رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ دی ۱۳۸۸

محکومیت عبدالله رمضان‌زاده به ۶ سال حبس

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای رمضان‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به «اقدام علیه امنیت ملی کشور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده» محکوم شده‌است.


عبدالله رمضان‌زاده

قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، روز گذشته با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی برای چهار روز از زندان مرخص شد. بنا به حکمی که از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب باید در پایان روز یک‌شنبه ششم دی ماه به زندان بازگردد.

وی روز ۲۳ خردادماه جاری، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و بیش از شش ماه در بازداشت به‌سر برد. عبدالله رمضان‌زاده سه ماه از مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی بوده‌است.

وی پیش از این نیز در روز دهم مرداد ماه در جلسه دادگاه جمعی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، حضور داشت.

محمد کیانوش راد و علی سمیع‌زاده، دو عضو دیگر جبهه مشارکت نیز پس از دو ماه حبس از زندان اوین آزاد شدند.

به گزارش تارنمای نوروز، پایگاه خبری جبهه مشارکت، آقای کیانوش راد، در مراسم دعای کمیلی که مهرماه جاری در منزل شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس ستاد حامیان خاتمی و موسوی، برای آزادی زندانیان سیاسی برگزار شده بود، دستگیر شد.

آقای رمضان‌زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به «اقدام علیه امنیت ملی کشور، تبلیغ علیه نظام و نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده» محکوم شده‌است

علی سمیع‌زاده، عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت نیز اوایل آبان‌ماه از سوی نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شد.

مقامات ایران در شش ماه گذشته، بیش از چهار هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بازداشت کرده‌اند. بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی و مدنی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

دادگاه برای پنج نفر از معترضان حکم اعدام صادر کرده و شماری دیگر را به حبس‌های از ۱۵ سال تا شش ماه محکوم کرده‌است.

Share/Save/Bookmark