رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ آذر ۱۳۸۸
وزیر دفاع ایران:

«فکر نمی‌کردیم حوادث ادامه پیدا کند»

احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران می‌گوید: «اتفاقات پس از انتخابات برای هیچ کس متصور نبود و ما فکر نمی‌کردیم که این حوادث این‌گونه ادامه پیدا کند.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وزیر دفاع ایران که صبح امروز، پنج‌شنبه در گردهمایی روحانیون وزارت دفاع سخنرانی می‌کرد، ادمه داد: «این‌که عده‌ای در داخل بیایند و شرایطی درست کنند که کمک به دشمن باشد و بر این کار اصرار بورزند، خیانت به ملت ایران است.»

در روزهای اخیر برخی چهره‌های هوادار دولت محمود احمدی‌نژاد از لزوم برخورد با «سران فتنه» سخن گفته‌اند. رئیس قوه قضائیه نیز اعلام کرده‌است که دستگاه قضایی «مدارک کافی» از «سران فتنه» در دست دارد.

احمد وحیدی با بیان این‌که آیت‌الله خامنه‌ای در ناآرامی‌های اخیر «صبر و بردباری» به خرج داده‌است، «انذارها و تبشیرهای» رهبر ایران را سبب «فهمیدن اصل مسئله» از سوی بسیاری افراد دانست.

آیت‌الله خامنه‌ای در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده و بارها به معترضان هشدار داده‌است.

وزیر دفاع:جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند است و اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، چنان ضربه‌ای به آنان خواهیم زد که فراموش نکنند

به گفته وزیر دفاع «این حوادث باعث به وجود آمدن نگرانی و ناراحتی در جبهه جهانی ضداستعمار که ایران پرچمدار آن است شد و حتی در مسیر این جبهه نیز تزلزل‌هایی به وجود آمد که این‌ها امری ناپسند و ناخوشایند است.»

پیش از این نیز برخی مقامات جمهوری اسلامی از آسیب دیدن وجهه نظام در پی اعتراضات اخیر ابراز تاسف کرده بودند.

سردار وحیدی با هشدار به «دشمنان» حکومت ایران افزود: «جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند است و اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، چنان ضربه‌ای به آنان خواهیم زد که فراموش نکنند و نفس‌های به شمارش افتاده آن‌ها را تا مرز قطع شدن پیش خواهیم برد.»


وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ایران، ادامه داد: «این مسائل نشان می‌دهد که مسیر گاه آنقدر خطرناک است که اختلافات کوچک به همراه زاویه گرفتن از ولایت فقیه می‌تواند انسان را تا رسیدن به جبهه دشمنان قسم خورده انقلاب پیش ببرد.»

هفته گذشته نامه‌ای در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شد که گفته می‌شد از سوی شماری از پرسنل و فرماندهان ارتش امضا شده است. امضاکنندگان این نامه «با اعلام حمایت از مخالفان دولت، به سرکوب‌کنندگان معترضان هشدار داده بودند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عامل اصلی بحران در کشور وجود دیکتاتوری (ولایت فقیه ) است . ضمنأ عدم کفایت سید علی خامنه ای در این مقام تشدید کننده بحران است. و حل بحران فقط با سر نگونی ولی فقیه نادان امکان پذیر است

-- بدون نام ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM