رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ دی ۱۳۸۸

پلیس: با معترضان مدارا نخواهد شد

پلیس ایران به مخالفان دولت هشدار داد که دیگر با آنها «مدارا» نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که معترضان از «مدارای» پلیس، «سوء‌استفاده» کرده‌اند.


عکس‌ها لباس شخصی‌هایی را نشان می‌دهد که در روز عاشورا دارای اسلحه هستند و آن را به سوی معترضان نشانه رفته‌اند(منبع: وبلاگ آرش سیگارچی)

اشاره آقای احمدی‌مقدم به حوادث روز عاشورا (یکشنبه) است که در آن تعدادی از نیرو‌های پلیس از سوی معترضان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی همچنین هشدار داد که پلیس با دستگیرشدگان نیز «مدارا» نخواهد کرد و تا پایان تحقیقات، آنها را در بازداشت نگاه خواهد داشت.


به گفته احمدی‌مقدم، در روز عاشورا ۱۲۰ مامور پلیس مصدوم شدند که ۶۰ تن از آنها در بیمارستان بستری هستند.

وی در عین حال افزود که در این روز، ۵۰۰ نفر دستگیر شده‌اند و تمام دستگیری‌ها بر عهده پلیس نبوده است. پیش‌تر در اطلاعیه پلیس، تعداد دستگیرشدگان، ۳۰۰ تن اعلام شده بود.

این فرمانده پلیس در بخش دیگری از اظهارات خود گفت خودرویی که اقدام به زیر گرفتن برخی معترضان در روز عاشورا کرده بود، «سرقتی» بوده و شناسایی شده است، اما خودرویی که یکی از سرنشینان آن به سوی علی موسوی شلیک کرده، تاکنون شناسایی نشده است.

سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌گویند از همان خودرویی که اقدام به زیر گرفتن معترضان کرده، به سمت علی موسوی شلیک شده است.

علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی، روز یکشنبه به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد.

اسماعیل احمدی‌مقدم در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر انتشار تصویری ویدئویی در اینترنت، که نشان می‌دهد خودرویی متعلق به نیروی انتظامی، اقدام به زیر گرفتن برخی معترضان در روز عاشورا کرده است، گفت: «هیچ تصویری وجود ندارد. شما هم دروغ نگویید و حق ندارید دیگر سئوال‌های دروغ بپرسید.»

احمدی‌مقدم در واکنش به اظهارات خبرنگاری مبنی بر وجود تصویری ویدئویی که نشان می‌دهد خودرویی متعلق به نیروی انتظامی، اقدام به زیر گرفتن برخی معترضان در روز عاشورا کرده، گفت: «هیچ تصویری وجود ندارد. شما هم دروغ نگویید و حق ندارید دیگر سئوال‌های دروغ بپرسید»

شب گذشته، در سایت یوتیوب فیلمی از حوادث روز یکشنبه منتشر شده که نشان می‌دهد دو خودروی پلیس اقدام به زیر گرفتن مردم معترض کرده و از محل متواری می‌شوند.

این در حالی است که فرمانده پلیس می‌گوید ماموران نیروی انتظامی با مردم «مدارا» کرده‌اند.

پیش‌تر، احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس نیز گفته بود ماموران نیروی انتظامی در برخورد با مردم از «حداقل خشونت» استفاده کرده‌اند.

در حوادث روز عاشورا بنابر اعلام پلیس، هشت تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. سایت جرس بر اساس بولتن محرمانه خبرگزاری ایرنا، تعداد کشته‌شدگان روز عاشورا را ۳۷ نفر گزارش کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اسم این درنده خوئی مدارا بوده است؟ ننگ بر همه شما باد!
http://www.youtube.com/watch?v=LcGMccZtabM

-- ستاره ت ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

با سلام یک فرمانده ی دست دوم که هم پاسدار بوده و هم در تجارت آلومنیوم موفق شده مبلغ هنگفتی پول از ایران خارج کند! او فقط در یک فقره توانسته یک کاج قدیمی را با تمام تجهیزات مدرن در یک کشور اروپایی به مبلغ چهارده ملیون یورو بخرد! بنا بر این یکی از مدافعان ولایت کم می شود!
مردم باید بدنند که اینهمه خیره سری فقط برای قدرت و ثروت است؟ پول نفت ایران! همین!
...
زنده باد جمهوری ایران
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

لطفا لینک اون فیلمی رو که میگید ماشین پلیس مردم رو زیر میکرده رو بگذارید . شما میگید تو یوتیوپ هست . من پیدا نکردم .

-- مانی ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

این ملت هنوز انقلاب 57 را فراموش نکرده اند . شاه هم با انکه تازه فهمیدیم ادم خوبی بود خیلی از این فرمان ها داد اما هیچ کسی گوش نکرد به همین دلیل شما ها هرچه فریاد بزنید این مردم خانه نشین نخواهند شد چون دنبال ازادی هستند و تا بدست نیاورندش از پا نمی نشینند خودتان را خسته نکنید سوار هواپیماهایتان بشوید و از ایران خارج شوید تا لاقل اخر عمری این همه زجر و ناخوابی نکشید و همه اش به این فکر کنید که امروز و فردا ملت می ریزند توی خانه هایمان و می کشندمان زودتر فرار کنید فرار بهترین راه نجاتتان خواهد بود .

