رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ اسفند ۱۳۸۸

حمله لاریجانی به آمریکا وعربستان

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، به مواضع اخیر آمریکا و عربستان در خصوص ایران به شدت حمله کرد.

آقای لاریجانی که امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد که «فکری به حال» هیلاری کلینتون کند که به اعتقاد وی، منافع ملی‌ آمریکا را به «مسلخ» می‌برد.


رئیس مجلس شورای اسلامی، خانم کلینتون و رهبران آمریکا و غرب را «پیش مردگان سیاسی» خطاب کرد که دچار «سوء‌بیماری» شده‌اند، چرا که مردم ایران به گفته وی، در روز ۲۲ بهمن به «چشم آنها خاک پاشیده‌اند.»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود که ایران به سمت «دیکتاتوری نظامی» پیش می‌رود.

این گفته کلینتون با واکنش متقابل منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران نیز مواجه شد.

لاریجانی به باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد که «فکری به حال» هیلاری کلینتون کند که به اعتقاد وی، منافع ملی‌ آمریکا را به «مسلخ» می‌برد

آقای متکی اظهار داشت این آمریکا است که «اسیر دیکتاتوری» نظامی بوده و اظهارات کلینتون نوعی «فریبکاری نوین» است.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات سعود ‌الفیصل، وزیر خارجه عربستان که از هیلاری کلینتون خواستار اعمال سیاست‌های فوری‌تر علیه ایران شده، اشاره کرد و افزود که وی ‌«فریب دوره‌گردی آمریکا» را خورده است.

لاریجانی بدون اشاره به نام سعود الفیصل و عربستان، خطاب به مقام‌های این کشور گفت: «شما چرا حیثیت خود را به زبان درازی آمریکایی‌ها گره زده‌اید.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین عربستان را متهم کرد که همکاری‌های اسلامی را فدای همکاری با «ماجراجویی‌های» آمریکا در منطقه کرده‌ است.

لاریجانی بدون اشاره به نام سعود الفیصل و عربستان، خطاب به مقام‌های این کشور گفت: «شما چرا حیثیت خود را به زبان درازی آمریکایی‌ها گره زده‌اید»

لاریجانی در سخنان خود انتقاد‌هایی هم متوجه «برداشت کشور‌های غربی» از گزارش یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران کرد.

وی گفت که غربی‌ها از گزارش آمانو، در جهت «فضا سازی» علیه برنامه اتمی ایران استفاده کرده‌اند.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نگاه «ابزاری» غرب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «هیچ حیثیتی برای این نهاد بین‌المللی و مدیریت آن باقی نمی‌گذارد.»

آمانو در گزارش خود اعلام کرده که با آغاز فعالیت‌های جدید اتمی ایران، نگرانی‌ها درباره این موضوع که تهران برای دستیابی به بمب اتم تلاش می‌کند، افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای لاریجانی اگر مسلمان هستید بدانید که شما نه تنها منافع ایران که اصل اسلام را به مسلخ کشانیده اید.

-- بدون نام ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

عربستان هم فهمیده که امیدی به "همکاری اسلامی" نیست. مسلمانها چه چیزشان درست است که همکاریشان درست باشد. این دین از پایه ویران است.

-- شیوا ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

حاج علی؛ «شما چرا حیثیت خود را به زبان درازی آمریکایی‌ها گره زده‌اید.» حیثیت، زبان، دراز، آمریکا، گره! حال پرتقال فروش دزد را در حکومت اسلامی پیدا کنید!؟
حسنی عرب،

-- Hasani ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

شیوا جان توهین از روی عقلانیت نیست خوب است وضعیت این مردم«متمدن» غرب را دست کم در قرون وسطی مطالعه کنید و آن را با اسلام همان زمان مقایسه کنید

در عصر حاضر میتونی دست کم به یکی از هم نمونه های کشتار صد ها هزار نفر که در بوسنی و تجاوز به زنان در قلب اروپای«متمدن» صورت گرفت.
از این موارد خیلی زیاد است که جای گفتن آن دراین جا نیست.
اما این که حاکمان شمای از کشورهای اسلامی برای رسیدن به مقاصد شان از دین استفاده ابزاری کرده اند و کار را به اینجا کشانیده اند، بحثی جداست.

معلوم نیست که شما به دین باور داری یا نه اگر باور میداشتی که توهین نمیکردی و اگر بی باور هستی، «گند بی دین ها» هم معلوم است که شخصیت والای انسانی را تا مرز حیوان صفتی تنزل داده اند.


استفاده ابزاری غربی ها ازدین«اسلام» برای ضربه به زدن به رقیبان هم که اکنون بیداد میکند.

-- سارا ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

لاريجون راست ميگه و همه دنيا هم دروغ مي‌گويند. دل لاريجون براي منافع ملي آمريكا كبابه.

