رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ بهمن ۱۳۸۸

اعتراض اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان به ایران

اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان در نامه‌ای، از دولت این کشور خواست به اقدامات جمهوری اسلامی در ایجاد مانع برای خبررسانی آزاد اعتراض کند.

این اتحادیه در نامه خود از گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان خواسته که اقدام‌های‌ «غیرقانونی» ایران در اعمال محدودیت‌ها برای رسانه‌های بین‌المللی را محکوم کند.

مقام‌های ایران از زمان آغاز اعتراض‌ها به نتیجه جنجال‌ برانگیز انتخابات ریاست جمهوری، محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای برای رسانه‌های داخلی و خارجی در پوشش وقایع این کشور اعمال می‌کنند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان به اختلال در پخش برنامه‌های فارسی شبکه دویچه‌وله اشاره کرده و از وزارت خارجه آلمان خوسته که در این مورد به جمهوری اسلامی هشدار دهد

در ایران طی هشت ماه گذشته، بیش از ۱۰ نشریه، توقیف و دست‌کم ۶۵ خبرنگار بازداشت و زندانی شده‌اند.

بسیاری از سایت‌های اینترنتی نیز مسدود و برخی دیگر از آنها بر اثر فشار‌ها، فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران آلمان همچنین به اختلال در پخش برنامه‌های فارسی شبکه دویچه‌وله اشاره کرده و از وزارت خارجه آلمان خوسته که در این مورد به جمهوری اسلامی هشدار دهد.

ایران طی ماه‌های اخیر با ارسال پارازیت، پخش برنامه‌های برخی تلویزیون‌ها و رادیو‌های فارسی‌زبان را با اختلال مواجه کرده است.

مدیران سه شبکه بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و دویچه‌وله، هفته گذشته از این اقدام ایران، به اتحادیه ارتباطات بین‌المللی شکایت کرده‌اند.

مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در بیانیه مشترک خود از اتحادیه ارتباطات بین‌المللی خواسته‌اند به ایران فشار آورد تا ادامه ارسال پارازیت را متوقف کند

مدیران این شبکه‌ها اعلام کرده‌اند که از چند روز پیش از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن، ارسال پارازیت‌ها از سوی ایران شدت گرفته و در حال حاضر تصاویر این شبکه‌ها در بسیاری از نقاط ایران قابل دریافت نیست.

شدت این پارازیت‌ها به اندازه‌ای است که دریافت برنامه‌های بی‌بی‌سی جهانی در ایران را نیز با مشکل مواجه کرده است.

مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در بیانیه مشترک خود از اتحادیه ارتباطات بین‌المللی خواسته‌اند به ایران فشار آورد تا ادامه ارسال پارازیت را متوقف کند.

آنها همچنین اعلام کرده‌اند ایران در حالی مانع از دریافت برنامه‌های شبکه‌های فارسی‌زبان می‌شود که برنامه‌های جمهوری اسلامی با استفاده از همین خدمات ماهواره‌ای، برای خارج از ایران پخش می‌شود.

Share/Save/Bookmark