رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ بهمن ۱۳۸۸

خامنه‌ای: انقلاب اسلامی منحرف نشده است

آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید که انقلاب اسلامی از مسیر خود «منحرف» نشده است و روز ۲۲ بهمن نشان داد که «مردم از راه انقلاب و امام» بازنگشته‌اند.

آقای خامنه‌ای امروز چهارشنبه در جمع گروهی از مردم تبریز گفت که دشمنان انقلاب و برخی افراد تلاش می‌کنند «وانمود کنند که انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده»، اما حرکت امروز انقلاب اسلامی، «همان حرکت و اهداف امام» است.


اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی ایراد می‌شود که گروهی از مراجع تقلید، رهبران اصلاح‌طلب و احزاب سیاسی منتقد دولت، بارها اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی از اهداف اولیه خود «منحرف» شده است.

محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سه رهبر مخالفان دولت هستند که معتقدند با «تقلب گسترده» در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات، «جمهوریت نظام» به خطر افتاده است.

آنها بارها اعلام کرده‌اند که برای «اصلاح» در «انحرافاتی» که در ساختار جمهوری اسلامی به وجوده آمده است، تلاش می‌کنند و معتقدند نظام کنونی از باور‌ها و اندیشه‌های آیت‌الله خمینی فاصله زیادی گرفته است.

«این عده بر اساس توهماتی که به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور کردند، مردم از انقلاب اسلامی و راه امام برگشته‌اند، اما ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود»

این برای نخستین‌بار است که آقای خامنه‌ای پس از ماه‌ها سکوت در این مورد، از شرایط کنونی جمهوری اسلامی دفاع کرده و می‌گوید که در ساختار این نظام «انحرافی» رخ نداده است.

رهبر جمهوری اسلامی گفته که اگر انقلاب اسلامی از مسیر و اهداف اصلی خود منحرف شده بود، «این جمعیت عظیم و این همه دل، ایمان و انگیزه، با یاد و نام انقلاب به حرکت در نمی‌آمد.»

اشاره آقای خامنه‌ای به راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تهران است که به اعتقاد وی، مراسم این روز «معجزه عظیم الهی» بوده و «حجت را بر همه تمام» کرده است.

به گفته وی، دشمنان و مخالفان نظام اسلامی از مدت‌ها پیش برای «ایجاد درگیری میان مردم و القای رویگردانی از نظام برنامه‌ریزی بودند»، اما ملت ایران «با دست قدرت الهی که دل‌های آنان را بیدار کرد»، در روز ۲۲ بهمن «مشت محکمی بر دهان همه مخالفان کوبید.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «اگر کسانی با انقلاب اسلامی سست عهدی یا بد عهدی کنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد»

در روز ۲۲ بهمن طرفداران جنبش سبز اعلام کرده بودند که با نماد‌های سبز در راهپیمایی این روز شرکت کرده و بار دیگر به نتیجه انتخابات و وقایع پس از آن اعتراض خواهند کرد.

طرفداران این جنبش آن‌طور که رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند، در این روز به خاطر حضور گسترده نیرو‌های امنیتی و انتظامی موفق نشدند گردهم بیایند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز از طرفداران جنبش سبز دعوت کرده بودند که در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت کنند.

آقای خامنه‌ای در اظهارات امروز خود بدون اشاره به نام این رهبران مخالف دولت، اظهار داشت: «عده‌ای هم در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می‌گفتند، و دم از مردم می‌زدند، اما ۲۲ بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می‌خواهند.»

به گفته رهبر جمهوری اسلامی، «این عده بر اساس توهماتی که به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور کردند، مردم از انقلاب اسلامی و راه امام برگشته‌اند، اما ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به آنها بود.»

«عده‌ای هم در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حرکت کلی نظام اسلامی سخن می‌گفتند، و دم از مردم می‌زدند، اما ۲۲ بهمن نشان داد که مردم بدنبال چه هستند و چه می‌خواهند»

آقای خامنه‌ای در عین حال اظهار داشت که حوادث پس از انتخابات، به «دلیل نادانی و محاسبه غلط برخی افراد» رخ داد و دشمنان نیز تلاش کردند «با استفاده از این حوادث، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند.»

وی همچنین افزود: «اگر کسانی با انقلاب اسلامی سست عهدی یا بد عهدی کنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت که جامعه جهانی به معنای ملت‌ها و بسیاری از دولت‌ها، از «دولت‌های مستکبر ناراضی هستند و به هیچ وجه با جمهوری اسلامی مخالفتی ندارند.»

