رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ بهمن ۱۳۸۸
احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای غربی:

«تحریم کنید، اقدام متقابل می‌کنیم»

محمود احمدی‌نژاد، اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران را «اشتباه» خواند و تهدید کرد چنانچه «علیه ایران اقدامی بشود، حتما عمل متقابلی انجام خواهد شد.»

آقای احمدی‌نژاد که امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت تکرار تجربیات گذشته علیه ایران، برای جمهوری اسلامی «مشکلی» ایجاد نخواهد کرد.


رئیس دولت دهم گفت که جمهوری اسلامی ۳۱ سال است که در «سخت‌ترین» شرایط، «بالاترین سرعت پیشرفت» را داشته است.

احمدی‌نژاد از کشور‌های غربی خواست که با «اصلاح» سیاست‌های خود در برابر ایران، در مسیر همکاری حرکت کنند.

احمدی‌نژاد از کشور‌های غربی خواست که با «اصلاح» سیاست‌های خود در برابر ایران، در مسیر همکاری حرکت کنند

کشور‌های غربی با شکست مذاکرات تبادل سوخت هسته‌ای و «آغاز تولید اورانیوم ۲۰ درصد» از سوی ایران، تلاش‌ها برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را آغاز کرده‌اند.

آمریکا تلاش می‌کند چین و روسیه را برای اعمال همه‌جانبه تحریم‌ها علیه ایران، با جامعه‌ جهانی همراه کند.

واکنش به اظهارات هیلاری کلینتون
احمدی‌نژاد در این نشست خبری همچنین گفت که اظهارات هیلاری کلینتون مبنی بر اینکه ایران به سوی «دیکتاتوری نظامی» پیش می‌رود را «جدی» نمی‌گیرد و معتقد است که «خانم کلینتون بیشتر خودش را نگاه و صحبت‌هایی را بیان کرده است.»

وی در عین حال ادعا کرد که «۷۵ میلیون پاسدار انقلاب اسلامی در ایران» زندگی می‌کنند.

آزمایش نسل جدید سانتریفیوژها
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از نشست خبری خود گفت که ایران نسل جدیدی از سانتریفیوژها که پنج برابر سانتریفیوژهای موجود ظرفیت دارند را آزمایش کرده است.

وی افزود که که این سانتریفیوژها به زودی برای تولید سوخت به کار گرفته خواهند شد.

رئیس دولت دهم همچنین اظهار داشت که تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد ادامه دارد و «وقتی محصول آن درآمد و از آن در رآکتور تهران استفاده کردیم، دیگران هم می‌توانند بیایند و ببینند.»

کارشناسان غربی نسبت به آغاز تولید سوخت ۲۰ درصد از سوی ایران تردید دارند.

«ایران در آینده بنزین صادر می‌کند»
رئیس دولت دهم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که ایران در آینده یکی از صادرکنندگان بنزین در جهان خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود که ایران ترجیح می‌دهد «آن موادی که از آن بنزین به دست می‌آید» را در شرایط حاضر صادر کند و هر زمان لازم بداند، آنها تبدیل به بنزین خواهد کرد

به گفته احمدی‌نژاد، ایران روزانه ۱۵ تا ۱۷ میلیون لیتر بنزین وارد می‌کند که این مقدار را می‌تواند در حال حاضر در داخل هم تولید کند.

وی اظهار داشت که ایران ترجیح می‌دهد «آن موادی که از آن بنزین به دست می‌آید» را در شرایط حاضر صادر کند و هر زمان لازم بداند، آنها تبدیل به بنزین خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در عین حال افزود که «چند پالایشگاه بنزین در حال ساخت است و در آینده نزدیک، به صادر کننده بنزین تبدیل خواهیم شد.»

دفاع از اسفندیار رحیم‌مشایی
محمود احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش انتقاد‌ها از اسفندیار رحیم‌مشایی، او را فردی «انقلابی، خدوم و دلسوز» معرفی کرد و گفت که می‌داند چه کسانی تلاش دارند تا رحیم‌مشایی را تخریب کنند.

احمدی‌نژاد افزود که آنها حرف‌های رحیم‌مشایی را «تحریف» می‌کنند و بدنبال «هوچی‌‌گری و تهمت‌زدن» هستند.

وی در عین حال رحیم‌مشایی را فردی «پاک و سالم» دانست که می‌تواند نظر‌های خود را بگوید و مخالفان نیز می‌توانند با استدلال، حرف‌های او را رد کنند.

رسیدگی به اتهام سه آمریکایی
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از نشست خبری خود، به موضوع سه آمریکایی زندانی در ایران اشاره کرده و گفت که پرونده این افراد در قوه قضائیه در حال بررسی است.

این سه آمریکایی حدود ۲۰۰ روز پیش از این، در غرب ایران از سوی نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی به اتهام ورود «غیرقانونی» بازداشت شده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت که علاقه‌مند بود که این سه آمریکایی زودتر آزاد شوند، اما «آزادی آنها بستگی به نظر قاضی و جرمی که مرتکب شده‌اند، دارد.»

«آزادی مطبوعات در سطح بالایی است»
احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت مطبوعات در ایران، گفت که آزادی مطبوعات در جمهوری اسلامی در «سطح بالایی» است و او با «بگیر و ببند‌ها» مخالف است.

وی در عین حال افزود که «لغو امتیاز رسانه‌ها باید در دادگاه و در حضور هیات منصفه باشد.»