-- بدون نام ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

سارا خانم: لطف کنید و بگویید اگر غرب و شرق هر دو در مقاطعی تاریخی استبدادی بوده و هستند، تکلیف ملت ایران با این دولت مذهبی و استبدادی چیست؟ کم لطفی کردید و مسایل را در قالب با هم قاطی کردید. ایا حد اقل موافقید که کشورهای غربی برای ملت خودشون یک نیمچه حقوقی قایلند؟ در همین غرب کی معترضان خیابانی را تجاوز کردند؟

-- سارای دیکری! ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

از خانومها و آقایان خواهش می‌کنم که از مقایسه شرق و غرب با ایران دست بردارند . آن چیز که برای مردم ایران مهم است آزدی ، کار ، مبارزه بر علیه فقر و داشتن یک زندگی‌ انسانی‌ است . متاسفانه دولت ایران جواب گویی این مسائل نیست ، و به همین خاطر مارا به جان هم میاندازد . که ما با هم راجع به نقص حقوق بشر و کمبود دمکراسی در شرق و غرب صحبت کنیم. خواست مردم ایران از دولت ایران آزادی ، کار ، نان و مسکن است. ما مردم ایران هستیم .

-- نوید ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

جمهوری اسلامی با سیاست شیادانه و قلدرانه اش در این ۳۰ سال نه تنها هیچ کمکی به صلح و آرامش در منطقه نکرد، بلکه سرمایه های مادی و معنوی ملت ایران را هم نابود کرد. بدبختی و فقر را در ایران گسترش داد، آزادیها از هر نوعش را محدود کرد، دین و مذهب را بازیچه ای برای سیاستهای رذیلانه اش قرار داد، فساد و بیکاری را در داخل گسترش داد، اعتبار و حیثیت ایران و ایرانی را در خارج از کشور به باد داد. و هر روز داد زد که دشمن داریم و دشمن فلان کرد و بهمان! تا اینکه بی لیاقتی مسولینش را بپوشاند. کشوری که از نظر منابع و سرمایه های طبیعی جزء اولینها است، از لحاظ پیشرفت و گسترش و رفاه جزء آخرینها است. اصلا فرض کنیم که همه این بدبختیها کار دشمن هست، سوالی که میماند این هست که مسولین جمهوری اسلامی چطور سیاستمدار و مملکت داری هستند، که تنها کاری که کردند دشمن تراشی بیشتر بوده است؟؟ آیا اولین و اصلی ترین رکن حکومت داری این نیست، که از دشمنهای کشور کاسته شود و با تعداد کشورهای بیشتری رابطه دوستی برقرار شود؟ آیا اقرار خودشان در این ۳۰ سال به داشتن دشمن و اینکه دشمنشان بیشترشده هست دلیلی بر این نیست که نه دانش و نه لیاقت حکومت داری دارند؟ تنها سیاستی که داشتند این بود که به اسم دین از احساسات مردم سواستفاده کردند و تا توانستند چپاول کردند، نگاهی کنید به مال و منال اکثرشان در سالها قبل و حالا! آنگاه پی میبرید که چرا با وجود این همه سرمایه ملی، مردم فقیر و درمانده، و کشور هم در حد کشورهای جهان سومی!
اولی قدمی که باید برداریم این هست که با جهل مردم مقابله کنیم، نگذاریم که جمهوری اسلامی فقط خبرهایی که خود میخواهد به گوش مردم برساند، باید مردم افرادی چون لاریجانی را خوب بشناسند و از چهره واقعی آنها پی ببرند. پخش اعلامیه در مدارس شهری کوچک و روستاها، داشتن ایستگاهای رادیو سیاریا ثابت که به مدت چند ساعت در روز به مردم خبر رسانی کند در فرکانس رادیویی ایران. برای اینکار فقط به بیسیم هایی نیاز هست که درامواج رادیویی ایران اخبار روز که ضبط شده هست را پخش کنند.
از مسولین رادیو زمانه میخواهم که یک مقاله خبری برباره این موضوع خبر رسانی رادیویی در شهرها و روستاهای کوچک را در سایتش پست کند که شاید خود مردم اینکار را انجام دهند، چون که هزینه و تکنولوژی پیچیده ای لازم ندارد.
به امید ایرانی آزاد.

-- کوشا ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM

آقا نوید توده فدایی لطفا تو را به جان مارکس دوباره این شعار
نان مسکن آزادی
یا
کار مسکن آزادی
یا
نان کار مسکن
را بذار در کوزه آبشو بخور . چون نه کار میاورد نه مسکن نه آزادی . نان اما میاورد برای کمونیست های عقب مانده ایرانی هوادار روس در ایران .
این که میگی به شرق و غرب کار نداشته باشیم ، ترست اینه که مردم بپرسند اونها ای که این شعار ها را دادند جز کشتار و فقر و شکنجه و دخالت در زندگی خصوصی مردم و ضبط و تصرف همه امکانات و سرمایه ها و در اختیار عوامل حزب کمونیست قرار دادن کاری نکردند . به همین دلیل شکست خوردند و اسمی هم از آنها در روسیه و اقمارش نیست .

-- maskani ، Feb 21, 2010 در ساعت 12:00 PM