رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ بهمن ۱۳۸۸

«آماده‌باش کامل» پلیس در روز ۲۲ بهمن

پلیس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، از «آماده‌باش کامل» این نیرو در روز ۲۲ بهمن خبر داده است.

در اطلاعیه امروز دوشنبه پلیس ایران، با اظهار امیدواری نسبت به پایان یافتن «فتنه آفرینی‌ها»، اعلام شده که این نیرو «از تمام توان و ظرفیت خود» برای برگزاری مراسم این روز بهره خواهد گرفت.


سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اعلام کرده که روز ۲۲ بهمن، روز عبور از «فتنه‌ها» خواهد بود.

این اطلاعیه‌ها در شرایطی صادر شده که مخالفان دولت، از قصد خود برای حضور در مراسم ۲۲ بهمن خبر داده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت نیز از مردم خواسته‌اند در مراسم این روز حضور گسترده‌ای داشته باشند.

سپاه محمد رسول‌الله تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اعلام کرده که روز ۲۲ بهمن، روز عبور از «فتنه‌ها» خواهد بود

بیش از ۸۰ فعال سیاسی و مدنی هم با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواسته‌اند با شرکت در مراسم روز ۲۲ بهمن، «عدالت‌خواهی و آزادی‌طلبی خویش را به گوش جهانیان برسانند و به حاکمان خودکامه نشان دهند که جنبش حق‌جویی ایرانیان فرهیخته را هرگز نمی‌توان با تیغ خشونت و ترور به مسلخ برد.»

در مقابل نیز، نهاد‌ها و جریان‌های محافظه‌کار نزدیک به دولت، از هواداران خود خواسته‌اند که در این مراسم شرکت کرده و به «فتنه‌ها» پایان دهند.

محمود احمدی‌نژاد نیز گفته که ۲۲ بهمن، روز تشییع جنازه لیبرالیسم در ایران خواهد بود. آقای احمدی‌نژاد از مسئولان برگزاری بزرگداشت پیروزی انقلاب خواسته که برای این روز، برنامه‌ریزی کاملی داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود مراسم ۲۲ بهمن امسال، صحنه رویارویی موافقان و مخالفان دولت شود. اتفاقی که پیش از این در مراسم‌ روز قدس، ۱۳ آبان، روز دانشجو و روز عاشورا در تهران و برخی دیگر از شهرستان‌های ایران رخ داد.

در این روز‌ها، مخالفان دولت با حضور در خیابان‌ها به اعتراض‌های خود ادامه داده و علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

Share/Save/Bookmark