به گفته احمدی‌نژاد، در دولت نهم و دهم، «بیشترین» صدور مجوز و لغو مجوز مطبوعات انجام شده و «دولت، هیچ برخوردی با مطبوعات» نداشته است

به گفته احمدی‌نژاد، در دولت نهم و دهم، «بیشترین» صدور مجوز و لغو مجوز مطبوعات انجام شده است و «دولت، هیچ برخوردی با مطبوعات» نداشته است.

اظهارات رئیس دولت دهم در شرایطی ایراد می‌شود که در هشت ماه گذشته، ده‌ها نشریه توقیف و تعطیل شده و صد‌ها وب‌سایت اینترنتی مسدود شده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۶۰ روزنامه‌نگار در جمهوری اسلامی زندانی هستند و بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار ‌ دیگر نیز مجبور به ترک ایران شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد؛ «۷۵ میلیون پاسدار انقلاب اسلامی در ایران» زندگی می‌کنند. به نظر می رسد که حاج محمود از بلوغ جمعیت کشور اطلاعی ندارد! مشتی شعارهای پوچ و تو خالی.
ریاضی،

-- Riazi ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

«ایران در آینده بنزین صادر می‌کند»
یك حرف راست از محمود شنیدیم!
بنزینی را که به چندین برابر قیمت جهانی از ونزوئلا خواهند خرید را با سود فراوان به کشورهای همسایه قاچاق خواهند کرد.
البته هفره بزرگ بازار داخلی بنزین را امام زمان پر خواهد کرد

-- مهدی ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

یکی نیست به این بگه اون زمان که در تولید گندم خودکفا شده بودیم، تو اومدی و دوباره ما رو نیازمند کردی. حالا می خوای بنزین صادر کنی؟!!!!!!!!

-- IA ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

یادتان هست برای لج با خاتمی نرفتید رای بدید و باعث شدید این فرد بار اول هم رای (تقلبی)‌اش رو بتونه تثبیت کنه؟ همین بچه‌بازی‌ها و ندانم‌کاری‌های ما ایرانی‌هاست که رهبرانمان اینها می‌شوند. خلایق هر چه لایق.

-- بدون نام ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

به این وضوح و صراحت مشخصه که این ...از لحاظ روانی دچار عدم تعادله...

-- یادداشتهای برفی ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

من واقعا از اینده جهان میترسم.میترسم نکند پیشگویهای نوسترو داموس به واقع اتفاق بیافتد و ایران در شرایطی که نفت گرانتر شده و اقماری در لبنان و عراق و افغانستان و.... دارد و با تعلل دنیا در توقف دسترسیشان به بمب اتمی شرایط تسلط اخوندها و بدتر از انها لباس شخصی های مجتبی خامنه ای را بر بخشهایی از خاورمیانه و بعد به مرور بر جهان مهیا سازند و ایران به یک قدرت بدون توجه به مردمش تبدیل شود.کما اینکه تا همین حالا هم این روند به نظر میرسد در حال طی شدن است.خون نداها در این میان چه خواهد شد.تنها چیزی که کمی ارامترم میکند اطمینان به بی علمی و عدم وجود مدیریت در این ...است چون برای رسیدن به چنان تسلطی علم و مدیریت لازم است که انها ندارند.ولی باید زودتر جنبید و کاری کرد.اینا به مراتب از کره شمالی ظالمتر پر روتر و بی شرمتر و رذلتر هستند.

-- بدون نام ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

اگر برای هر دروغ یک قطره اب بر روی احمدی نزاد میریختیم سیل اورا برده بود

-- اکبر ، Feb 16, 2010 در ساعت 03:00 PM

شما چکار میتوانید بکنید که تا حالا انجام ندادید؟؟ جز اینکه تو عراق و افغانستان خرابکاری کنید که تا حالا هم کردید. ولی دیگه آنجا هم کاری نمیتوانید بکنید. چون در برابرعراق و افغانستان هم دیگه هیچ اعتباری ندارید. باید تحریم بشوید که دیگه ساندیس هم نداشته باشید به مزدورانتان بدهید.

به نظر من تحریم خوب هست حتی اگر به مردم عادی فشار بیاورد. موجب میشود که مردم برای سرنگونی ظلم و ظالم متحدتر و محکمتر مبارزه کنند. آزادی هزینه دارد و باید هزینه اش را بپردازم تا قدردانش باشیم.

-- کوشا ، Feb 17, 2010 در ساعت 03:00 PM

پيش نويس قانون اساسی نوين ايران:
اصل نود و هفتم
رييس جمهور از ميان مردان و زنان واجد شرايط زير انتخاب می شود:
ايراني الاصل، منحصراً تابع ايران، دارای حداقل مدرک کارشناسی, حداقل 30 سال سن، فاقد اعتياد به مواد مخدر به شرحی که قانون تعيين می کند, نداشتن پيشينه کيفری در جرائم جنائی يا مالی يا ساير جرائمی که قانون انتخابات تعيين می کند و نداشتن بيماری روحی، روانی و جسمی که مانع انجام وظايف رياست جمهوری گردد.

-- حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران ، Feb 17, 2010 در ساعت 03:00 PM

میگما، آ محمود آقا، حالا لطفاً شوما کوتاه بیایین!

-- لات با معرفت ، Feb 18, 2010 در ساعت 03:00 PM