رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ دی ۱۳۸۸

«دختر بن‌لادن می‌تواند از ایران برود»

وزیر خارجه ایران می‌گوید که دختر اسامه بن‌لادن که به سفارت عربستان سعودی در تهران پناهنده شده‌است در صورت تأئید هویت، می‌تواند از ایران برود.
منوچهر متکی این مطلب را پنج‌شنبه‌شب در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران بیان کرد.

وی در این‌باره گفت:
«مدتی قبل سفارت عربستان خبر داد که یکی از دختران بن‌لادن در سفارت عربستان است. وزارت امور خارجه به اداره اتباع و سفارت عربستان اعلام کرد که طبق کنوانسیون در صورت احراز هویت، این فرد می‌تواند با برگه عبور از ایران برود.»


اسامه بن‌لادن و پسرش عمر

منوچهر متکی افزود:
«برای ما هویت او محرز نشده‌است اما سفارت عربستان به این موضوع اذعان کرده‌است.»

روزنامه عربستانی الشرق الاوسط، اوایل هفته جاری به نقل از عمر بن‌لادن، چهارمین پسر رهبر گروه القاعده اعلام کرد که یکی از دختران ۱۷ ساله اسامه بن‌لادن به نام ایمان به تازگی به سفارت عربستان در تهران پناهنده شده‌است.

به نوشته این روزنامه، فؤاد قَصاص، کاردار عربستان در تهران پناهنده شدن ایمان به آن سفارت را تأئید کرده‌است و گفته‌است وی درخواست خروج از ایران را دارد.

بنا بر این خبر، عمر بن‌لادن هم‌چنین گفته‌است که پنج خواهر و برادر دیگر او و یکی از همسران پدرش از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان حمله آمریکا به افغانستان در ایران و در «حبس خانگی» زندگی می‌کنند.

عمر بن‌لادن هم‌چنین گفته‌است که پنج خواهر و برادر دیگر او و یکی از همسران پدرش از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان حمله آمریکا به افغانستان در ایران و در «حبس خانگی» زندگی می‌کنند

عمر بن‌لادن که در قطر به‌سر می‌برد می‌گوید که وی تنها ماه پیش از زنده بودن این افراد خوانده خود مطلع شده‌است.

روزنامه بریتانیایی تایمز در گزارشی نوشت که ۱۱ تن از نوه‌های رهبر القاعده نیز در مجتمعی امنیتی در اطراف تهران زندگی می‌کنند.

به گفته تایمز، اعضای خانواده رهبر گروه تروریستی القاعده، کمی پیش از حمله ۱۱ سپتامبر به نیویورک، به سوی مرزهای ایران رفته و در آن‌جا پس از دستگیری به مجتمع‌های حفاظت‌شده با دیوارهای بلند منتقل شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایران جای تروریستهای عرب نیست.

-- بهرام ، Dec 25, 2009 در ساعت 10:03 AM

انوقت می گویند ما اصلا نمی دانیم بن لادن کیه!

-- بدون نام ، Dec 26, 2009 در ساعت 10:03 AM