رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ بهمن ۱۳۸۸

سعی میرحسین موسوی برای شرکت در تظاهرات

تارنمای ندای سبز آزادی، از حضور میرحسین موسوی، در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داده است. بنا بر دیگر گزارش‌ها نیروهای امنیتی مانع پیوستن میرحسین موسوی به جمع راهپیمایان شده و همسر وی، زهرا رهنورد را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ندای سبز آزادی هم‌چنین از بازداشت علی کروبی، پسر مهدی کروبی در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن خبر داده‌است.

نیروهای امنیتی همچنین با بازداشت موقت محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و همسرش زهرا اشراقی نوه آیت‌الله خمینی مانع از حضور آن‌ها در مراسم ۲۲ بهمن شدند.

خبرهای رسیده از تهران حاکی از آغاز راهپیمایی سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران از بامداد امروز، پنج‌شنبه، با حضور هواداران و مخالفان دولت بود.

تصاویری از تهران که تاریخ ۲۲ بهمن امسال را با خود دارند:

بنا به این گزارش نیروهای ضدشورش در خیابان اشرفی اصفهانی در غرب تهران با مخالفان دولت درگیر شدند. شاهدان عینی می‌گویند نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور درصدد متفرق کردن معترضان بودند.

به نوشته تارنمای مردمک، تعداد معترضانی که با نمادهای سبز به راهپیمایی می‌آمدند در طی روز در حال افزایش بود.

شبکه جنبش راه سبز (جرس) از «شلیک» نیروهای انتظامی در آریاشهر (صادقیه) به‌سوی تظاهرکنندگان و ضرب و شتم معترضان از سوی نیروهای لباس شخصی خبر می‌دهد. بنا به این گزارش پس از این تیراندازی‌ها، تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله».

به نوشته تارنمای مردمک، تعداد معترضانی که با نمادهای سبز به راهپیمایی می‌آمدند طی ساعات روز در حال افزایش بود

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده‌است که از خبرنگاران و عکاسان خارجی خواسته شده «تنها» سخنرانی محمود احمدی‌نژاد را منعکس کنند. این خبرگزاری می‌گوید که دولت به آن‌ها اجازه ارسال گزارشی از خیابان‌های تهران را نداده‌است.

تصاویری از تهران که تاریخ امروز را با خود دارند:

پیش از این گزارش‌هایی از حمله به مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در راهپیمایی امروز مخابره شده بود.

شبکه سی‌ان‌ان امروز از «خاموشی رسانه‌ای» از ایران خبر داد. به گفته این خبرگزاری، جمهوری اسلامی یک «سد اطلاعاتی» برای نرسیدن اخبار تظاهرات مخالفان در برابر رسانه‌های جهان تشکیل داده‌است.
اینترنت ایران با ۲۳ میلیون کاربر نیز امروز با محدودیت‌های شدیدی روبه‌رو شده‌است. شبکه ایمیل‌ها، و شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین امروز با اختلالات جدی از سوی حکومت ایران مواجه‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«خامنه ای بدونه جاش تو زباله دونه»

-- کاوه ، Feb 11, 2010 در ساعت 08:37 AM

درگیریهای پراکنده ! همین ؟ مگر قرار نبود ازادی را فتح کنیم؟
به نظر میرسد اتاق فکر پوتین و لابی روسها در ایران کار خودشانرا کردند٠
کارشناسان نظامی کجایید؟ هی نشستید اینجا نقشه لو دادید اینم اخرش حزب توده برد

-- tavbin ، Feb 11, 2010 در ساعت 08:37 AM

کشور ما دستخوش یک مشت عروسک شده که معلوم نیست عروسک گردانشان کیست خامنه ای نیز یک عروسک است

-- brayan ، Feb 11, 2010 در ساعت 08:37 AM

مدیریت راهپیمایی سبز بسیار ضعیف بود. سر در گمی، بلا تکلیفی، عدم انسجام، قرار گرفتن در محاصره نیروها، بسته بودن کامل دستها تحت عنوان مسالمت، اعلام کجا مرا بگیرید آقای کروبی، تداخل حرکت اعتراضی با راهپیمایی دولتی، انقطاعهای طولانی حرکتهای اعتراضی، روشنفکر نمایی و لفاظی خسته کننده آقای خاتمی...عوامل باز دارنده در بروز نتایج مطلوب از تلاشهای مردمی است.

-- بدون نام ، Feb 12, 2010 در ساعت 08:37 AM