-- پرواز ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

دوستان با سلام من یک اصفهانی ساکن تهرانم!
با شادی خدمتتان عرض کنم که با تماس تلفنی با خواهر زاده ام در اصفهان که پنجره اش بسوی تظاهرات تبلیغاتی ست این خبر را به شما بدهم که حکومت موفق نشده حتا هزار نفر را بسیج کند، آن چند صد نفری را که آورذده همه از مدیران درجه یک و دو و سه رژیمند که با چند نعره و فریادی «تشنه بخونم » خودشان هم خجالت کشیدند، آنها به قول خانم دیگر فامیل ما مستاصل بودند که چه بکنند! این نمایش قدرت برای آنها چنان افتضاح بوده که فقط رادیو از آن صحبت کرده و « تظاهرات پرشور ولایتمدار » نامیده، اما تلویزیون حتا تصویری پخش نکرده است.
در همان نزدیکی دو جوان که برای خرید نان رفته بودند و به تظاهرات فرمایشی آنها خندیده بودند دو کفن پوش دنبال آنها دویده و بعد چند نفر دیگر و آنها را به شدت کتک زده اند!
در تهران وضعشان نسبت به جمعیت تهران باز هم بدتر بوده است، آنها تمامی خانواده های بسیجی ها و پاسدارانی که هنوز سر نزد خامنه ای سپرده اند را آورده اند، از قرچک ، از ورامین، از پارچین، از کهریزک، و حتا از قم نیرو آورده اند، اما تمامی تظاهر کننده گان آنها با اقراق به پنج شش هزار نفر هم نمی رسد! و این در حالی ست که نیروهای لباس شخصی هم که امروز روز استراحتشان بود برای تظاهرات بمیدان آمده بودند. نظان سرگیجه گرفته است، این نظام هشت ماه و حتا بیشتر است که در زیر ضربات جانفرسا و طاقت سوز مردم است هر روز سیلی محکمتری دریافت می کند، سیلی امروز سیلی مهلکی ست که خودش به صورت خودش نواخت! باید گفت که انقلاب سبز اگر چه خودش و به خاطر همه جانبه بودنش و فراگیر بودنش در جهت مثبت عمل می کند، ولی خوشبختانه اعمال منفی نظام ....رول منفی آنرا خوب بازی می کند و در جهت نابودی خودش است. امروز حتا وفادارترین مردم به حکومت هم از پشتیبانی به او دست کشیده اند. من یادم است که در زمان شاه هم در روزهای آخر شاه تظاهراتی برپا می کرد که شعارشان این بود:
این است شعار ملت
خدا، قرآن، محمد!
جاوید شاه، جاوید شاه، جـــآوید شاه!
البته آن بیچاره ها هرگز یک ملیونیوم خامنه ای خونخوار نبودند، شجونی در سخنرانیش برای گارد سلطنتی امام خامنه ای گفته: اگر آقا لب تر کنند ما خرخره ی این معترضین را خواهیم جوید و لبهایمان را با خون آنها تطهیر خواهیم کرد! و البته حکما آنها این کار را کرده اند و خواهند کرد، بیخود نبوده که جنازه فرزند رشید و شهید ایران زمین علی موسوی را ربودند!
سلام بر شهیدان
...
زنده باد انقلاب سبز ملت ایران
زنده باد جمهوری ایران
زنده با چند صدایی سیاسی، فکری، مذهبی
زنده باد ایران

-- بدون نام ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

احمدی مقدم: برخورد پلیس از این به بعد شدید تر خواهد شد.

جزئیات این برخورد شدید تر به شرح زیر می باشد:

1- استفاده از تانک و نفربر به جای وانت برای عبور از روی معترضین
2- استفاده از آرپی‏جی‏هفت به جای گاز اشک‏آور
3- استفاده از مسلسل 2A14 به جای باتوم
4- استفاده از موشک های S300 به جای سپرهای دفاعی
5- استفاده از دوشکا به جای کلت کمری
6- استفاده از تیربار M60 به جای تفنگ ساچمه ای
7- استفاده از لودر و تراکتور برای حمل کشته شدگان و مجروحین

-- reza ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

مگر تا حالا مدارا شده است؟!

-- بدون نام ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

آقا لطفاً هر کی ماشین نیروی انتظامی را به سرقت میبره جنایت نکنه بره پس بده آخه نیروی انتظامی ما که جنایت کار نیست که به اسم اونا این کارها رو میکنن درست نیست.نیروی انتظامی برای آرامش مردم به صحنه آماده نه برای جنایت.کسی نیست به اینا بگه خودتونید کارگردانی خوبی ندارید
موفقیت برای جنبش سبز ایران

-- sabz ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

جناب داروغه احمدی مقدم
بد دنیایی شده، همه چیز تصادفی شده...
مثلا ممکن است روزی یک باتوم تا دسته در حلقت فرو رود...

-- کیارش ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

سیزده بدر این رژیم ...را سرنگون می کنیم. میگید نه ببینید.

-- ایران ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

دوست عزیز مانی این فیلم همین است که در این صفحه بعد از عکس هاست. فقط رویش کلیک کنید.

-- بدون نام ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

خيلي خنده دار بود...«حق ندارید دیگر سئوال‌های دروغ بپرسید»....!

-- بدون نام ، Dec 30, 2009 در ساعت 12:00 PM

ماهم باور کردیم، جنبش سبز پیروز است،به فکر یه سوراخ باش که توش قایم شی آقای احمدی مقدم.

-- فرزاد ، Dec 31, 2009 در ساعت 12:00 PM