آقای خامنه‌ای همچنین با انتقاد از سیاست‌های آمریکا در منطقه، افزود:‌ «به صراحت اعلام می‌کنیم، ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای خامنه ای شما یا واقعا پیر و خرفت شده ید یا اینکه خودتان را به خرفتی میزنید. همه ی دنیا میداند در روز ۲۲ بهمن ده تهران چه اتفاقی افتاد.همه جز شما میدانند . کافیست فقط به صدای جهان لحظه ای گوش داد تا فهمید آنچه شما میگوید توهم است نه آنکه سبزها میگویند. من حرف این مامور های شما را باور نمیکنم که کوششان این است بگویند به آقا خبر ها را نمیدهند. من مطمئن هستم که شما با اینکه پیر شده اید اما خرفت و کودن نشده اید. شما خوب میدانید در ایران چه اتفاقی در شرف تکوین است. شما همه چیز را میدانید اما و نمود میکنید نمیدانید . که اگر زمانی جنبش پیروز شد شما دلیلی برای خیانت ها تان داشته باشید. اما این جا را کور خوانده اید فردا هیچ کس حرف شما را باور نخواهد کرد. فردا که بهار اید . شمیم

-- shamim ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

البته که مردم منحرف نشده اند. برای همین هم به تو نشان داده و نشان خواهند داد که تو منحرفی! و معنای انحراف! ما چنانت سرنگونت کنیم که تاریخ آنرا از صغارت و کبارت بیاد آورد! اما تو شغل اصلیت مداحی ست، این مداحی کن تا بعد!
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

آخوندها اگر تنها به منبر نمی رفتند می توانستند به این راحتی شکر خرد کنند؟ تناقضات حرف های این ...معظم را ببینید: آن همه مردم به خیابان ها ریختند اما ایشان کوچک ترین التفاتی نکردند، گفتند انتخابات برگزار کردیم دیگر به خیابان ریختن مردم چه معنی دارد؟ اما حالا جمعیتی را که با خیل اتوبوس به میدان آزادی آورده اند و با خیل اوباش و اراذل سازمان یافته از ورود آدم های متفاوت با مزدورانشان ممانعت کردند دلیل می گیرد که بله مردم انتخابات را باور دارند و هنوز به جمهوری اسلامی ایشان وفادارند.

-- اصغر ترقه چی ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

خاتمی - کروبی -موسوی در ۲۲ بهمن بهترین موقیت را برای نشاندادن نیروی سبز داشتند. ولی آنها بنفع رژیم عمل کردند.مردم را در محاصره نیروهای سپاه و پلیس قرار دادند.این آقایان باید با هم برنامه ریزی میکردند. واز یک محل باهم حرکت میکردند . و نیروی مخالف را از محلی دیگر بسوی میدان آزادی حرکت میدادند. مسلم است که دشمن از اشتباه حریف سوء استفاده میکند.و اراجیفی که خامنه ای بهم بافته را حق میدانند. هفتاد در صد ملت جوانند که سی سال زندگی جوانی را از آنها گرفته اند.آنها علیهه حکومت دینی با قوانینش بپا خاسته اند. عمر حکومت اسلامی بسر آمده تلاش رژیم و حتی آنهاکه کوشش میکنند حکومت اسلامی را غیر از این که هست به ملت القا کنند مذبوحانه است.

-- Bahram ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

سخنان اين اغا را بايد از چند زاويه مورد ارزيابي قرار داد تا به عمق پوچ بودن و غيرواقع بينانه ان پي برد اول از همه اينكه ايا مردم كساني هستند كه بنا بر منافع شخصي وسياسي ونظامي انهم با رعب وتحديد و وعده و وعيددر پشتيباني از اين نظام در مي ايند يا فدائيان منتصب ومتحجر در دام ولايت ومتعصب به ديانت بي سيادت يا بقول ديگر امت كه تعداد اين افراد هم در خوشبينانه ترين حساب گري شايد ده درصد از يك جمعيت بيش از 70 ميلونيست حا لا اين اغا چرا توهم مي زند و همه را بپاي مردم مينوسدجاي سوال دارد شايد بخاطر قدرت نظامي كه ان هم تازه تعداديشان سياه لشكرند است در باره انحراف از انقلاب هم كه بر همه واضح است كه از همان ابتدا به ا مر و د ر معيشت خود بنيانگذارش منحرف گشت وبراي اثبات اين هم كافي است به سخنان اوليه خميني كه سندي سمعي بصري است رجوع نمائيم و محور و خط مشي ايشان از انقلاب را در يابيم كه بعد از استقرار بر قدرتي كه ملت به او تقديم كرد همه را بباد فراموشي سپرد ومردمي رادر عذاب وچنگال ستمگران قرار داد.

