رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ آذر ۱۳۸۸

احمد زیدآبادی برنده جایزه قلم زرین آزادی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار زندانی و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (دفتر ادوار تحکیم)،برنده جایزه «قلم زرین آزادی» سال ۲۰۱۰ شد.

هیات مدیره «انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آقای زیدآبادی با وجود شرایط هولناک حبس، تسلیم نشد و شجاعت وی بسیار برای ما تحسین‌برانگیز بود.»


احمد زیدآبادی

در این بیانیه آمده‌ است: «آقای زیدآبادی بارها خود را به خطر انداخته و آشکارا از اصلاح و حاکمیت قانون در ایران حمایت کرده‌است.»

احمد زیدآبادی در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران در اعتراض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد. دادگاه وی را به شش سال حبس تعزیری، پنج سال تبعید به شهر گناباد و محرومیت ابدی از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم کرده‌است.

وی پیش از این نیز در سال ۱۳۷۹ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و اقدام افسارگسیخته علیه نظام» بازداشت شد و ۱۳ ماه زندانی بود.

انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر، می‌گوید: «همه روزنامه‌نگاران، از خطر به چالش گرفتن رژیم خودکامه رئیس جمهور محمود احمدی‌نژاد و اعمال علی خامنه‌ای، رهبر ایران، آگاهی دارند.»

«آقای زیدآبادی با وجود شرایط هولناک حبس تسلیم نشد و شجاعت وی بسیار برای ما تحسین‌برانگیز بود»

گفته می‌شد مهمترین اتهام احمد زیدآبادی نوشتن نامه سرگشاده‌ای خطاب به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بود که در آن از وی انتقاد کرده‌بود.

اکبر گنجی، روزنامه‌نگار ایرانی نیز در سال ۲۰۰۶ به عنوان برنده این جایزه معرفی شده بود.

در رخدادهای اخیر ایران بیش از چهارهزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. بیش از ۴۰ روزنامه‌نگار در زمره بازداشت‌شدگان اخیر هستند که ۲۶ نفر از آن‌ها همچنان در زندان هستند.

بنا به بیانیه انجمن جهانی روزنامه‌نگاران و ناشران خبر، فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران بازداشتی به اتهام «طراحی انقلاب نرم علیه نظام دین‌سالارانه ایران» محاکمه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینقدر به جاسوسان خود جایزه دهید تا ... در رود. کسی تره هم خرد نخواهد کرد.

-- بدون نام ، Dec 17, 2009 در ساعت 12:41 PM

احمد زیدآبادی یکی از شریف ترین،صادق ترین و درعین حال پربار ترین فعال سیایی در عرصه جامعه جوان ایران امروز است و براستی که جوایزی از این قبیل شایسته و برازنده این انسان کم نظیرمیباشد. اعطای این جایزه را به او ، خانواده اش و تمام آزادیخواهان ایرانی تبریک میگویم.

-- شروین مارک ، Dec 17, 2009 در ساعت 12:41 PM

حقّ، شجره ی طیّبه است، در قعرِ زمینِ اوین چال اش می کنند، یک آسمان برگِ سبز می دهد چنان در هوا رقصان، که هر کفتار که دید دندان به دندان مالید. تازه کجا را دیده ای! هنوز زمستان است!

-- بازتابِ خورشید ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM

درود بر شرف اهل قلم احمد زید آبادی که داغ یک امضای تایید رهبری را به دل کودتاچیان تا ابد کاشت و خویش را در به دست جلادان او سپرد تا در زندان تازیانه اش بزنند و سپس محروم از همه چیز به برهوت کویرش در افکنند.

-- Heshmat ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM

تعجب من از این است که ادیتور پیچیده زمانه چنین کامنتهای توهین آمیزی را منتشر میکند ولی به طور ناگهانی برخی از کامنتهای روشنگرانه سانسورمی شوند.از جمله همین کامنت.

-- سحر ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM

مرگ بر دیکتاتور ... پاینده باد راه احمد زید آبادی

-- ندا ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM

درود بر شرف اهل قلم تبعیدی گناباد زید ابادی مظلوم خار چشم دیکتاتوریخواهان مذهبی و کمونیست روسی

-- sarlak ، Dec 18, 2009 در ساعت 12:41 PM