رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸

راهپیمایی معترضان در شهرهای مختلف ایران

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی از حضور مخالفان دولت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد و اهواز است.

به گزارش ندای سبز آزادی، در مشهد، دست کم صد نفر از معترضان که در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب شرکت کرده بودند، بازداشت شدند.

تصاویری از سی‌وسه‌پل اصفهان:

بنا به این گزارش نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف میدان تقی‌آباد و خیابان‌های مرکزی مشهد مستقر شده‌اند.

گفته می‌شود از شب گذشته نیروهای بسیجی و انتظامی با در دست داشتن اسلحه‌های جنگی همچون کلاشینکف در شهر مشهد رژه می‌رفتند.

بازداشت معترضان در اصفهان و شیراز
در شیراز نیز ماموران امنیتی بیش از ۲۰ نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند. گفته می‌شود پلیس ضد شورش با حمله به هواداران جنبش سبز به هنگام راهپیمایی، اقدام به بازداشت آن‌ها کرده‌است.

از اصفهان نیز خبر رسیده‌است که مخالفان دولت در دو سوی پل سی‌وسه‌پل شعارهای «یا حسین، میرحسین» و «الله اکبر» سر داده‌اند.

«از شب گذشته نیروهای بسیجی و انتظامی با در دست داشتن اسلحه‌های جنگی همچون کلاشینکف در شهر مشهد رژه می‌رفتند»

یک شاهد عینی به ندای سبز آزادی، گفته‌ است که پلیس از عبور جمعیت از سی‌وسه‌پل ممانعت کرده و برای متفرق کردن معترضان تیر هوایی و گاز اشک‌آور شلیک کرده‌ است.

گفته می‌شود در جریان ناآرامی‌های امروز اصفهان دست کم پنج نفر در این شهر دستگیر شده‌اند.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از این است که معترضان در شهر اهواز با نمادهای سبز و عکس میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات، به خیابان آمدند.

نیروهای ضد شورش حضور پررنگی در تظاهرات امروز شهر اهواز داشتند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» در راهپیمایی این شهر به گوش می‌رسید

به گزارش تارنمای ندای سبز آزادی، نیروهای ضد شورش حضور پررنگی در تظاهرات امروز شهر اهواز داشتند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» در راهپیمایی این شهر به گوش می‌رسید.

در تهران نیز حضور مخالفان دولت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خشونت کشیده شد و گزارش‌های تائید نشده‌ای از تیراندازی به سوی معترضان منتشر شده‌است.

Share/Save/Bookmark