رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ اسفند ۱۳۸۸
فرمانده پلیس ایران:

«فرماندهی واحد، هدایت ۲۲ بهمن را بر عهده داشت»

فرمانده پلیس ایران اعلام کرد که هدایت مراسم دولتی روز ۲۲ بهمن را «یک مرکز فرماندهی واحد» بر عهده داشته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم امروز شنبه، در مراسم تودیع و معارفه معاون عملیات ناجا با اعلام این مطلب گفت که نتیجه اقدامات این مرکز فرماندهی، «راهپیمایی پر شور و ۵۰ میلیونی» مردم در این روز بود.


آقای احمدی‌مقدم به جزئیات بیشتری درباره این مرکز فرماندهی اشاره نکرد، اما افزود که این مرکز در روز ۲۲ بهمن، «هماهنگی مطلوبی» داشته است.

اظهارات این فرمانده پلیس در شرایطی ایراد می‌شود که بسیاری از مخالفان دولت که قصد داشتند با نماد‌های سبز در این مراسم شرکت کنند، بدلیل فشار‌های امنیتی موفق نشدند گردهم بیایند.

آقای احمدی‌مقدم به جزئیات بیشتری درباره این مرکز فرماندهی اشاره نکرد، اما افزود که این مرکز در روز ۲۲ بهمن، «هماهنگی مطلوبی» داشته است

احمدی‌مقدم، مخالفان دولت را کسانی خواند که «حق را گم کرده‌اند» و تائید کرد که آنها در مراسم روز ۲۲ بهمن هم شرکت داشته‌اند.

در این روز، براساس تصاویری که ماهواره گوگل منتشر کرده است، صد‌ها دستگاه اتوبوس در خیابان‌های اطراف میدان آزادی دیده می‌شود که به گفته مخالفان، کار نقل و انتقال هواداران دولت از شهرستان‌ها را بر عهده داشته‌اند.

حمله تند به مهدی کروبی
فرمانده پلیس ایران در بخش دیگری از اظهارات خود بدون اشاره به نام مهدی کروبی، وی را متهم به صدور «رمز عملیات برای ضدانقلاب» کرد.

آقای احمدی‌مقدم گفت:‌ «این آقا بیانیه می‌دهد، من فلان ساعت در فلان مکان حضور پیدا می‌کنم و پس از آن هم اظهار می‌کند که ما کاری به آن‌ها نداریم. با این حرف‌های ابلهانه زدن، فکر می‌کند که ما هم در کناری نشسته‌ایم.»

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی دو روز پیش از آغاز مراسم ۲۲ بهمن در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که در این روز، از فلکه صادقیه تهران به جمع راهپیمایان خواهد پیوست.

«این آقا بیانیه می‌دهد، من فلان ساعت در فلان مکان حضور پیدا می‌کنم و پس از آن هم اظهار می‌کند که ما کاری به آن‌ها نداریم. با این حرف‌های ابلهانه زدن، فکر می‌کند که ما هم در کناری نشسته‌ایم»

در این روز آقای کروبی از سوی نیرو‌های لباس شخصی مورد حمله قرار گرفت و نتوانست در جمع هواداران خود حاضر شود.

این فرمانده پلیس اظهار داشت که در روز ۲۲ بهمن حتی «ضدانقلاب» هم «جرات» نکرد در خیابان‌ها حاضر شود و «تنها تعداد اندکی در گوشه و کنار آمدند و حاشیه‌هایی را درست کردند.»

وی در عین حال ادعا کرد که در تجمعات به خصوص مراسم روز ۲۲ بهمن، «خبری از کسانی که اعتراض داشتند،» نبود، چرا که «این افراد قانع شدند و اگر اعتراضی به عملکرد دارند، این موضوع را با اعتراض به اصل نظام مخلوط نمی‌کنند.»

هشدار به همکاران رسانه‌های خارجی
اسماعیل احمدی‌مقدم در بخش دیگری از اظهارات خود به کسانی که با رسانه‌های «بیگانه» همکاری می‌کنند، هشدار داد که پلیس، رفتار آنها را «تحت کنترل» دارد و «به موقع به حسابشان» خواهد رسید.

احمدی‌مقدم به این افراد توصیه کرد که از «مسیر خود» بازگردند، در غیر این صورت «این اقدامات به حسابشان نوشته خواهد شد.»

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: «تمام رفتار آنان، تحت کنترل است و اعمالشان رصد می‌شود و به موقع به حسابشان خواهیم رسید. هر چند امیدواریم برگردند و رفتارشان را اصلاح کنند تا نیازی به برخورد پلیسی با آنان نباشد.»

