رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ بهمن ۱۳۸۸

حمله اینترنتی به سحام‌نیوز

تارنمای سحام‌نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی از هک شدن موقت این سایت از سوی گروهی که خود را «ارتش آفتاب» معرفی کرده‌اند، خبر داده‌است.

بنا به این گزارش بخشی از «اطلاعات ورودی میزبان» سحام‌نیور از سوی این گروه دزدیده شده بود و این وب‌سایت، هم‌اکنون در حال بازسازی است. از سوی دیگر دقایقی پس از ایجاد اختلال در سحام‌نیوز، این پایگاه خبری از سوی مقامات قضایی ایران فیلتر شد.

این چندمین بار در طی چند ماه گذشته‌ است که سایت‌های خبری نزدیک به مخالفان دولت، در ایران هک می‌شوند.

رادیو زمانه، دهم بهمن ماه جاری از سوی گروه موسوم به «ارتش سایبری ایران» هک شد و برای چند روز با اختلال مواجه بود. حمله‌کنندگان به این وب‌سایت خبری در صفحه اول زمانه پیامی مبنی بر «هشدار به مزدوران وطن‌فروش» را درج کرده بودند.

بخشی از «اطلاعات ورودی میزبان» سحام‌نیور از سوی این گروه دزدیده شده بود و این وب‌سایت، هم‌اکنون در حال بازسازی است

خبرنامه امیرکبیر، پایگاه اطلاع‌رسانی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران، نیز ۱۷ بهمن ماه جاری هدف حمله اینترنتی قرار گرفت. تصویر پرچمی منقش به «یا حسین» جایگزین صفحه اول این تارنما شده بود.

هکرهای خبرنامه امیرکبیر در صفحه اول این سایت نوشته بودند: «اگر فرمان دهد رهبر، بتازیم، اگر او خواهد از ما، سر ببازیم.»

گروه موسوم به «ارتش سایبری ایران» در ۲۳ بهمن ماه جاری نیز تارنمای «جنبش سبز ایران» را هک کرد. این وب‌سایت خبری که بر انتشار اخبار جنبش سبز در ایران تمرکز دارد با هشداری به این مضمون در صفحه اول خود روبه‌رو شد: «به احترام رفراندومی که در ۲۲ بهمن برگزار شد و مردمی که رأی دادند ... بیشتر از این مهره افرادی که خود در آمریکا در امن و امان به سر می‌برند و از شما به عنوان مهره استفاده می‌کنند، نباشید.»

تویتر از دیگر وب‌سایت‌هایی است که در چند ماه گذشته از سوی هکرهای هوادار دولت ایران مورد حمله قرار گرفته‌ است. برخی معترضان ایرانی با استفاده از این شبکه اجتماعی اینترنتی، پیام‎های کوتاهی در رابطه با آخرین اخبار مربوط به اعتراضات اخیر در ایران را انتشار می‌دادند.

ارتش سایبری ایران هم‌چنین با رخنه به سایت «بایدو» در ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸، دلیل هک این موتور جستجوگر چینی را «اعتراض به دخالت‌های سایت‌های بیگانه و صهیونیستی در امور داخلی ایران و پخش اخبار دروغ و تفرقه‎برانگیز» عنوان کرد.

وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی هم‌چون فیس‌بوک و تویتر از مهم‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی مخالفان دولت در ماه‌های اخیر بوده‌اند.

در چند ماه اخیر، دولت ایران اغلب سایت‌های نزدیک به مخالفانش را فیلتر کرده‌است. بنا به گزارش‌های رسیده از ایران، در آستانه برخی تجمعات معترضان به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن، سرعت اینترنت در ایران نیز با افت شدید و اختلال مواجه می‌شود.

Share/Save/Bookmark