رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ بهمن ۱۳۸۸

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

ایالات متحده آمریکا در اولین اقدام پس از اظهارات روز گذشته باراک اوباما مبنی بر لزوم افزایش تحریم‌ها علیه ایران، بار دیگر سپاه پاسداران را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) دستور توقیف دارایی‌های یک فرمانده سپاه و چهار شرکت مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به علت آنچه دست داشتن آنها در فعالیت‌های اتمی ایران اعلام کرده، صادر کرد.


وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

سردار رستم قاسمی، نام این فرمانده سپاه اعلام شده که فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (بازوی اقتصادی سپاه) است. قرارگاه خاتم‌الانبیا پیش‌تر در دوران ریاست جمهوری جورج بوش نیز مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود.

بوش با تکمیل قانونی که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون تصویب شده بود، افرادی که به نوعی به گسترش تسلیحات کشتار جمعی کمک کرده و یا به نحوی از آن حمایت می‌کنند را نیز مشمول تحریم‌های آمریکا اعلام کرد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عظیم سدسازی، تونل‌سازی و پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی شرکت دارد که مقام‌های آمریکا می‌گویند درآمدهای هنگفت ناشی از این پروژه‌ها را در برنامه‌های موشکی و دفاعی هزینه می‌کند. این قرارگاه، دارای صدها شرکت ثبت‌شده در داخل و خارج ایران است.

افزوده شدن نام سردار قاسمی و چهار شرکت (ایمن‌سازان، فاطر، رهاب و مکین) وابسته به سپاه به فهرست افراد و شرکت‌های مورد تحریم آمریکا، به نوعی مانع از کسب درآمد از سوی سپاه پاسداران از طریق فعالیت‌های اقتصادی خواهد شد.

قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی شرکت دارد که مقام‌های آمریکا می‌گویند درآمدهای هنگفت ناشی از این پروژه‌ها را در برنامه‌های موشکی و دفاعی هزینه می‌کند

آقای اوباما شب گذشته از تهیه بسته تحریمی معناداری علیه جمهوری اسلامی خبر داده بود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز ماه گذشته اعلام کرد که سپاه پاسداران، هدف تحریم‌های جدید علیه تهران خواهد بود.

نیویورک تایمز نیز از تهیه پیش‌نویس بسته تحریمی علیه ایران از سوی آمریکا برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داده است.

آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا اعضای اصلی شورای امنیت هستند. آلمان نیز در گروه ۱+۵ این کشورها را در مذاکرات برای حل و فصل پرونده اتمی ایران همراهی می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جای بسیار خوشبختی ست که اینها با دستهای خودشان این چنین مقدساتشا خودشان را به لجن کشیدند. اینکه دیگر آمریکا و صهیونیستها مقصر نیستند به این ناگذاری توجه کنید:
قرارگاه خاتم‌الانبیا + پروژه‌های بزرگ نفتی و گازی + درآمدهای هنگفت!!!
تو خود کرده ای اختر خویش را بد
ندار از فلک چشم نیک اختری را!
زنده باد انقلاب سبز ایران
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Feb 10, 2010 در ساعت 03:00 PM

ba salam , sameemane az in eghdam arzeshmand khorsandam va fekr mikonam agar too heech keshvari baray kasani ke amniyat ro az melat iran salb kardan amniyat ro gereft ta natoonan servati ro ke az melat iran be yaghma bordan ro hefz konand va az tarafee dar tamam donya in afrad tahrem va heech ja davat nashan va mohem tar az hame dar majame ghanooni beynolmelali anha ra mohakeme konnand mitavan omid be aramesh na tanha iran ke donya dasht

-- nahid ، Feb 10, 2010 در ساعت 03:00 PM

ناهید خانوم منظورتان از مجامهه جهانی کدام است ؟

-- hossein ، Feb 11, 2010 در ساعت 03:00 PM

سلام بر شما هم وطن گرامی امیدوارم که خوب باشید. برادر گرامی اجازه بدهید جمله اخر را اصلاح کنیم,زنده باد جمهوری اسلامی ایران
با ارزوی موفقیت برای شما

-- hossein ، Feb 11, 2010 در ساعت 03:00 PM

ناهید خانم گل سلام
هموطن خوب،مطالبت بسیار عالی و بشر دوستانه است.اما حرکت امریکاییان بشر دوستانه نیست.
بطور مثال امریکا با امارات و عربستان و غیره پیمان نظامی می بندد وانان را به هر گونه سلاحی مجهز میکند ولی ایران حق ندارد برای دفاع از خود موشک بسازد.با عربهای فاشیست عربستانی و شیخ نشینان خلیج فارس قرارداد نیروگاه هسته ای می بندد ولی مانع ساختن نیروگاه هسته ای بوشهر شده است.پاکستان و دولت صهیونیستی را به بمب اتمی و کلاهک اتمی تجهیز کرده، ولی مانع غنی سازی اورانیوم جهت مصارف پزشکی و انسانی است.
من تعجب می کنم که سروران متفکر ما در رادیو زمانه چرا با پخش چنین خبرهایی،خود مطالبی جهت اگاهی مردم درج نمی کنند که افراد کم سواد و غیر حرفه ای چون بنده مجبور به دادن نطر نشوند.
من بدینوسیله از همکاران رادیو زمانه استدعا میکنم،همانطور که از دولت ج.ا.ا. انتقاد سازنده میکنید،لطف فرموده ، دشمنان خارجی مردم ایران و اهداف پلید انان را هم زیر زره بین انسان دوستی خود ببرید.
مبارزه یکسویه با اخلاق زورنالیست ازادیخواه سازگار نیست و دولت مردان هم از این گونه اعمال غیره انسانی ازانسهای خبری جهت سرکوب سیاسیون استفاده میکنند.در حقیقت این گونه ازانسهای خبری و خبرنگاران در خدمت انان و کلیه روشنفکرانی که با این ازانسها همکاری می نمایند،نتنها خدمتی به جامعه خود نمی کنند،بلکه به مردم خود زیان زیادی هم میرسانند.در حقیقت اینان خود شرایط را برای حاکم شدن دیکتاتورهای دیگر با تفکری دیگر اسانتر و حتی اماده یکنند.موفق باشید

-- mansour piry khanghah ، Feb 11, 2010 در ساعت 03:00 PM

baz ham mese hamishe chehreye khabis va sheytaniye America ro shod. ba en kar mikhahand joloye pishrafte mamlekate azizemon ro begiran. joda az bahshaye siasi dakhele keshvar, en kare America be shedat morede mahkomiyate mellate sharife iran gharar khahad gereft.

-- Iman ، Feb 11, 2010 در ساعت 03:00 PM

من ترجیح می دهم زیر یوق ستمگر بیگانه باشم تا ستمگر و دیکتاتور داخلی، زیرا می دانم آن ستمگر امپریالیست بخشی از حقوم را حداقل رعایت خواهد کرد تا این جیره خوار داخلی.

-- reza ، Feb 12, 2010 در ساعت 03:00 PM