رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ بهمن ۱۳۸۸

علی مطهری: زندانیان سیاسی را آزاد کنید

علی مطهری، نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا به آزادی‌های اجتماعی مردم احترام بگذارد و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

فرزند آیت‌الله مطهری می‌گوید دولت‌مردان نباید تصور کنند که حضور «مردم و خواص» در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنی امضاء و تائید کارها و روش آنان است و هیچ «انتقاد و اعتراضی» به حکومت وجود ندارد.

وی در عین حال سران معترضان را به طرح «ادعای تقلب» در انتخابات، متهم کرد و گفت که باید به تخلفات کسانی که مردم را به حضور در خیابان دعوت کردند و متهم به ایجاد بحران در انتخابات هستند رسیدگی شود.


علی مطهری

آقای مطهری در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» هم‌چنین خواستار رسیدگی به اتهامات کسانی که در مناظره‌های انتخاباتی زمینه ایجاد «فتنه» را فراهم کردند، شد.

این نماینده مجلس، گفت: «تا زمانی که ظلم‌هایی که از دو طرف اعمال شده جبران نشود، نمی‌توانیم ادعا کنیم که این بحران به طور کامل به پایان رسیده‌است.»

علی مطهری پیش از این، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم را به ایجاد «بحران» در مناظره‌های تلویزیونی در زمان انتخابات متهم کرده بود.

به گفته وی «مردم» با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دولت انتظار دارند که به امور معیشتی آن‌ها بیشتر رسیدگی کرده و مسئله تورم را کنترل کند.

علی مطهری: «تا زمانی که ظلم‌هایی که از دو طرف اعمال شده جبران نشود، نمی‌توانیم ادعا کنیم که این بحران به طور کامل به پایان رسیده‌است»

پیش از علی مطهری برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز خواهان آزادی زندانیان سیاسی شده‌بودند.

در هشت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از مخالفان دولت بازداشت و دست کم ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

شش سال حبس برای رئیس ستاد موسوی
دادگاه انقلاب هفته جاری حسن احمدیان، رئیس کمیته مردمی ستاد میرحسین موسوی را به شش سال حبس تعزیری و محرومیت مادام‌العمر از داشتن هرگونه موسسه و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

به نوشته تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر، این حکم ۱۹ بهمن‌ماه جاری به وکیل آقای احمدیان ابلاغ شده‌است. این فعال سیاسی که چهارم بهمن‌ماه به صورت موقت از زندان آزاد شده‌، تحت مداوای پزشکی قرار دارد.

حسن احمدیان، ۱۸ شهریور ماه در دفتر سازمان رهیاب، سازمان غیردولتی فعال در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی بازداشت شد و تا ۴ دی ماه در زندان بود. در حکم صادره برای آقای احمدیان، مجوز فعالیت این انجمن غیردولتی نیز از سوی مقامات قضایی ایران لغو شده‌است.

در ماه‌های اخیر شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و دانشجویان به احکام اعدام، تبعید و حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark