رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ دی ۱۳۸۸

فاطمه کروبی: من و خانواده‌ام امنیت نداریم

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی اعلام کرد که وی و خانواده‌اش در برابر «هجوم شبانه نیرو‌های خودسر» امنیت ندارند.

خانم کروبی در نامه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر کرده، افزوده است: «هشدار می‌دهم، چنانچه اتفاقی برای من و خانواده‌ام رخ دهد، مسئولیت آن با حکومت خواهد بود.»

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتمادملی یکی از رهبران مخالفان دولت است که در ماه‌های اخیر بارها از سوی نیرو‌های لباس شخصی، مورد حمله قرار گرفته است.


فاطمه و مهدی کروبی

آخرین مورد از این حمله‌ها مربوط به چند روز گذشته است که نیرو‌های لباس شخصی، شیشه‌های خودروی وی را شکستند.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی نیز اعلام کرده که پدرش در حال حاضر به علت همکاری نکردن محافظین خود، در خانه «نیمه‌حبس» است.

خانم کروبی در نامه خود اضافه کرده که برخی از مسئولان، قصد دارند به نیروهای خودسر، تحت عنوان «مردمی انقلابی»، به منظور برخورد با «بزرگان نظام»، چراغ سبز نشان بدهند.

فاطمه کروبی می‌گوید که برخی از مسئولان، قصد دارند به نیروهای خودسر، تحت عنوان «مردمی انقلابی»، به منظور برخورد با «بزرگان نظام»، چراغ سبز نشان بدهند

فاطمه کروبی افزوده که این افراد، در محافل خاصی آموزش دیده‌اند تا هرگونه اعمال «غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرشرعی» را انجام دهند.

وی اشاره‌ای به نام این محافل و نوع آموزش‌هایی که به گفته‌اش به نیرو‌های خودسر داده می‌شود، نکرده است.

خانم کروبی در پایان نامه خود اظهار امیدواری کرده که مسئولان «غائله آشوب‌هایی که به واسطه جریانی تندرو، متحجر و ضد انقلاب» برپا شده را پایان بدهند.

در نامه همسر مهدی کروبی همچنین آمده که خبر دستگیری دبیرکل حزب اعتماد ملی، شایعه است.

فاطمه کروبی افزوده که این افراد، در محافل خاصی آموزش دیده‌اند تا هرگونه اعمال «غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرشرعی» را انجام دهند

طی دو روز گذشته پس از حوادث روز عاشورا، فشار محافظه‌کاران نزدیک به دولت به قوه قضائیه، برای دستگیر میرحسین موسوی و مهدی کروبی افزایش یافته است.

آنها خواستار دستگیری و محاکمه کسانی هستند که در شش ماه گذشته در «آشوب‌های خیابانی» و تبلیغ «علیه نظام» دست داشته‌اند.

قوه قضائیه امروز سه‌شنبه تائید کرده که بیش از ۲۰ نفر از فعالان سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است.

اتهام هیچ‌یک از بازداشت‌شدگان تاکنون مشخص نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مسلماً حاج خانم حالا وضع اکثریت مردم بیچارهٔ ایران رو در زیر یوغ این حکومت اسلامکی در طی‌ سی‌ سال گذشته، یک کمکی، حس میکنند بله؟!

-- Ali ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

این که چیز جدیدی نیست! فقط شما تازه باهاش آشنا شدین حاج خانم

-- پویان ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

درود بر زنان ومردان .جوانان وسایرمردم شریف ایران خصوصا زنان شجاع وآگاه..
آیا براستی این معترضین خارجی وبی بند وبار ویا ضد انقلاب وبرانداز هستند ؟بخدا قسم همگی ایرانی هستند ؟شما خودکامگان را قبول ندارند؟خوب به این تصویر نگاه کنید؟روز عاشورا تهران .این تصویر نماد رشد وبالندگی مردم وسرافکندگی دیکتاتور است

-- irani ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

بسیار اورژانسی!
بسیار اورژانسی!
بسیار اورژانسی!
این احتمال که کسی را در بین خودیها و یا غیر خودیها قربانی کنند و بهانه ای برای اعلام حکومت نظامی بکنند صد چندان شده است! احتمال یک حمله ی تروریستی برای منحرف کردن جنبش سبز و بهانه برای اعلام حکومت نظامی بسیار بالا رفته است! محمد خاتمی، میر حسین موسوی، مهدی کروبی، هاشمی رفسنجانی، علیرضا بهشتی و یا کسانی از خودیها برای بهانه ای برای انتقام! فیروزآبادی، قالیباف، احمدی نژاد، متکی، جنتی، یزدی و دیگران.
این خبر را بخاطر بسپارید!

-- امضا محفوظ از تهران ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

ای بابا. شما هم مثل دیگر باصطلاح مخالفان یک محاکمه نمایشی پس از دستگیری فرمایشیتان خواهید داشت و بعد هم مانند آنها با پرداخت وثبقه ای به قصر خود بر میگردید. ما جوانها خواستار سرنگونی نظام و محاکمه واقعی سر کردگا نش که شما هم جزو آن هستید می باشیم. نه یکذره کمتر و نه یکذره بیشر.

