رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ اسفند ۱۳۸۸

«سران فتنه مسیرشان را عوض نکرده‌اند»

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، می‌گوید که «سران فتنه» مسیرشان را عوض نکرده‌اند و به هیچ «موعظه‌ای» گوش نمی‌کنند.

وی که بامداد امروز، پنج‌شنبه، در یک نشست خبری در تهران سخن می‌گفت، ادامه داد: «سران فتنه بارها از سوی فعالان سیاسی همراه نظام و در رأس آن‌ها رهبری، دعوت به بازگشت به آغوش نظام شدند، اما برخی از آن‌ها غفلت کردند و دو-سه نفری از آن‌ها بازنگشتند.»

مقامات رسمی ایران و نیروهای نزدیک به دولت، از چهره‌های سرشناس معترضان به‌ ویژه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری به عنوان «سران فتنه» یاد می‌کنند.


محمدرضا باهنر

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدرضا باهنر به خبرنگاران گفت که «سران فتنه» با دشمنان «قسم‌خورده انقلاب» همسو شدند و قوه قضائیه باید تکلیف آن‌ها را روشن کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این افراد «قابل برگشت» نیستند، افزود: «برخی خواص از این سرمایه که نظام به آن‌ها داده بود سوء ‌استفاده کردند.»

جامعه اسلامی مهندسین، یکی از احزاب هوادار دولت است و در دهمین انتخابات ریاست جمهوری از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده است.

باهنر: «سران فتنه بارها دعوت به بازگشت به آغوش نظام شدند، اما برخی از آن‌ها غفلت کردند و دو- سه نفری از آن‌ها بازنگشتند»

آقای باهنر در پاسخ به سؤالی درباره مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، گفت: «من شنیده‌ام دادستانی پرونده‌ای تنظیم کرده و اگر ضرورتی داشته باشد ایشان را احضار می‌کند.»

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه اواسط بهمن ماه جاری از فرستاده شدن پرونده فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی به دادسرای تهران خبر داده بود.

مهدی هاشمی و فائزه هاشمی، از سوی محافظه‌کاران متهم به دست‌داشتن در حوادث پس از انتخابات در ایران شده‌اند. مهدی هاشمی در حال حاضر در لندن به سر می‌برد.

هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌طرف باشد
علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در سپاه پاسداران نیز امروز گفت: «ملاک حقانیت احزاب، گروه‌ها و خواص، همراهی آنان با محور حق است نه سوابق انقلابی آن‌چنانی و همراهی با امام در نوفل لوشاتو و هواپیمای پاریس – تهران.»

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه: «بخشی از مشکلات جامعه ما مخصوصاً در جمع خواص از همین اظهار بی‌طرفی‌های بی‌مورد نشأت می‌گیرد»

به گزارش ایلنا وی که در همایش «روحانیون و مدیران نمایندگی ولی فقیه در سپاه» سخنرانی می‌کرد، گفت: «امروز هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌طرف باشد، یا باید با حق بود و یا با باطل.»

به گفته وی: «بخشی از مشکلات جامعه ما مخصوصاً در جمع خواص از همین اظهار بی‌طرفی‌های بی‌مورد نشأت می‌گیرد.»

پیش از این نیز برخی چهره‌های هوادار دولت از سکوت «خواص» انتقاد کرده و خواستار موضع‎گیری افرادی همچون اکبر هاشمی رفسنجانی، در خصوص اعتراضات اخیر در ایران شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از آنجايي كه علي خامنه‌اي بحران آفرين و فتنه‌گر قادر به حل بحران نيست آقايان منتظرند تا سوپرمنشان، رفسنجاني، وارد شده و همانند مواقع بحراني پيشين اين بحران را نيز حل كند. زهي خيال باطل. تنها كسي كه مي‌ـواند بحران را حل كند ملت ايران است. كه اذهانشان تغيير كرده و دست همه شما برايشان رو شده است.

از اين ميان كروبي و موسوي و خاتمي و تا حدودي خود رفسنجاني متوجه خواسته‌ها و مطالبات مردم شده‌اند. و رهبر و دارو دسته‌اش هنوز از توهم امت اسلامي بيرون نيامده‌اند.

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

بله ؛ متاسفانه سران فتنه هنوز مسیرشان را عوض نکرده اند و احتمالا از عوارض مصرف زیاد تریاک است .
به هر حال جنبش سبز خواستار حضور مسولان سالم ( چه از نظر روحی ؛ روانی ؛ اخلاقی ؛ مالی و چه از نظر عدم اعتیاد به مواد مخدر ) در راس حاکمیت ایران باقی خواهد ماند و به پیروزی نیز خواهد رسید.

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

من فقط از باهنر بی هنر مپرسم خجالت نمی کشی در دهن رهبر را لیس می زنی!! آخر شرف هم چیز خوبی ست!

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

پدرجان،
به نظر می رسد که هشت ماه مقاومت ملت در مقابل کودتا، موجبات عصبانی شدن تمامی سران نظام را فراهم آورده است! به حق انتظار دردناکی است، هر لحظه نگران فروپاشی این نظام بودن!! هشت ماه حسرت یک جرعه آب خوش، هشت ماه انتظار احترام از ملت، هشت ماه طلب مشروعیت از دنیا، هشت ماه پریشان خوابی ...
باش که تا صبح دولتت بدمد، این هنوز از نتایج سحر است...

