رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸

واکنش ایران به برنامه موشکی آمریکا در منطقه

وزارت خارجه ایران، تصمیم آمریکا برای تقویت سیستم موشکی خود در خلیج فارس را «ناکارآمد» و «دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای» در منطقه دانست.

در روزهای گذشته، واشینگتن از تقویت سیستم دفاع موشکی خود در خلیج فارس و چهار کشور امارات، کویت، بحرین و قطر خبر داده بود.

توسعه ناوگان دریایی این کشور در خلیج فارس هم از دیگر برنامه‌های ایالات متحده اعلام شده که برای «اطمینان به اعراب و اسرائیل در خصوص حمایت آمریکا از آنها و مانعی بر سر تنش احتمالی تهران در منطقه» صورت می‌گیرد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این تصمیم آمریکا گفت: «اين گونه اقدامات از سوي كشورهاي فرامنطقه‌اي را در منطقه ناكارآمد مي‌دانيم و پيش از اين نيز شاهد ناكارآمدي اقدامات و دخالت‌هاي كشورهاي فرامنطقه‌اي در منطقه خليج فارس بوده‌ايم.»


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران

اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) توانایی‌های موشکی ایران و کره شمالی را برای نیروهای آمریکایی حاضر در خاورمیانه و شرق آسیا و نیز متحدان آمریکا در این مناطق، «تهدیدی جدی» ارزیابی کرده است.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که توان مقابله با تهدیدهای موشکی ایران و کره شمالی را دارد.

سازمان دفاع موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدهای موشکی این دو کشور، آزمایشی نیز بر فراز اقیانوس آرام انجام داده که موفقیت‌آمیز نبوده است.

Share/Save/Bookmark