رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ بهمن ۱۳۸۸
استاندار تهران:

«برای ۲۲ بهمن تدابیر امنیتی نداریم»

مرتضی تمدن، استاندار تهران می‌گوید که «افراد فتنه‌گر» در راهپیمایی ۲۲ بهمن مجال «هیچ کاری» را نخواهند داشت.

وی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که برای روز ۲۲ بهمن «تدابیر امنیتی خاصی» در نظر گرفته نشده و موارد پیش‌بینی شده برای ۲۲ بهمن در قالب «بسته‌ای فرهنگی» است.

هر سال در روز ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب ۵۷، هواداران انقلاب در شهرهای ایران راهپیمایی می‌کنند. مخالفان دولت اعلام کرده‌اند در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان بار دیگر اعتراض خود را به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و رخدادهای پس از آن اعلام می‌کنند.


مرتضی تمدن

استاندار تهران گفت: «دشمنان خارجی و افراد فتنه‌گر در داخل کشور در جریان این موج عظیم و میلیونی مردم، قطعاً مجال هیچ کاری را نخواهند داشت.»

آقای تمدن با پیش‌بینی این‌که تظاهرات هواداران دولت در روز ۲۲ بهمن «میلیونی» خواهد بود، اظهار داشت: «حرکت و موج میلیونی مردم اجازه نمی‌دهد تا کسی کوچکترین مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد کند.»

وی با بیان این‌که برای ۲۲ بهمن «رویکرد امنیتی» ندارد، گفت: «اگر قرار باشد تمهیدات امنیتی داشته باشیم، این تهمیدات تنها برای بسترسازی و فراهم کردن حضور مردم است.»

پیش از این نیز در آستانه مناسبت‌هایی که احتمال حضور معترضان در آن وجود داشت، مقامات امنیتی از عدم پیش‌بینی تدابیر امنیتی و «عادی بودن اوضاع» خبر داده بودند.

مخالفان دولت در هشت ماه گذشته در بیشتر مناسبت‌های ملی و مذهبی ایران، به خیابان آمده‌اند و اعتراض خود به رخدادهای اخیر در این کشور را اعلام کرده‌اند. تمامی تجمعات و راهپیمایی‌های معترضان با خشونت سرکوب شده‌است.

رسانه‌ها تصاویر بسیاری از ضرب و شتم معترضان از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی را منتشر کرده‌اند و فیلم‌هایی حاوی تصاویر شلیک گلوله و زیر گرفتن معترضان از سوی نیروهای دولتی و لباس شخصی نیز در اینترنت مشاهده می‌شود. دست کم ۴۰ نفر در جریان این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این نیز در آستانه مناسبت‌هایی که احتمال حضور معترضان در آن وجود داشت، مقامات امنیتی از عدم پیش‌بینی تدابیر امنیتی و «عادی بودن اوضاع» خبر داده بودند

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران، «حضور قدرتمند مردم» را باعث ناامیدی «دشمن» از اقدام علیه جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، این فرمانده ارشد نظامی از تمامی نیروهای سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع خواست که به همراه خانواده خود در راهپیمایی سالگرد انقلاب شرکت کنند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات از معترضان خواسته‌اند در این راهپیمایی شرکت کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نیز طرفداران جنبش سبز را دعوت کرد با نمادهای سبز به راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیایند و خواستار «خلع ید خائنین به ملت و متجاوزین به حقوق شهروندی» شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Keep quiet مرتضی بی تمدن...

-- علی ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM

جمهوری اسلامی با همه ی زورش در عرض این 30 ساله ققط توانسته چند هزار نفر یا نهایتا 30 یا 40 هزار نفر را به خیابان ها بیاورد حالا امسال 22 بهمن باید شاهد باشیم که چند میلیون به خیابان ها می ایند بقیه جمعیت 70 میلیونی چه کاره خواهنید بود.
به احتمال فوی بیشتر از چند میلیون در 22 بهمن شرکت خواهند کرد حالا جمعیت 50 هزار نفری را از چند میلیونی که کم کنیم می شود چند ده میلیون باقی مانده خوب با این حساب سرانگشتی و چرتکه انداختن بنده این باقی مانده چند میلیونی می شود جنبش سبز ها چون امت بسیج و مسیج و سپاه و مپاه در عرض این چند ساله در 22 بهمن جمعیتی را نتوانستند به میدان تظاهرات و نمایش قدرت بکشانند ولی امثال چون با سال های دیگر فرق اساسی و حیاتی دارد جمعیت چند میلیونی وارد صحنه می شود و آن 50 هزار تا را توی جیبش می گذارد و غوغا می شود حسابی.

-- حساب سرانگشتی ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM

جیره خوارا تو بگردا توی این گود که ما نیز ز گردندانیم
توی ایران و تو دنیای مجازی ز / یلآن / مردانیم
نیست تبعیض ز سر تا که به پای در اینجا
بهر ایران / کام پوران /جملگی / شیر زنانیم
روز فریاد/ سر داد / چه سان سر برسید
وحدت ماست/ چه در اصل همه همپیمانیم
در خیالات و توهم چه بسا وقت تلف بنمایی
ما همان موج / همان کوه / همان بارانیم
شیوه رعب و وحشت دگرت کاری نیست
باکی مان نیست/ چو از نسل اسد / شیرانیم
شیوه ات کشتن و اعدامی و زندان گردید
چه خیالی؟ همگی جان بکف بوم و برم ایرانیم
راحت خویش ولی ظلم به ما بنمایی
وقت ما نیز رسد چونکه به حق خواهانیم
سکولار / ضد تحجر /سر آزادی خویش
طالب نو لباسی به تن دورانیم
وقت تصمیم و رأی از طرف مردم شد
چونکه آزادی وحق را به زبان میرانیم
نیستم باک از این کرکری و لاف زدنهای شما
رستمیم / سبز شدیم / زاده این تورانیم

-- فریاد ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM

حتما پاسخ سرلشگر 150 كيليويي را با حضور ميليوني قدرتمند مي‌دهيم.

-- بدون نام ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM

موارد پیش‌بینی شده برای ۲۲ بهمن در قالب «بسته‌ای فرهنگی» است.
----------------------------------------------
"بسته ای فرهنگی" شامل: باتوم ؛ گاز اشک آور ؛ گاز فلفل ؛ زنجیر ؛ بسیجی خشن ؛ قمه ؛ چکمه و ...


-- قربانی تبار ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM

خدا را شکر که با همت استانداری تهران مشکل بر هم زدن تجمعات مردمی توسط "فتنه گران بسیجی و لباس شخصی" هم حل شد.


-- جنبش پاینده سبز ، Feb 5, 2010 در ساعت 11:23 AM