-- بدون نام ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

من دیروز به خودم گفتم خواهزاده موسوی را هدف گرفتن. امروز پلیس میگوید ایشان ترور شدن.این پلیسی که مقصر پاره کردن عکس امام را پیدا کرد نمیگویدکی ایشان را ترور کرده یا بسیجیها ایشان را ترور کردن یا اینکه ایران تکزاس شده. خانم کروبی مانند هر ایرانی دگر باید در امنیت باشند مانند تمام مخالفان دنیا. خواهرزاده موسوی را جلوی چشم هزاران تظاهر کننده کشتن. من نمیدانم شما این موضوع را جدی نمیگیرید؟کی دگرجرأت کاندیدشدن و حرف زدن رادارد؟ کروبی شجاعت این را داشت در روبروی متجاوزان بایستد

-- hadaf ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

من پیشگو هستم . یک سال پبش در چنین روزهایی پیشگویی کردم که خون و خونریزی در ایران می بینم .انشعاب و اعتراض در سپاه پاسداران می بینم به نفع مردم ایران . تیره گی روابط ایران و انگلیس را دیدم و نوشتم . یک سال پیش دیدم که ایت الله خامنه ای از ایران فرار می کند و نوشتم .... فعلا خون و خونریزی ادامه خواهد داشت .اما روزهای خوب توام با پیروزی و جشن می بینم .

-- ایت الله خامنه ای از ایران فرار می کند ، Dec 29, 2009 در ساعت 02:00 PM

کروبی و خانواده اش از معدود روحانیانی هستند که به ملت پیوستند و انصافا شجاع هستند.

در روز عاشورا و ماه حرام خون مردم به زمین ریخته شد ولی تقریبا تمام آخوندها که در همین ماه چندین بار امام حسین را روی منبر شهید کردند کاملا لال، کور و کر تشریف دارند....

فقط موقع گرفتن فطریه و سهم امام زبان باز می کنند.... ملت این سکوت را فراموش نخواهد کرد جنابان علما...

حال که از این جماعت خانواده ای با غیرت برخواسته باید از آنها حمایت کرد، کروبی خیلی به ما کمک کرد، خدا او خانواده اش را نگهدارد،

خدای نکرده هر اتفاقی برای خانواده کروبی بیفتد مسوول سلطان سید علی فقیه و سلطانزاده مجتبی خامنه ای و سردار وحید و مداح حدادیان و طایب و رادان و نقدی هستند.

-- کیارش ، Dec 30, 2009 در ساعت 02:00 PM

واقعا از دیدن این روزها و این صحنه ها و این حرف ها دلم خون است. ما ایرانی ها را به جان هم انداخته اند. تا همدیگر رو فحش بدیم بکشیم به زندان بیاندازیم و تهدید کنیم. واقعا متاسفم که هیچ وقت ما ایرانی ها هم دل و هم صدا نمیشویم و تخم کینه بینمان هیشه جوانه میزند. زنده باد ایران

-- میلاد ، Dec 30, 2009 در ساعت 02:00 PM

امروز تعداد زیادی عرب و لبنانی در میان جمعیت میدان انقلاب دیده می شدند. زنانی که نمی دانستند روسری را به رسم ایرانی سر کنند و موهاشان بیرون بود لبنانی بودند. تعداد بسیاری عکس حسین نصرالله نیز در دست لبنانیها دیده می شد. یک لبنانی هم نوحه خوان شد و به عربی و به فارسی دست و پا شکسته خواند.

-- ذوالفقار ، Dec 30, 2009 در ساعت 02:00 PM

با درود به شیخ شجاع اصلاحات و مبارز کبیر معاصر کشورمان، مهدی کروبی،
حدس می زنم که حرکت بعدی حکومت ضد مردمی... احمدی نژاد و حامیان ...ش دستگیری سران جنبش سبز و برگزاری محاکمات فرمایشی و در نهایت با زیر فشار قرار دادن آن ها تنظیم اعترافات خود ساخته می باشد. هر چند که اطمینان دارم که این حرکت مذبوحانه نیز به شکست دیگری برای این ... منجر خواهد شد، از این عزیزان خواهش میکنم که خود را به نحو مناسب برای این مهم آماده سازند.
از این مبارز اصلاحات می طلبم که بار دیگر در مصاحبه ای ویدئو یی نظرات خود را درباره انتخابات اخیر، دولت کنونی و خاطرات مهم شان را درباره ...حاکم بیان نموده و آن را در اختیار نزدیکان معتمد خود قرار دهند، تا جنبش مردمی در صورت دستگیری و انجام مصاحبه بتواند برای خنثا کردن تحریکات دشمن مردم ایران از آن بهره بجویند.

-- جهان ، Dec 30, 2009 در ساعت 02:00 PM

کروبی چیزیش بشه ایران قیامت میشه
کروبی میلیونها محافظ داره

-- مهیار ، Dec 30, 2009 در ساعت 02:00 PM