رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ دی ۱۳۸۸

هشدار وزارت اطلاعات به معترضان

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه‌ای به معترضان هشدار داد که «بيش از اين بازيچه دست بيگانگان نشوند.»

وزارت اطلاعات ادعا کرده است «اطلاعات موثقی» از ارتباطات برخی معترضان با «بيگانگان و گروهك‌های ضدانقلاب» در دست دارد.

این وزارتخانه افزوده است که به زودی، «اطلاعات مهمی» در مورد نقش «گروهك‌های ضد انقلاب، اشرار و بيگانگان و فتنه‌گران» در حوادث اخیر ایران منتشر خواهد کرد.


پیش از این، برخی بازداشت‌شدگان، مطالبی را علیه خود و گروه‌های اصلاح‌طلب «اعتراف» کرده بودند. فعالان منتقد دولت، مراجع تقلید و سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند که اعتراف در زندان و «تحت فشار» فاقد اعتبار قانونی است.

این بیانیه از مردم ایران خواسته است هر گونه اطلاعات، اعم از فیلم و عکس معترضانی که آنها را «فتنه‌انگیزان و آشوبگران» خوانده را به ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهند.

وزارت اطلاعات، حوادث اخیر ایران را موجب سوءاستفاده «دشمنان اسلام و ملت ايران» دانسته و افزوده است که جمهوری اسلامی ايران، «از پشتوانه مردمی و اقتدار كامل» برخوردار است.

در شش ماه گذشته، شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن بوده است.

وزارت اطلاعات ادعا کرده است «اطلاعات موثقی» از ارتباطات برخی معترضان با «بيگانگان و گروهك‌های ضدانقلاب» در دست دارد

وزارت اطلاعات می‌گوید تاكنون با «مدارا» با معترضین برخورد كرده و در مقاطع مختلف، هشدارهای متعددی به «سران فتنه و عناصر مرتبط با اين‌گونه اقدامات ساختارشكنانه» داده است.

در حوادث پس از انتخابات، نزدیک به پنج هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه و تجاوز به بازداشت‌شدگان در رسانه‌ها منتشر شده است.

مقامات رسمی ایران تعداد کشته‌شدگان وقایع پس از انتخابات را نزدیک به ۳۰ نفر اعلام کرده‌اند. گزارش رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان حاکی از کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان است.

تهدید قوه قضائیه به برخورد «قاطعانه» با معترضان
قوه قضائيه نیز طی بيانيه‌ای به مهاجمان به «منافع ملی و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی» هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که این نهاد در رسيدگی قضايی به پرونده‌های این افراد، «فارغ از هرگونه ملاحظات سياسی، قاطعانه و با سرعت و وفق موازين شرعی و قانونی رسيدگی و آنان را به سزای اعمالشان خواهد رساند.»

قوه قضائیه تاکنون، شماری از معترضان را به حبس‌های شش ماه تا ۱۵ سال محکوم و برای پنج نفر از آنان حکم اعدام صادر کرده است.

«هرچه سريع‌تر خواص، صف خود را از معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران جدا نمايند، در غير اين صورت در جرايم آنان شريك بوده و می‌بايستی پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، روز گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس، از اعدام قریب‌الوقوع «حداقل سه تن» از دستگیرشدگان روز عاشورا خبر داده است.

در بخش دیگری از بیانیه قوه قضائیه آمده است: «جريانی كه شروع آن با برخی از خواص بود، متاسفانه با بی‌بصيرتی آنان، هدايت آن با بيگانه شده و دشمنان اسلام و ايران با سوء استفاده از فضای ايجاد شده به مبارزه با اصل دين پرداخته‌اند.»

این بیانیه به «خواص» اخطار داده است: «هرچه سريع‌تر صف خود را از معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران جدا نمايند، در غير اين صورت در جرايم آنان شريك بوده و می‌بايستی پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشند.»