-- بدون نام ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

مرگ خائن واقعی و متوهمین حقیقی نزدیک است....
درود بر آزادی و همه ی جان برکفان راه آزادی

-- همیشه سبز ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

پدرجان،
اول – به نظر می رسد، دروغ چندان بزرگ بود که جنابعالی هم نمایش روز مذکور را باور فرموده اید،
اعزام و استقرار بیش از پنج لشکر مسلح سپاه در تهران و نقل و انتقال بیش از سیصدهزار نفر بسیجی از سراسر کشور به تهران، تعطیلی پنج روزه در ایران، بازداشت های فله ای و تهدیدات امنیتی بیش از یک گذشته، برنامه ریزی نسبتاً خوبی بود (در مقایسه با برنامه ریزی کودتا خرداد ماه که بسیار بچه گانه تنظیم شده بود)، ولی متاسفانه اینبار هم مثل دورۀ انتخابات که "توئیتر" فراموش شده بود، عکاسی ماهواره ای گوگل فراموش شد. این عکس با کیلومترها صف اتوبوس های ترابری جمعیت یاد شده و حجم کل جمعیت در یک "شات"، پیروزی الهی حکومت امام زمانی جنابعالی را، نقش برآب کرد.
دوم – در سال پنجاه و هفت شمسی (هفتاد و نه میلادی) هم درصورتیکه تصمیم هفت کشور صنعتی در گوآدلوپ مبنی بر "رفتن شاه" نبود، هیچ اتفاقی نمی افتاد و انقلابی هم در کار نبود. تمام افراد شاخص در حرکت آن سال هم از وقوع ناگهانی آنچه که انقلاب نامیده شد، حیران و انگشت به دهان بودند. اما حرکت اعتراضی مردم در آن تاریخ هم از همان ابتدا که به موجودات بی خاصیتی نظیر جنابعالی عرصۀ خودنمایی داد به انحراف کشیده شد.
سوم – مخالفان جنابعالی دچار "توهم" نشده اند، این شما هستید که بیش از بیست سال است مملکت را با توهم "توطئه" و "دشمن فرضی" اداره می کنید. نفرت و انزجار مردم از جنابعالی و حکومت جنابعالی و رئیس دولت منصوب جنابعالی، "توهم" نیست واقعیت است به بزرگی تاریخ ایران.

-- زوربای یونانی ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

آقاي خامنه‌اي يا انقلاب اسلامي منحرف شده است يا تو منحرف شده‌اي. حالا كه خودت مي‌گويي انقلاب اسلامي منحرف نشده است. پس تو منحرف شده‌اي. چون رهبر انقلاب منحرف است پس انقلاب هم به انحراف كشيده شده است. البته دزديدن انقلاب ايرانيان نتيجه بهتري جز انحراف و رهبري يك منحرف ماليخوليايي ندارد.
سندش انحرافت در كهريزك و مسجد اميراالمؤمنين و ... موجود است.

-- بدون نام ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

با سلام
اینبار حق با خامنه است چون انقلاب از آغاز سیاست قتل و غارت را درپیش داشت. مگر اعدام ها از روز اول ورود خمینی شروع نکردند؟ پس چرا میگویید خامنه ای دروغ میگوید راست راست است انها اصلا از راه انقلاب دور نشده اند بلکه با شدت آنرا ادامه میدهند

-- KAVEH ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

پدر بزرگ من هنوز هم به پدرم که برای خودش و ما پدر بزرگ شده می گوید: بهت میگم نخور می گی چکارش کنم توی دهنمه! بابا اقلا فرو نده! بابا بازگم به بابام میگه. حالا همینو من به امام رهبر فرزانه این حجت خدا و امام عج عرض می کنم: آقا نخور، آقا تف کن بده، میمیری! ولی بخرجش نمیره. اما من با اجازه ی هممیهنا ن عرض کنم که خیلی خوب شد که کش اومد! چون از ریشه داره در می آد! دیگر عروس کروبی هم که خواهر دو سه تا شهیده فهمیده که توی مسجد امیر المومنین و مومنات یخه ی شوهرش رو گرفته بودن تا بهش تجاوز کنند. شایدم تجاوز کردن و اینا روشون نی شه بکنم. در هر حال تجاوز که شاخ و دم نداره روی بدن لختش هست و تاز زن علی کروبی که بسیار تا بسیار دختر فهمیده و خردمندیم هست میکه که دیگه نخواستیم تا اون بالاهای رونش و اینا رو نشون بدیم که باهاش چه کردن! شما خودتون حدس بزنین اسلام چی چیه، و رافت اسلامی کدومه، و روحانیت در کلش در چه وضعیه، و اسلام چطوری وارد ایران شده، و چطوری ماندگار شده، و تشیع سرخ علوی دکتر شریعتی و دکتر سروش و دکتر مهاجرانی و دکتر علامه کدیور و دیگران از کدام جنسه وو هاکذا منقل، مهراب و منبر! و چه خوب شده که طول کشیده، خدا کنه چند ماه دیگه هم طول بکشه، شاید از شکم به بالا و از رون بعه بالای خود رهبری هم مورد عنایت فرزندان امام زمان عج قرار گرفت. بعد شاید امام راهبر فرزانه هم اومد و از این دین و آیین و مکتب به قول دکتر علی خان شریعتی توبه کرد، اگر چه توبه گرگ مرگ است و توبره قاطر بگردنش. لطفا دوستان حرفهای بسیار سنجیده و بدور از احساساتی گری لطیفه پناهی همسر علی کروبی را در اینجا بخوانید:
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5247229,00.html
و بشنوید:
http://www.dw-world.de/popups/popup_single_mediaplayer/0,,5247389_type_audio_struct_9997_contentId_5247229,00.html