وی رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را رسانه‌های دستگاه‌های جاسوسی بریتانیا و آمریکا دانست و اظهار داشت: «افرادی که با این رسانه‌ها تماس می‌گیرند، قبح همکاری با دشمن را ریخته‌اند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای احمدی مقدم که فکر میکنید اعلام نارضایتی از مدیران نالایق و زورگو مثل جنابعالی و اعتراض به عملکرد حکومت به اصطلاح اسلامی که با نمایش چهره بسیار زشت از اسلام و شیعه بزرگترین ضربات را بر پیکر اسلام و شیعه وارد می آورد و نیز ابراز درد رنج از فقر و اختلاف طبقاتی فزاینده و از شنیدن دروغ، دروغ و بازهم دروغ جاسوسی دشمن است. خود همین جمله شما یکی از بزرگترین دروغها و تهمتهای نا روا به مردم مظلوم و گرفتار در چنگال تیز ستمگران است.

-- بدون نام ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM

اینهم آزادی بیان:
از اینکه آقای کروبی اعلام کرده بود که فلان ساعت در مکانی حضور پیدا می کند. حضرات ناراحت شده اند!! و جوش آورده اند.
آقای احمدی مقدم اصل! کجای دنیا این جلو خبر رسانی را گرفته اند که شما می خواهید تقلید کنید.
شما هستید و همفکران شما ! در واقع این شما هستید که باید به خود آیید.

-- مسعود ازپارس ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM

البته این گماشته ی آقا علی خان خامنه ای شکسته نفس ی می کنند! من مظاهرات روز تظاهرات را رصد کردم و تعداد آنها صد و سیزده ملیون و نهصد هشتاد و سه نفر بود، ایشان بهتر است تجدید نظر و تجدید نفس کنند در حسابکردنشان. اما من به جهالت این دستگاه تحسین می کنم. آخر مگر ممکن است این زلزله ی عظیم دیده نشود!! این آقای گماشته فردا همه ی مزخرفات امروزش را در المامور و معذور خلاصه خواهد کرد. همه ی آدمکشانی که در خدمت حکومت ضد انسانی ولایت فقیه شیعه هستند همین کار را خواهند کرد!! اما بقول یار و یاور امروز و فردا و پس فردای رهبری هاشم آقا رفسنجانی « خجالت هم چیز خوبی ست » اگر آقا نمایند امام عج بکشد!!
اما گویا راستی راستی نماینده ی امام عج نمی تواند غلظتی از این بیشتر داشته باشد.
او باید بداند که ما بزیرش خواهیم کشید!...
تا چهارشنبه سوری، نوروز و دوازده فروردین، و سیزده بدر راه زیادی نیست!
آقای کروبی و آقای موسوی بهتر است هر چه ایرانی تر شوند!
زنده باد انقلاب سبز ایرانی ایران
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM

اسماعیل خان تا دیر نشده دست زن و بچه مبارکت را بگیرو از ایران بذار برو الان هرجایی بری ارزش داری و تحویلت می گیرند و افرین هم بهت می گن این رجیم درحال سقوطه لااقل به زن و بچه بیچاره ت فکر کن بذار جان سالم از معرکه به در ببرند.
خدا وکیلی این پیشنهاد و با جو ن و دل گوش کن همینطور رفقای دیگه ت پول و مقام چه ارزشی داره وقتی خودت و زن و بچه هات عذاب بکشند به خدا یک قرون ارزش نداره ادم یکبار دنیا می یاد یک بارهم از دنیا می ره حتی اگر تمام مال و ثروت دنیا رو داشته باشی اگر بمیری یک ساعت زنده ت نمی کنه نه امام حسین به دادت می رسه نه یزید و نه خامنه ای و نه خمینی و نه ملائک و فرشته ها و نه ازرائیل ؟ کدامیک از اینها تا به حال به داد یک نفر رسیدند نشون بده ؟
بیا برو خارج از ایران به داد زن و بچه تون برسید بی خیال سیاست و ادم کشی بشین. به ارواح خاک پدرم سیاست ارزش نداره حیف از جون شیرین خودتو خانواده ت ازما پیشنهاد بود به شما ارتشی ها.

-- بیرون ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM

«راهپیمایی پر شور و ۵۰ میلیونی؟؟؟؟؟»
کم لطفی است. رقم اصلی ١٥٠ میلیون بود و یک میلیارد در نمک خوابیده هم از طریق ماهواره ولایت فقیه این راهپیمایی «منظم» راه گم کردگان مذاب شده در نمک «معظم» را تما شا می کردند!!!! ایول!!!!

-- بدون نام ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM


فخر به فلک بَر
فروختن
هنگامی که
هر غبارِ راهِ لعنت‌شده نفرینَت می‌کند؟
تو را چه سود از باغ و درخت
که با یاس‌ها
به داس سخن گفته‌ای.
آنجا که قدم برنهاده باشی
گیاه
از رُستن تن می‌زند
چرا که تو
تقوای خاک و آب را
هرگز
باور نداشتی.»
الف-بامداد

-- کاوه ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM

lashkar keshi shepa az tarse mardoum boud.

-- بدون نام ، Feb 20, 2010 در ساعت 02:00 PM