رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ آذر ۱۳۸۸

هاشمی: با ارعاب نمی‌توان مسائل را حل کرد

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید کسانی که فکر می‌کنند با «ارعاب و فشار» می‌توانند مسائل را حل کنند، در «اشتباه» هستند.

آقای هاشمی گفته که این رفتار‌ها ممکن است به صورت «ظاهری» مسائل را حل کند، اما «پس از گذشت زمان کوتاهی، آن موضوع، وسیع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع گروهی از روحانیون افزوده که «نسل امروز با از بین رفتن انحصارهای رسانه‌ای، آگاه و مطلع است و در آینده نیز مطلع‌تر خواهد بود.»


به گفته وی، «باید به گونه‌ای با مردم رفتار شود تا آنها احساس کنند نظام به دنبال احقاق حق آنها و حفظ کرامتشان است.»

هاشمی همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست با اجرای کامل قانون اساسی، «اعتماد جامعه» را تقویت کنند.

در ایران بیش از شش ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌ها ادامه دارد و برخی محافظه‌کاران، سران اصلاحات را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

هاشمی رفسنجانی نیز در شش ماه گذشته از سوی محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، با شدیدترین انتقاد‌ها مواجه بوده و برخی از اعضای خانواده وی، متهم به «فساد مالی» و دخالت در حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

«افرادی هستند که شهرت خویش را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب این‌گونه افراد هم سکوت است»

طی روز‌های اخیر نیز آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، مرتضی تمدن استاندار تهران و روح‌الله حسینیان نماینده مجلس نیز حملاتی متوجه وی کرده‌اند.

هاشمی در واکنش به اظهارات محمد یزدی نیز گفته که «متاسفانه ایشان براثر مشکلات جسمی، گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود که سال‌هاست درخواست «شفای» آقای یزدی را می‌کند.

هاشمی رفسنجانی در واکنش به حملات سایر محافظه‌کاران نیز گفت: «افرادی هستند که شهرت خویش را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند که جواب این‌گونه افراد هم سکوت است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Asaasaنرخ روز نان به تعبیر مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد

آقای جوانفکر نان به نرخ روز خوردن را بارها تجربه کرده ا ند. ایشان هنگامی که در ایرنا شاغل بودند هیچگاه تن به کاری جدی ندادند و با فضا سازی موقعیت را به نفع خود می ساختند. در سالهای میانی دهه 60... See More بود که ایشان توسط آقای دکتر خرازی مدیر عامل وقت ایرنا از این سازمان اخراج شد با همان روش و فضا سازی به ایرنا بازگشت و از طریق فشار های بیرونی و داخلی زمینه اعزام به اولین ماموریت خود به اسپانیا را فراهم نمود. پس از بازگشت از اسپانیا با استفاده از رانت به مرکز اموزش مدیریت دولتی رفته و بدون انجام هیچ کاری در ایرنا فقط به تحصیل ادامه داد . کمی پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مجددا هوای دیار غرب به سرشان زد و تلاش برای رفتن را آغاز کرد. در ان ایام مطلبی در مدح حجت الاسلام و المسلمین جناب اقای خاتمی رئیس جمهور وقت نوشتند و در روزنامه ایران به چاپ رساند تا میزان تعلق خود به دولت خاتمی را به اثبات برساند . با این بند بازی ها بالاخر ایشان موفق شدند دوباره به اسپانیا عزیمت نمایند و برای دومین دروه 4 ساله عازم ماموریت به مادرید شدند. ماموریت به خارج رفتن عیبی محسوب نمی شود اما چگونه رفتن ان جای سوال دارد و طرح این موضوع که ظاهرا به اصل مطلب بی ارتباط می نماید به این مناسبت بود که اقای جوانفکر اکنون هم در صدد نرخ گذاری نان و توابع آن است و شاید زمینه سازی یی باشد برای مختومه کردن موضوعی جعلی که بر خلاف انتظار نویسندگان سناریو چندان موفق از آب در نیامد.

-- Aaنرخ روز نان به تعبیر مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد ، Dec 16, 2009 در ساعت 04:00 PM

نسل تازه امروز دیگر نسل کهنه دیروز را نمی خواهد که آقا بالا سرشان باشد و بر ایشان مثل خامنه ای ... رهبری کند و یا همانند هاشمی... تشخیص مصلحت بدهد و یا یک مشت پیر و پاتیل دیگر شورای نگهبان و یا مجلس خیرگان او باشد. وقت آن است که همه برای نسل دیروز که یا دچار ضعف جسمی و یا فقدان عفلی است دعای «شفا» کنیم اگر چه همه میدانیم که بی فایده است چونکه نسل دیروز ٣٠ سال پیش اختیار خود را به یک نسل پریروزی بنام خمینی داد که وقتی به کشور آمد ٧٩ سال داشت و هم از ضعف عقلی و هم از ضعف جسمی در عذاب بود و بسیاری از جوانان نسل دیروز را به کشتن داد. آیا ما نسل امروز نیاید از تجربه های نسل دیروز عبرت بگیرییم؟؟؟؟

-- بدون نام ، Dec 16, 2009 در ساعت 04:00 PM

جان ..... جان ....... دوا.....

-- بدون نام ، Dec 16, 2009 در ساعت 04:00 PM

جواب جالبی داده ها!

یعنی عقلش سر جاش نیست، خدا شفاش بده

اگه اینطوره که خدا همه سران حکومت رو شفا بده

-- بهرام ، Dec 16, 2009 در ساعت 04:00 PM

ببینیم حالا چه کسی دارد از نفی «ارعاب» و احترام به «کرامات» انسانی سخن می گوید. پناه بر خالق از خدعه های شیاطین و از جمیع خبرگانشان و از جنگهای زر گریشان در نظام.

-- بدون نام ، