رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸

حمله به مهدی کروبی و محمد خاتمی در ۲۲ بهمن

خبرهای رسیده از تهران حاکی از آغاز راهپیمایی سی‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران با حضور هواداران و مخالفان دولت است.

بنا به گفته فرزند مهدی کروبی و گزارش‌های رسیده، در جریان این تظاهرات، به خودروهای مهدی کروبی و محمد خاتمی حمله شده‌است.

حمله به خودروی مهدی کروبی ساعت ۱۰ بامداد امروز توسط نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه، در خیابان اشرفی اصفهانی در شمال میدان صادقیه رخ داده‌است. به گفته حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، علی، فرزند دیگر آقای کروبی نیز از سوی این افراد بازداشت شده‌است.

شبکه جنبش سبز (جرس) از «شلیک» نیروهای انتظامی در آریاشهر (صادقیه) به‌سوی تظاهرکنندگان خبر می‌دهد. بنا به این گزارش پس از این تیراندازی‌ها، تجمع کنندگان شعار می‌دادند «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله».

رسانه‌های ایران تصاویری از اجتماع صدها هزار نفر در خیابان آزادی تهران در بخش منتهی به میدان آزادی به مناسبت ۳۱امین سالگرد انقلاب ۵۷ نمایش می‌دهند.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، گزارش داده‌است که هواداران جنبش سبز با تجمع در فلکه دوم صادقیه (آریاشهر) در غرب تهران، منتظر حضور مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری هستند. آقای کروبی روز گذشته اعلام کرده بود که از این محل به راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد پیوست.

بنا به این گزارش جمعیتی که با نمادهای سبز در خیابان‌های منتهی به فلکه دوم صادقیه تجمع کرده‌اند، شعارهایی در حمایت از رهبران معترضان می‌دهند.

پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس (پارلمان‌نیوز)، نیز از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داده‌است.


بنا به این گزارش، آقای خاتمی که در تقاطع خیابان‌های زنجان- آزادی به راهپیمایان پیوسته بود، پس از ایجاد درگیری از سوی هواداران دولت، مجبور به ترک راهپیمایی شد.

جرس نوشته‌است که نیروهای نظامی و بسیجی در حوالی میدان صادقیه، خیابان ولی‌عصر، مقابل ساختمان صدا و سیما ایران و حوالی خیابان کارگر حضور دارند.

گفته می‌شود شماری از نیروهای ضدشورش نیز در مساجد و پایگاه‌های بسیج نزدیک به میدان آزادی مستقر شده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر آغاز راهپیمایی در تهران، می‌گوید که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم و صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، دقایقی پیش به راهپیمایان پیوسته‌اند.

به گفته حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، علی، فرزند دیگر آقای کروبی نیز از سوی این افراد بازداشت شده‌است

مخالفان دولت پیش از این اعلام کرده بودند که با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر اعتراض خود را به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن اعلام خواهند کرد.

«یک منبع آگاه» در نیروی انتظامی روز گذشته به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت: «در مراسم فردا هر کس، تحت هر عنوانی از سوی پلیس و نیروی‌های امنیتی دستگیر شود تا ۲۰ فروردین بازداشت خواهد بود.»

به گفته وی «تمهیدات ویژه‌ای» برای این مراسم در نظر گرفته شده و پلیس با هرگونه «سواستفاده» از این مراسم «قاطعانه» برخورد کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کروبی زنده باد موسوی پاینده باد

-- شهاب ، Feb 11, 2010 در ساعت 07:53 AM

به نظر من این اشتباه بود که کروبی , موسوی و خاتمی از جاهای مختلف حرکت کنند. باید همه با مردم از یک جا شروع میکردند. مگر ما با هم نیستیم . یعنی ۵۰۰ نفر نبود که اطراف کروبی و خاتمی حلقه انسانی درست کنند و حرکت کنند. اگر نمیتوانیم برای اینجور چیزا سازماندهی کنیم، بدانیم که راه سخت و طولانی در پیش داریم. به امید آزادی!

-- کوشا ، Feb 11, 2010 در ساعت 07:53 AM

كروبي بت شكن
بت بزرگو بشكن

-- بدون نام ، Feb 11, 2010 در ساعت 07:53 AM