رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸

گوردون براون: صبر جهان حدی دارد

گوردون براون، نخست‌وزیر بریتانیا امروز پنج‌شنبه گفت که «صبر رهبران کشورهای جهان که با ایران بر سر برنامه هسته‌ای تعامل دارند «بی‌پایان» نیست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای براون در این راستا به خبرنگاران گفت که چشم‌انداز تحریم‌های تازه علیه ایران هم‌اینک نزدیک‌تر شده‌است.

این سخنان نخست‌وزیر بریتانیا ساعاتی پس از آن بیان شد که محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد سی‌ویکمین سال انقلاب ۵۷، اظهار داشت که «نخستین محموله سوخت ۲۰ درصد» اورانیوم در ایران تولید شده‌است.

گوردون براون در این پیوند افزود:
«فکر می‌کنم، از آن‌جا که صبر و تحمل هم حدی دارد، هم‌اینک حس غالب در جهان به طور فزاینده‌ای به سمت بررسی تحریم‌های ویژه‌ای که می‌توانیم علیه ایران برقرار کنیم می‌رود.»

«فکر می‌کنم، از آن‌جا که صبر و تحمل هم حدی دارد، هم‌اینک حس غالب در جهان به طور فزاینده‌ای به سمت بررسی تحریم‌های ویژه‌ای که می‌توانیم علیه ایران برقرار کنیم می‌رود»

نخست‌وزیر بریتانیا که برای شرکت در یک نشست اتحادیه اروپا در بروکسل به‌سر می‌برد در پاسخ به پرسشی درباره سرکوب معترضان در روز ۲۲ بهمن امسال گفت:
«این یک برهه حیاتی از زمان برای روابط ایران نه تنها با بقیه جهان بل‌که برای رابطه رژیم ایران با مردم خودش است.»

به گفته آقای براون حکومت ایران می‌تواند میان «ادامه برنامه تسلیحاتی هسته‌ای و پایمال کردن حقوق بشر و انزوا» یا «ادامه برنامه غیر نظامی هسته‌ای، احترام به حقوق بشر و به‌دست آوردن اعتماد و احترام جامعه جهانی» یکی را انتخاب کند.
گوردون براون افزود که وی «گفت‌وگو را ترجیح می‌دهد ولی اقدامات سختگیرانه‌تر ممکن است الزامی باشد.»

قدرت‌های غربی به اهداف اعلام‌شده برنامه هسته‌ای ایران اعتماد ندارند و ایران این بی‌اعتمادی را بی‌اساس می‌داند.
این قدرت‌ها می‌کوشند با ارائه پیشنهادهایی به ایران از یک سو و تهدید به تحریم‌ها از سوی دیگر، جهتگیری احتمالی برنامه هسته‌ای ایران علیه منافع خود را مهار کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گوردون براون و تونی بلر باید بعنوان جنایتکاران جنگی باید فوری دستگیر شده و به دادگاه لاهه برای محکومیت فرستاده شوند. اما همه می دانند که دادگاه لاه و قاضیان جز یک مشت دزدو ... صهیونیسم پخه ای نیستند. این آدمکشان و صهیونیستهای نژاد پرست فقط دنبال کشورهای ضعیف تر و اسلامی که غربیان می خواهند آنان را برداشته و کشورشان را تجزیه کنند و خب معلومه آنها هم عکس العمل نشان می دهند و در صدد دفاع از خود و کشورشان بر می آیند و انوقت با انگ "جنایتکار جنگی " روبرو می شوند. اما این ...ها باضافه بوش ، اوباما ، زنیکه ... نخست وزیر اسراییل ، اولمرت ، ناتانیاهو و بقیه آدمکشان که بیش از میلیونها نفر را به هلاکت رسانده اند و همچنان جنگ قلابی " جنگ علیه ترور" را با کمک سران ... دیر کشورهای غربی علیه مسلمانان به پیش می برند نه تنها دستگیر نشده بلکه جایزه نوبل هم - که بوسیله جنایتکاران غرب طرح ریزی شده - به آنان می دهند. اسراییل که بوسیله یک صهیونیست - گلد استون - به جنایتکار جنگی محکوم شده است هنوز هیچ کاری نکرده اند ولی حالا می خواهند پاپوش برای خامنه ای که در مقابل "انقلاب مخملی"
غرب ایستاده است درست کنند.

تمام مردم جهان انگشت وسط خود را حواله این جانیان و جنایتکاران جنگی صهیونیست و امپریالیست حواله می دهند.
مرگ بر دشمنان ایران

-- بدون نام ، Feb 11, 2010 در ساعت 11:14 AM