رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۳ دی ۱۳۸۸

ایران: آمریکا و اسرائیل در ترور دست داشتند

وزارت خارجه ایران، «عوامل» اسرائیل و آمریکا را به دست داشتن در «ترور» مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه، متهم کرد.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، صبح امروز سه‌شنبه بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی منزلش کشته شد.

مارک تونر، یکی از سخنگویان وزارت خارجه ایالات متحده، این اظهارات ایران را «بی‌معنی» خوانده است.


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرگزاری مهر گفته که «ترور ناجوانمردانه» این استاد دانشگاه، از سوی «عوامل داخلی» این کشور‌ها صورت گرفته است و ایران این اقدام را به شدت محکوم می‌کند.

آقای مهمانپرست افزوده که «این‌گونه اقدامات تروریستی و حذف ظاهری دانشمندان اتمی»، مانع از فعالیت‌های علمی ایران نخواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران هم گفته که «به احتمال قوی، سرویس‌ها و عوامل موساد و سیا در ترور» این استاد دانشگاه دست داشته باشند.


آقای دولت‌آبادی افزوده که جسد مسعود علی‌محمدی به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات برای دستگیری عوامل این انفجار و علت و انگیزه آن در دادسرای جنایی ادامه دارد.

واحد مرکزی خبر نیز در گزارش خود، «عوامل صهیونیسم و آمریکا» را مسئول این انفجار معرفی کرده است.

خبرگزاری فارس هم «عوامل ضد انقلاب» را مسئول این انفجار «تروریستی» گزارش کرده است.

مهمانپرست می‌گوید که «این‌گونه اقدامات تروریستی و حذف ظاهری دانشمندان اتمی»، مانع از قطع فعالیت‌های علمی ایران نخواهد شد

آمریکا و اسرائیل در شرایطی به دست داشتن در این انفجار متهم می‌شوند که تاکنون هیچ گروهی به طور رسمی مسئولیت این اقدام «تروریستی» را بر عهده نگرفته است.

اما خبرگزاری فارس اعلام کرده که «انجمن پادشاهی ایران» با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که این انجمن، هرگونه دخالت در این انفجار را رد کرده است.

برخی اعضای «انجمن پادشاهی ایران»، پیش‌تر به جرم دست داشتن در انفجار سال گذشته حسینیه‌ای در شیراز، اعدام شدند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ترور این استاد دانشگاه، کشتارو سرکوب تعداد بیشمار دانشجویان مبارزو مردم در ایران به شدت محکوم می‌کنم.
هر چند به اطمینان می توانم به گویم این است که این ترور جز, پروژه کشتار مخالفین و سر کوب جنبش است. هشیار باشید

-- م.س ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM


اگر کار خود رژیم نبود چنان با اب و تاب این گزارش را پخش نمی کردند و این جریان را پنهان می کردند تا دشمن را شاد نکنند اما چون زیر سر خودشان است و می خواهند زهر چشم از بقیه بگیرند این بمب گذاری را بوجود اوردند و رسانه ای کردند همه ی دنیا می دانند کار خود رژیم تروریستی جمهوری اسلامی است. ۲۰۰٣۴ - تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱٣٨٨

-- چون بال ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

به نظر من این انفجار شباهت زیادی به انفجاری که در حرم مطهر امام رضا اتفاق افتاد دارد. از بیگانه نترسیم که از ماست که بر ماست.

-- آرش از مالزی ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

ننگ بر حکومتی که خود ترور را در ایران و کشورهای همسایه راه انداخته است.
این هم شبیه همان کاری هست که حکومت چند ماه پیش با سران سپاه کرد. شبیه همان کاری هست که حکومت ضد بشری چند سال پیش با هواپیمایی حامل سپاهیان مخالف رهبر کرد که هواپیما پیش از نشستن در آسمان ماهان کرمان آتش گرفت و 300 سرنشین از نوع بشر در آن بودند و بیشتر سربازان آن قرارگاه انتظامی شاهد آتش گرفتن هواپیما پیش از نشستن بودند و چند دقیقه بعد(فاصله زمانی خیلی کم) لیست کشته شده گان را که از پیش آماده کرده بودند به قرارگاههای انتطامی فاکس کرده بودند....و آخر سر هم گفتند که با کوه برخورد کرده ....

در این مورد هم خوبه که همه فهمیده اند این کارها کار خودشون بوده! دم همه مردم گرم که دست اینها را خونده اند.
...

این کار هم کار خود حکومت ترور و وحشت هست که به دست شماری نامرد و ناجوانمرد اداره می شود. دست شان هم رو شده ولی باز هم از رو نمی روند....
بی شک این چنین کارهای به نفع شان نیست زیرا سرانجام این طوفان به در خانه ی آنها هم خواهد آمد.پس حکومت بهتر است که دست از این اداها بردارد و بفهمد که برگرداندن امنیت با قانون و آزادی پیش می رود نه با وحشت و ترور!