-- زوربای یونانی ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

آقای بینام عزیز شما بیخودی کسی را به تریاکی بودن متهم نکن، کلی هنر می خواهد که کسی بیست و سه سال تریاک بکشد و نه تریاکی شود و نه فتنه گر! دوست عزیز هر گردی گردو نیست ولو از گردویی گرد باشد! این بابا فقط قیافه اش به آلودگان می خورد، خود پاک منزه است. مرگ بر فتنه گران و سران فتنه ی سیاه.
زنده باد انقلاب سبز ایران عزیز و جانم فدای سبزها
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

آره دیگه!
"رفیق بد کرمانی" و "زغال خوب منقلی" باعث شده که سران فتنه هنوز مسیرشون رو عوض نکنند و همچنان مقابل مردم ایران بایستند.

-- سبز ایرانی ، Feb 18, 2010 در ساعت 01:41 PM

ما هم موافقیم که باید با حق بود، ولی سو تفاهمی که برای خامنه ای و دار و دسته اش به وجود آمده این هست که خودشان را حق میدانند. بر اساس نظر این جنایتکاران، حق = منتهی جنایت!!!

-- کوشا ، Feb 19, 2010 در ساعت 01:41 PM

دوستان عزیز ،

هیچ چیز دلیل هیچ چیز نیست ، تریاکی بودن یا نبودن اینها چه ربطی به تفکر احمقانه شان دارد؟

به جای این چرندیات و گوش کردن به خزعبلات آقای باهنر که کماکان از جنازه نخست وزیر آقای رجایی ارتزاق میکند تلاش در روشن کردن مردم داشته باشید و به جای دعوا کردن با یکدیگر متحد شوید

-- علی ، Feb 19, 2010 در ساعت 01:41 PM

نه سردبیر زمانه و نه مخالفین دولت و نه مدعیان مبارز سبز پوش(جنبش سبز)، هیچ یک هنوز متوجه نشده اند که مردم مخالف سیاست های نادرست در ج.ا.ا. می باشند نه مخالف اسلام و یا دولت اسلامی و کلیه کسانی هم که به احمدی نزاد رای ندادند،به تغییر سیاست و ابادانی در ایران رای دادند،نه به موسوی.هر چند که عده زیادی از جنبش سبز بر این گمان بودند که سلطان اکبر و دار و دسته اش بهتر از دار و دسته امام زمان (احمدی نزادها) میتوانند کشورداری کنند.
متاسفانه نوکران استعمار و سیاسی کارها و سیاسیون چپ هم هنوز به این نتیجه نرسیده اند که نسخه های انان درمان کننده شرایط بد سیاسی کشور و مردم رنج کشیده ایران نیست.لذا این رفقا نیز خود سدی برای برخی اصلاحات و تغییرات شده اند.
راه نجات کشور و مردم در حال حاظر اتحاد در مقابل دشمن اصلی مردم،امریکا -روسیه-اروپاییان است.ضمنا به صورت موازی باید جنبش سبز را سازماندهی کرده و خواستهای به حق مردم را فریاد زد.
از میان ٤ رهبر (رفسنجانی-خاتمی-موسوی-کروبی)فقط خاتمی سالمتر است و کاریسما و توان عضویت در گروه رهبری جنبش سبز را دارد و میتواند با همکاری یک یا چند فرد سیاسی سالم و ایرانی انساندوست غیر روحانی، یک اپوزیسیون متشکل مردمی را هدایت کنند.
از دست دادن موقعیت بدست امده پس از ٣٠ سال عدم درک صحح از سیاست و روند مبارزات دمکراتیک بوده و کلیه کسانی که مانع حیات و یا رشد سیاسی جنبش سبز هستند،مخصوصا رهبران ناسالم و جنایتکار داخلی و خارجی کنونی ان ،دشمنان اصلی مردم در ایران میباشند و خود بیشترین خدمت را به دولتمردان کرده و در رنج و درد مردم شریک جرم مسوولین هستند.

-- mansour piry khanghah ، Feb 19, 2010 در ساعت 01:41 PM

آقای منصور عزیز

مردم با اسلام مشکل ندارند مشکل مردم نداشتن آزادی بیان و عقیده است برادر

چرا شما هم مثل دولتیون ایران و جرج بوش و سایر محافظه کاران دنیا به دنبال دشمن فرضی هستید تا با ایجاد رعب و وحشت بر مردم حکومت شود؟

آزادی بیان و عقیده نه با شیخ کروبی درمیاید نه با اکبر شاه نه با خاتمی بی خاصیت و نه با موسوی سبزنما برادران حاکم هم حکمشان روشن است.

سال 67 اکبر رییس مجلس بود خاتمی مشاور فرهنگی ایشان موسوی نخست وزیر و کروبی در بنیاد شهید........... چند هزار نفر در آن تابستان به جوخه اعدام سپرده شدند؟ حالا که نوبت به خودشان رسیده دردشاه میاید؟؟

نه تمام ایرانیان دشمن هستند و نه تمام کشورهای دنیا دشمن ایران

به دنبال آدم وطن پرست باشید نه شاه ما را به جایی میرساند و نه شیخ

-- علی ، Feb 19, 2010 در ساعت 01:41 PM

تمامی مشکلات هر ملتی از جایی ست و آنچه مربوط به ایران است این مکتب ضد آزادی و ضد بشری ست. این حضرت پیر خانقا بهتر است از خانقا بیرون آید تا بفهمد در بیرون چه می گذرد. این دین چهاره قرن است ایرانی می کشد، ...، چهارده قرن است که سنگسار می کند، چهارده قرن است که شلاق می زند، چهاده قرن است که حجاب اجباری سر زنان می کند، چهارده قران ست که قانون ارتداد دارد، وووو... و این سی و یک سال وحشتناک تب صد درجه ی این مکتب ضد بشری است. ایرانیان باید یک بار برای همیشه سنگشان را با این دین ... وابکنند!
....
زنده باد سبزی، زنده باد انقلاب سبز ایران

-- شهاب از تهران ، Feb 20, 2010 در ساعت 01:41 PM