در روزهای اخیر، شماری از رسانه‌ها و مقامات طرفدار دولت، خواستار بازداشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و من به عنوان یک ایرانی سبز رنگ به کارکنان وزارت اطلاعات توصیه می کنم که بیش از این آلت دست نظامیان و دستان ناپاک سیدعای خامنه ای این معاویه ی دوران نشوند، این بابا روی هیلتر و معاویه و استالین را هم سفید کرده، زیرا استالین فقط فتوا داد به دخران برلینی تجاوز کنند ولی سربازان او از این کار امتناع کردند و استالین این فتوا را باطل کرد اما خامنه ای نه تنها فتوای ازاله ی بکارت داد و به پیروی از خمینی کبیر بلکه دختران و پسران ایرانی را بدست لبنانی های حزب الهی و فلسطینی های حماسی داد! و اما هیتلر نیز با نام خدا چنین کارهایی نکرد!
زنده باد جمهوری ایران!
مرگ بر دشمنان ایران
مرگ بر معاویه

-- بدون نام ، Dec 31, 2009 در ساعت 04:00 PM

جالب اینست که برخورد « قاطعانه» هم که می کنند بعد می زنند زیرش، ما نبودیم !

-- بدون نام ، Dec 31, 2009 در ساعت 04:00 PM

دیو چو بیرون رود فرشته دراید جنبش مردم روز به روز شعله ور تر می شود دودو اتشش را تماشا کنید اینها از جگر های سوخته مردم از جان گدشته ایران برمی خبزد به نقطه انفجار رسیده اند و دیگر تاب و تحمل ندارند باید حکومت را به مردم واگذار کنید و از ایران بروید هرچه زودتر بهتر .

-- فریاد رسی هست ، Dec 31, 2009 در ساعت 04:00 PM

يادم است در زمان شاه هركس دست به تظاهراتى مى زد يا مخالفتى مى كرد يك پسوند "نما" به آن جماعت معترض اضافه مى كردند.اگر دانشجو بودند در رسانه ها مي گفتند يك عده دانشجو نما. اگر روحانى بودند يك عده روحانى نما و.... حالا نمى دانم چرا وزارت اطلاعات متوجه نيست كه دارد بعينه همان سبك و سياق ديكتاتورى گذشته را به كار مى برد. آخر اگر بيگانگانى وجود دارند كه مى توانند يك مليون آدم را توى خيابان بياورند و حرفشان اينقدر در رو دارد كه چرا دولت به شماها به عنوان كارمندان بى عرضه خود حقوق مى دهد و نمى رود اين حقوق را كه حتما رقم كلانى هم هست به آن بيگانه بدهد كه به نفع خودش وارد ميدان شود. آخر چرا بى فكر حرف مى زنيد و مشت بى قابليتى هاى خودتان را پيش خودى و بيگانه باز مى كنيد.آخردر موقع استخدام امتحان هوش از شما گرفته نشد؟

-- نادر ، Dec 31, 2009 در ساعت 04:00 PM

وزارت اطلاعات غلط کرد به هفت پشتش هم خندید.

-- بدون نام ، Jan 1, 2010 در ساعت 04:00 PM

هشدار معترضان به وزیر اطلاعات و سایر رجاله گانی که خود را خیلی مهم تصور می کونن:

زر اومدی قرمه سبزی بابا!

-- لات با معرفت ، Jan 1, 2010 در ساعت 04:00 PM

سالهاست از اين هشدارها مي‌دهيد. البته اين شش هفت ماه خيلي بيشتر هشدار داديد. هر چه بيشتر هشدار دهيد ما بيشتر متوجه وحشت شما مي‌شويم.

-- بدون نام ، Jan 1, 2010 در ساعت 04:00 PM

First of all, I really like to know how many report the Iranian so called"intelligent service!!" will receive from people and how are those reports are going to be treated! secondly, it is already 30 years these idiots are using the same method to frighten the people, if these people were afraid of such threats, they were stopping their green movement much earlier. I do not understand what could these intelligent idiot could do worse than killing people in the jails or assaulting the prisoners???

How could you scare people who have already faced death on the street with such stupid messages?

-- kamal ، Jan 1, 2010 در ساعت 04:00 PM