رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ بهمن ۱۳۸۸

«طرحی علیه ایران به‌جز تحریم نداریم»

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه تلویحاً گفت کشورش هیچ طرحی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

هیلاری کلینتون که در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی العربیه سخن می‌گفت در این باره اظهار داشت:
«همان‌طور که پیداست ما نمی‌خواهیم که ایران یک قدرت تسلیحاتی هسته‌ای بشود، اما طرح دیگری به‌جز رفتن به سوی تحریم نداریم.»

این سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شود که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان، در دیدار اخیر خود با خانم کلینتون خواستار راه حلی «فوری‌تر» از افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، برای حل و فصل برنامه اتمی این کشور شده‌است.


هیلاری کلینتون

هیلاری کلینتون در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود:
«تمرکز ما بر روی تغییر رفتار ایران است و جامعه جهانی به طور یک‌پارچه کوشیده‌است این پیام را به ایران بفرستد که وقت آن رسیده تا این کشور در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.»

ایالات متحده و هم‌پیمانانش در پی عدم حصول پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای چندین ماه اخیر غرب با ایران، تهدید به افزودن بر تحریم‌ها علیه آن کشور کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در این پیوند هم‌اینک در حال سفر به کشورهای حوزه خلیج فارس است تا حمایت این کشورها را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران جلب کند.

«سعی ما بر اینست تا سنگین‌ترین تحریم‌های ممکن را از شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌دست بیاوریم»

خانم کلینتون در مصاحبه روز سه شنبه خود در جده عربستان درباره این فشارها گفت:
«سعی ما بر اینست تا سنگین‌ترین تحریم‌های ممکن را از شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌دست بیاوریم، ... تا از این راه تأثیری بر روند تصمیم‌گیری آن‌ها بگذاریم.»

هیلاری کلینتون در مورد سرپیچی اسرائیل از منتفی دانستن حمله به ایران گفت:
«بسیاری کشورها در منطقه هستند که در مورد اقدامات ایران بسیار نگرانند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

...های صهیونیسم سناریوی عراق را مو به
مو در مورد ایران به اجرا گذاشته اند. تحریم های ...های صهیونیسم بیش از 650000 از مردم عراق - بیشتر آنان کودکان کمتر از 5
سال بود که بوسیله ... صهیونیسم Mad Albright به جهان گفته شد که این کشتار برای منافع صهیونیسم لازم است و هیچ اشکالی ندارد.
سیاست از دست "سیاستمداران" کاخ سفید مدتهاست بکلی خارج شده و طناب دست صهیونیستهای آدمکش است. کاخ سفید و مراکز "تصمیم گیری" صد در صد در دست این نژادپرستان و جنایتکاران جنگی است و کاخ سفید به... house تبدیل شده که ... و ...های خود را بر سر کار می گذارد.

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 11:50 AM

خوب به این ترتیبی که احمدی نژاد پیش میرود , فکر کنم بزودی طرح دیگری پیدا شود .....ضمنا نیازی به طرح نیست....ایران کلا در محاصره ایالات متحده است... عراق ....افغانستان .....خلیج ودریای عمان و ترکیه که عضو پیمان ناتوست ودرربهترین حالت بیطرف خواهدماند.

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 11:50 AM

من حرف آن شخص در بالا که میگه صهیونیسم نقشهاش را داره به اجرا میگذارد ، کاملا قبول دارم ، ولی‌ مگر دولت ایران خود درک و فهم ندارد ، که بهانه به دست این جنایت کاران میده. دولت ایران میتونه بدون این همه سرا و صدا کار خودش را در خفا انجام بده. دولت ایران باید سعی‌ در این داشته باشه که مردم را پشت خود داشته باشه. نه این که مردم را خس و خاشاک بخونه و به صورت مردم تیخ بکشد. مردم را در خیابانها به رگبار ببنده. و مردم را خفه کنه . بابا به خدا قسم مردم خسته شدن از دست این دولت نادان .

-- نوید ، Feb 18, 2010 در ساعت 11:50 AM

خوشا به حال همانكس كه كره خر آمد الاغ رفت.خودتان رييس جمهورش كرديد رهبرش كرديد تحريمش ميكنيد ميبريد ميدوزيد پشت پرده قربان صدقه هم ميرويد به هيچ چيز هم اعتقاد نداريد

-- بدون نام ، Feb 19, 2010 در ساعت 11:50 AM