-- مسعود ازپارس ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

روحش شاد.
لابد فردا خبرگزاري فالس نيوز و ايرنا و صدا و سيماي و راديو و... عنوان مي‌:نند كه سربازان گمنام امام زمان غايب بمب گذار و همدستانش را دستگير كرده و لابد قوه قضاييه و دستگاه اطلاعات هم با قاطعيت با آنها برخورد خواهند كرد. يك بمب‌گذار هم مي‌آورند كه در راديو و تلويزيون اعتراف كنه كه من با موسوي و كروبي و خاتمي و اجانب و اسرائيل آمريكا و ... در ارتباط بوده‌ام. و سر راهم يك سري هم به منافقان و سلطنت طلبان و ... هم زده‌ام. دانشجوي دانشگاه هم بوده‌ام. و نشست و برخاستي هم با منتظري داشته‌ام.
در خانه‌اش هم مقادير بسياري مواد منفجره و اسلحه و فشنگ و ... يافته شده است. و ... .

-- حسين ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

هوشيار باشيد كه اين رژيم رو به سقوط است. و به هر دستاويزي چنگ مي‌زند كه بماند.

از دهه فجر و حضور سبزها مخصوصا شب 22 بهمن كه بايد بر پشت بام‌ها رآس ساعت 9 شب الله اكبر بگويند وحشت دارند.

هوشيار و صبور و خردمند باشيد.

-- بدون نام ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

بعد از ترور خواهرزاده موسوی؛ شلیک بسوی کروبی و این ترور میبینیم که این رژیم راهی جز سقوط ندارد و در سقوطش تعداد زیادی قربانی با خود میبرد.

-- jahan ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

باشد، شاید واقعا به قول شما دکتر علی محمدی، این استاد سبز را نه کفن پوشان و نه مزدوران شما و نه در راه دفاع از نظام، بلکه عوامل آمریکا و اسراییل کشته باشند.
دیگر شهدای جنبش سبز، ندا و سهراب و اشکان و ... را که کشته است؟ باشد، آن ها را هم نه این جانیان و نه در راه دفاع از نظام، بلکه عوامل آمریکا و اسراییل کشته اند.
جنایات های روز عاشورا، که در تاریخ میهنمان بی سابقه بوده است را که انجام داده است؟ باز هم آمریکا؟ باز هم اسراییل؟ آیا عوامل آمریکا و اسراییل در این روز آقای موسوی را به شهادت رساندند و در جای دیگر با خودرو های نیروهای انتظامی از روی مردم رد شدند؟ باشد! این هم قبول.
آن هایی که در شب تاسوعا به بیت امام حمله کردند که بودند؟ آن هایی که به بیت آیت الله منتظری حمله کردند و یا به بیت آیت الله صانعی، آن هایی که در قزوین به اتومبیل آقای کروبی شلیک کردند که ها بودند؟ باز هم آمریکا؟ باز هم اسراییل؟
آن هایی که صد ها فرزند لایق این مرز و بوم را به زندان ها می افکنند، آن هایی که به جان و مال و ناموس و همه حقوق مدنی مردم این سرزمین تجاوز میکنند، که مادران داغدیده را دستگیر و روانه زندان می کنند، یعنی همه این ها عوامل آمریکا و اسراییل اند.
پس ننگ بر دولتی که توان ایستادگی در مقابل این همه جنایت عوامل خارجی را ندارد، و باز با تمام قوا می کوشد که در قدرت باقی بماند. ننگ بر این دولت!

-- جهان ، Jan 12, 2010 در ساعت 01:00 PM

حالا اگه واقعا سرویسهای اطلاعاتی خارجی میخواستن کسی رو به خاطر دانشش بکشن نمیشد بی سر و صداتر اینکاررو بکنن؟!!! لازم بود بمب بترکونن؟!! چطور یکی مثل اون پزشک کهریزک مسموم میشه میمیره که نشه گفت کشته شده یا اتفاقی بوده اونوقت دانشمند شاید اتمی شاید غیر اتمی باید با بمب کنترل از راه دور بترکه تا با بوق و کرنا بگن کار حرفه ای جاسوسی بوده؟ این ...ها مردم رو چی فرض کردن؟!!! سود این کار تو این موقعیت جز به رژیم ..اسلامی به کی میرسه؟! چرا تاحالا از این نوع ترورها نبوده؟

-- irani ، Jan 13, 2010 در ساعت 01:00 PM

چرا امریکا واسرائیل که تاوزارت اطلاعات نفوذ می کند همیشه افراد اصلاح طلب راموردحمله تروریستی خود قرارمدهد ؟جراآقای خامنه ای راهدف قرارندادند؟

-- ملکی ، Jan 13, 2010 در ساعت 01:00 PM

رژیم راست میگوید که عوامل آمریکا انگلیس واسرائیل این جنایات را کرده اند ولی این عوامل در خود این رژیم است. یعنی وقتی میگه عوامل خارجی، از رهبران رژیم و سران سپاه صحبت میکنه. الان 30 سال استکه عملکرد این رژیم در خدمت مستقیم اسرائیل بوده است و اینرا خود اسرائیل اذعان دارد. بر قرار باد جمهوری ایرانی . نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

-- mehrdad ، Jan 13, 2010 در ساعت 01:00 PM