رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ بهمن ۱۳۸۸

شش سال حبس برای عضو تحکیم وحدت

مرتضی سمیاری، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، این فعال دانشجویی از ۱۴ دی‌ماه در بند ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین بازداشت است.

آقای سمیاری در پی دعوت هیأت پارلمانی اروپا از وی، برای حضور در یک ملاقات رسمی و علنی با نمایندگان این پارلمان در سفر به تهران، دستگیر شد.


مرتضی سمیاری

بنا به اظهارات مرتضی سمیاری در جلسه دادگاه، وی در پاسخ به دعوت هیأت پارلمانی اروپا گفته بود که در صورت هماهنگی با وزارت امور خارجه ایران در این دیدار شرکت خواهد کرد.

دادگاه انقلاب این عضو تحکیم وحدت را به «پنج سال حبس به جرم اقدام علیه امنیت ملی و یک سال حبس به جرم تبلیغ علیه نظام» محکوم کرده‌است. در حکم صادر شده برای وی «علت و استناد» قاضی برای صدور حکم ذکر نشده‌ است.

باربارا لخ بیلر، رئیس هیأت پارلمانی اتحادیه اروپا پیش از این در نامه‌ای به سفیر ایران در بروکسل خواستار آزادی مرتضی سمیاری شده بود.

در هشت ماه گذشته شمار زیادی از دانشجویان مخالف دولت بازداشت شده‌اند. دادگاه انقلاب برخی اعضای سازمان دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ایران (ادوار تحکیم) را به حبس‌های بلندمدت محکوم کرده‌است.

مرتضی سمیاری در پی دعوت هیئت پارلمانی اروپا از وی، برای حضور در یک ملاقات رسمی و علنی با نمایندگان این پارلمان در سفر به تهران، دستگیر شد

به گزارش ندای سبز آزادی، هفت نفر از دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هفته گذشته بازداشت شدند.

به گزارش نوروز، پایگاه خبری جبهه مشارکت ایران اسلامی، فرشاد شیبانی، یکی از دانشجویان این دانشگاه در کلاس درس بیمارستان امام خمینی دستگیر شد و سایر دانشجویان در پی احضار ضابطان قضایی بازداشت شدند. از اتهام و محل نگهداری این دانشجویان اطلاعی در دست نیست.

مرتضی گلی‌زاده، از فعالان ستاد میرحسین موسوی در اراک و علی‌رضا فلاحتی، مسئول شاخه جوانان مشارکت استان مازندران از دیگر بازداشت‌شدگان روزهای اخیر در ایران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

برای همين بعدازانقلاب نگذاشتند زندان اوين موزه شود..

-- Iranian ، Feb 19, 2010 در ساعت 11:05 AM