من نمی دانم اما رهبر فرزانه با این شیر زن «خودی» چه خواهد کرد!
زنده باد انقلاب سبز
مرگ بر سیاهی
زنده باد جمهوری ایران

-- خداداد از تهران ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

غصه ای نیست بلاخره همین روزها سرنگون می شی و ما ملت ایران به مبارکی تشریف فرمایی شما به آن دنیا یک جشن یک ماهه در خیابان ها می گیریم

-- ابراز هلی ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

می گویند کسی که خودش را به خواب زده است را نمی شود بیدار کرد.
با کسی که خودش را به خریت زده است باید چه کرد؟ خصوصا که خودش را به کری هم زده است!

-- سیامک ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

بله اقای خامنه ای پایین خیابانی سابق نایب امام زمان فعلی انقلاب منحرف نشده چون از ابتدا بر همین روال استوار شده با تجاوز و جنایت دو پایه ولایت

-- سبز تهران ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

لطفا اطلاع رسانی کنید ، میگند که امام زمان چند دقیقه پیش در محل سر سبیل ظهور کرده ، احمدی‌نژاد هم با هاله نورش هم در این جا بوده . اعلامیه شماره یک ایشان حاکی‌ از این است ، که انقلاب صد البته منحرف نشده.

-- امام زمان ، Feb 17, 2010 در ساعت 02:00 PM

دوستان باور کنید که این بابا همچون سایر هم صنفان غیر ایرانیش همواره به راستی وسراحت نظراتش را ایراد می کرده ،من جداّ برای برخی که وی را دروغ گو خطاب می کنند متاسفم ، گویی که در فهم دقیق سخنان و شناخت هویت حقیقی این حضرت! شوربختانه هنوز هم افراد بسیاری از هم میهنانم در توهم به سر می برند!؟ آنجایی که وی در سخنانش هویت ما را نادیده گرفته و سر آغاز تمدن وفرهنگ ایرانی را تاریخ اسلام معرفی و خواندن ونوشتن را به زبان قرآنی (عربی) پیشنهاد و طرح پوشش اسلامی برای مردان وزنان ایران را مطرح و گسترش اسلام وحفظ نظام ولایی را مد نظر و همایت از شورشیان لبنان فلسطین عراق و سایر اعراب غیر ایرانی وغیره...را مهم ترین رکن اندیشه خویش دانسته واز آنجایی که به خوبی با کار برد تقیه و چگونگی حجوم نیاکانش به این سرزمین در صدر اسلام آشنا وهمچون آنان کمر به نابودی ایران و ایرانی بسته است، از این رو همه ی هم وغم خویش را در این راستا بکار برده وهمه گاه در همین موارد به وضوع سخن گفته است . این برخی از ما هستیم که گنجایش فکریمان هنوز به دانجا نرسیده است که باور کنیم وی از همان لحظه نخست بر باورهای خود پایبند وهمچنان باورمند است .از بیگانه گان ایرانی ستیزی که بدلیل نداشتن ریشه هویت ایرانی از نام مستعار شهرهای میهنمان برای معرفی خود به مردم ما استفاده نموده اند شما چه انتظار بی هوده ای دارید به قول فردوسی بزرگ( ز دشمن چشم بهی داشتن/بود خاک در دیده انباشتن)با کنکاشی بسیار سطحی در خواهید یافت که همه سردمداران این رژیم نام و شهرتهایشان جعلی و از روی نام شهرهای ایرانی برداشته شده است". اینان هرگز دروغ نگفته اند، این ما هستیم که خوب نمی فهمیم!

-- ایرانبان بهرام آبتین ، Feb 18, 2010 در ساعت 02:00 PM

مقامات جمهوری اسلامی خیلی بیجا می کنند که اعلام کردند که ايران يک دموکراسی بر پايه موازين قانونی است مقامات جمهوری اسلامی به گور پدر و مادرشان و هفت پشتشان میخندند ...

-- بدون نام ، Feb 18, 2010 در ساعت 02:00 PM