رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اسفند ۱۳۸۸

فرمانده سپاه تهران تغییر کرد

سردار علی فضلی، فرمانده سپاه سید‌الشهداء تهران تغییر کرد.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری‌ها، سردار بهرام حسینی ‌مطلق به عنوان فرمانده جدید این سپاه معرفی شده است.


علی فضلی (سمت راست) و عزیزالله رجب‌زاده (سمت چپ) در حال دست دادن با یکدیگر

در مراسم تودیع آقای فضلی که امروز برگزار شده، مرتضی تمدن، استاندار تهران از عملکرد وی در مقطع پس از انتخابات، در برخورد با «جريان فتنه و آشوب منافقان و فتنه‌گران» تقدیر کرده است.

آقای تمدن از سردار فضلی به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار شورای امنیت استان تهران یاد کرده است.

در مراسم تودیع سردار فضلی، مرتضی تمدن، استاندار تهران از عملکرد وی در مقطع پس از انتخابات، در برخورد با «جريان فتنه و آشوب منافقان و فتنه‌گران» تقدیر کرده است

این فرمانده سپاه در شرایطی تغییر می‌کند که دو روز پیش از این نیز عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده پلیس استان تهران جای خود را به سردار حسین ساجدی‌نیا داده بود.

رسانه‌ها علت تغییر فرمانده پلیس تهران را «بازنشستگی» اعلام کرده‌اند و آقای رجب‌زاده نیز گفته که به خواست خود از این مقام کناره‌گیری کرده است.

وی روز گذشته در مراسم تودیع خود گفت که در جریان اعتراض‌‌ها به نتیجه انتخابات در تهران، به هیچ یک از تجمع‌کنندگان آسیبی نرسید و او از این بابت افتخار می‌کند.

این فرمانده سابق پلیس افزود: «بعد از انتخابات، پلیس تمام امکانات خود را در اختیار قرارگاه ثارالله سپاه قرار داد و این قرارگاه مسئول امنیت تهران بود.»

این فرمانده سپاه در شرایطی تغییر می‌کند که دو روز پیش از این نیز عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده پلیس استان تهران جای خود را به سردار حسین ساجدی‌نیا داده بود

در جریان ناآرامی‌های شهر تهران که در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه رخ داد، بر اثر خشونت نیروهای نظامی و لباس شخصی، بر اساس آمارهای رسمی، دست‌کم ۴۰ تن جان خود را از دست دادند.

سردار علی فضلی و سردار عزیز‌الله رجب‌زاده، فرماندهی نیرو‌های سپاه، بسیج و پلیس را در این ناآرامی‌ها بر عهده داشتند.

این دو فرمانده نظامی، به فاصله کمتر از دو روز، جای خود را به افراد دیگری داده‌اند.

پیش‌تر سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که براساس گزارش مجلس، مسئول وقایع بازداشتگاه کهریزک است، از سوی صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، از سمت خود برکنار شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بزرگترین جنایت سپاه و بسیج و روحانیت این بود که خودشان بادست خودشان نه تنها پشتوانه ی مردمی سپه و بسیج رانابود کردند، بلکه تبدیل به دشمن ملت ایران شدند. اینان در این مدت از هیچ جنایتی روگردان نبوده اند. ازتجاوز گرفته تا ادمربایی و.... امروز راهی جز انحلال سپه و بسج باقی نمانده است. این انحلال درتهران سر زبانهاست

-- بدون نام ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

اهل کتاب می کُشد .

عباس عزیز

کشتن کشتن است، دفاع از عقیده نمی تواند باشد. هیچ توجیهی ندارد. هیچوقت نداشته است. معذالک، کلمۀ "قتل" و مشتقات آن، ٢٠۷ بار در "کتاب مُبین" * تکرار شده است. ٢٠۷بار،** و همه فی سبیل الله
اهل کتاب مي کشد

چطورمی شود به پاسدار و بسیجی گفت که آنها دارند آدم هائی را که نمی شناسند می کشند به نفع آدم هائی که همدیگر را می شناسند و هیچوقت خود را نمی کشند ؟

تا وقت دیگر قربانت

-- رویایی..... ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

۲۲بهمن

در باز می‌شود
و چهارچوب شکل ِ یوغ می شود

صدها هزار گاو
صدها هزار گنجشگ
جلوی در جلو نمی روند

-- يداله رؤيايی ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

لابد جای دیگری میز ریاست بزرگتری میگیرد ؛ اما

هزار میز ریاست بدان نمی ارزد
که خادمی از درآید که خان تو معزولی

-- علی ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

کرده‌اند و آقای رجب‌زاده نیز گفته که به خواست خود از این مقام کناره‌گیری کرده است.
وی روز گذشته در مراسم تودیع خود گفت که در جریان اعتراض‌‌ها به نتیجه انتخابات در تهران، به هیچ یک از تجمع‌کنندگان آسیبی نرسید و او از این بابت افتخار می‌کند.رو رو برم.دیگر چقدر دروغ

-- Farhad Irani ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

سرداران عزیز سپاه !
فرماندهان دلاور نیروی انتظامی !
رهبر معظم انقلاب ؛ حضرت آیت الله خامنه ای!
امشب همراه با دیگر هموطنانم فیلم حمله شما به کوی دانشگاه تهران در شب 25 خرداد 1388 را (که توسط خودتان فیلمبرداری شده و توسط یکی از نفوذیها فرستاده شده) از شبکه معاند BBC دیدم .
ضمن عرض خسته نباشید بابت زحمات 8 ماهه شما ؛ خواستم عرض کنم :

وای اگر از پس امروز بود فردائی !

وای اگر از پس امروز بود فردائی !

وای اگر از پس امروز بود فردائی !

وای اگر ...

-- علی ، Feb 22, 2010 در ساعت 01:00 PM

به نصف مردم پول می دهند که نصف دیگر بپایند. آیا تا حالا جائی خوانده اید که ما چه تعداد سپاهی .بسیجی و پلیس داریم؟ به نامزدم گفتم چرا رفتی بسیجی شدی؟ جوابم داد. اگر علاف بودم که نمی توانستیم با هم بریم کیش و این همه خرج کنیم.

-- بدون نام ، Feb 23, 2010 در ساعت 01:00 PM