رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ دی ۱۳۸۸

نامه گروهی از استادان دانشگاه به خامنه‌ای

گروهی از استادان دانشگاه تهران، در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، خواستار پایان دادن به برخورد‌های «خشن و فراقانونی» با دانشگاهیان شدند.

این نامه از سوی ۸۸ استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران امضا شده و هدف از نوشتن آن، «اصلاح امور مملکت» عنوان شده است.

آنها در نامه خود نوشته‌اند که مسئولان دولتی و قوای سه‌گانه، توان حل و فصل مشکلات موجود را ندارند و از این بابت «متاسف» هستند.

این استادان در نامه خود نوشته‌اند که مسئولان دولتی و قوای سه‌گانه، توان حل و فصل مشکلات موجود را ندارند و از این بابت «متاسف» هستند

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که طی شش ماه گذشته، حملات گسترده‌ای به دانشجویان و دانشگاهیان صورت گرفته است.

در این حملات، گروهی از دانشجوبان به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هفته گذشته نیز گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد، هشت تن از آنها را با «چاقو» زخمی کردند.

در حوادث ۱۶ و ۱۷ آذر ماه دانشکده فنی تهران نیز حضور گروهی از لباس شخصی‌ها در محوطه دانشگاه تهران منجر به بروز درگیری‌های خشونت‌باری شد.

«همه این‌ها به بهانه پاسداری از اسلام و ولایت انجام می‌گیرد و متاسفانه هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد»

این استادان، در نامه خود آورده‌اند که در این دو روز، «چند هزار نفر» که برخی از آنها «سلاح سرد» حمل می‌کردند، به دانشگاه تهران حمله‌ور شده و محیط آن را متشنج کردند.

در این نامه همچنین آمده که «در این جو نامناسب و غیر شفاف، شایعه تدارک و هماهنگی حضور عناصر غیر دانشگاهی و مهاجم در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر ۱۳۸۸ در دانشگاه توسط نهادی منتسب به جنابعالی در همه سطوح دانشگاه پخش شده است.»

این استادان دانشگاه نوشته‌اند که «همه این‌ها به بهانه پاسداری از اسلام و ولایت انجام می‌گیرد و متاسفانه هیچ فرد و نهادی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد.»

در پایان این نامه از آقای خامنه‌ای خواسته شده که دستور خروج نیرو‌های «غیر دانشگاهی» از دانشگاه‌ها را صادر کند.

Share/Save/Bookmark