌اند.

روسیه یکی از متحدان استراتژیک جمهوری اسلامی نیز به طور تلویحی، موافقت خود با افزایش تحریم‌ها را اعلام کرده است.

مناقشه اتمی ایران و غرب سال‌هاست که ادامه دارد و تهران با وجود اعمال سه دوره تحریم‌ها همچنان به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صمد آقا !!!

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

اسکیزوفرنی از نوع کاتاتونی(Catatonic):
در این نوع فرد می تواند دچار ناتوانی حرکتی، حرکات زیاده از حد، نگاتیویسم افراطی یا مات شدن، حالت گیری‌های عجیب (Bizzare posturing) و تکرار و تقلید(Echopraxia) حرکات باشد.

-- روانشناس سیاسی ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

به نظرمن بلاخره يكبار هم اين احمدي حرف راست زد اين را البته بايد قبول كرد كه غرب يا شايد بهتر بگوئيم مكانيسم كنترلي سياستهاي جهان هيچ وقت دوست ندارد رشته كار از دستش خارج شود يا يك نيرو ناخواسته ديگري وارد بازي انها شود بخاطر همين هم تن به هر كار و روشي خوهند داد مگر نه اين است كه به خواست جمهوري اسلامي مخالفانش را دو دستي به ايران تقديم ميكند وحتي براي مدتها از ابراز حركتهاي مردمي مخالفين رژيم جلوگيري مي كرد وكشوري مثل امريكا با تمام شناختي كه از رفتار اين رژيم ظالمانه كه بر مردمش وجهان روا داشته دست دوستي بسويش دراز ميكند ديگر از اين پر واضح تر مگر ميشود گفت كه انان فقط وفقط به فكر منافع خود ونفوذ قدرتشان هستند وبراي اينكار هم به هر ابزاري متوسل ميشوند از مذاكرات زير ميزي و رو ميزي گرفته تا رشوه ها و زد و بندهاي سياسي نظامي و حقوق بشرو مردم ايران هم درصدي به حساب نمي ايد مگر بخاطر پيش بردن اهداف سياسيشان واصولا هم از كشورهاي مستقل و قوي وحشت دارند اگر هم واقعا بخواهند رژيم ايران سقوط كندبه يك شبه كار رژيم تمام خواهد بود شك نكنيد.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

اختلال روا‌ن‌پریشی روان‌گسیخته از نوع زودرس.

-- بدون نام ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

حاج محمود، عقل را کاملاً در بازار فروخته است! مانند دیگر سران حکومت فاسد اسلامی که حیثیت، آبرو، وجدان و کشور را در بازار به حراج گذاشته اند.
دین فروشان اسلامی،

-- Din Forush ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

آقا یا خانم روانشاس سیاسی، با بکار بردن این واژه ها در مورد این شخص منفور شما خواسته یا ناخواسته او را از تمام جنایات مرتکب شده تبرئه میکنید. درضمن اصولأ استفاده از نام بیماری ها برای تحقیر افراد (حتی چنین کسی) فقط مردمی را که از این بیماری رنج میبرند (باضافه بستگانشان) آزرده خاطر میکند. و باور کنید که تعداد مبتلایان به شیزوفرنی در همه جوامع بسیار بالاست.
محمود اتفاقأ هیچ بیماری نداره و فقط یک واپسگرای دیگر اسلامیست دربین میلیون ها همفکر خودش که باید روزی در دادگاه مردمی پاسخگوی لطمه های سهمناکی که بر ایران و ایرانی وارد کرده باشد.

-- ساکن امیریه ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

اگر امام زمان وجود داشت و قرار بود روزی پیدایش شود، از شرم دروغهای آسمان خراش محمود آب میشد میرفت تو زمین.

-- مهدی ، Feb 24, 2010 در ساعت 02:00 PM

بله، بمب اتم برای احمدی نژاد مثل شکلاتی است که به بچه می دهند که خرابکاری نکنه! دریغ از یک ذره عقل و شعور!!!! از ماست که بر ماست، ما هم مقصریم که گذاشتیم مملکت به جایی برسد که افرادی مثل این آقا رییس و وزیر بشوند!! از وقتی که این آقا با این شعور به خود اجازه داد که کاندید شود و باور کرد که شناسی برای رای آوردن هم دارد، زنگ ویرانی مملکت به صدا درآمده بود.

-- کوشا ، Feb 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

شارلاتان و شارلاتانیسم در کنار تراکم بیشعوری همین.

-- hamid ، Feb 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

ایجاد هیاهوی هسته ایی از طرف رهبران حکومت ایران فقط یک بازی تبلیغاتی-سیاسی است تا توجه مردم ایران و جهانیان را از معضلات اجتماعی و موضوعات حقوق بشری منحرف سازند . از طرف کشورهای قدرتمند نیز فراهم کردن زمینه و بهانه سازی برای توسعه و نفوذ خود در منطقه خاورمیانه میباشد. که حاصل ایندو یعنی تنش در منطقه، چیزی که حکومت ایران برای بقای خود به آن دلبسته است .
و گرنه هر آدم عاقلی میداند که هیچ جای دنیا صرفا داشتن انرژی هسته ایی و یا بمب اتم نشانه توسعه صنعتی یا رفاه اجتماعی و پیشرفت علمی نیست . کشور فقیری مثل پاکستان که یک فرغون درست و حسابی نیز نمیتواند تولید کند دارای انرژی هسته ایی است و کشوری مثل افریقای جنوبی که دارای صنعتی پیشرفته میباشد خود بدست خود ضرادخانه اتمی اش را نابود کرده است .

-- پرهام الدین ، Feb 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

معلوم نیست این اخبار جنبه خبری دارند یا گریه و یا خنده؟ ولی یک امر واضح این است که خنده و یا گریه را به حال ملت باید کرد که چنین مترسکهایی را به قدرت رسانده و حالا باید هزاران بار بیشتر بکوشد تا از شر این اراذل و اوباش به اسم رهبر و رییس جمهور و دولت ملایان خلاص شود!از ماست که بر ماست.

-- sara ، Feb 25, 2010 در ساعت 02:00 PM

من که دو سه بار این متن رو خوندم این چیزی که در تیتر خبر هست رو تو صحبتهاش ندیدم. نه اینکه از این مرد دفاع کنم ها ولی آدم باید انصاف داشته باشه.

----------------------------------

با درود. مطالب پاراگراف اول خبر برگرفته از سخنان امروز محمود احمدی‌نژاد است.
زمانه

-- بدون نام ، Feb 25, 2010 در ساعت 02:00 PM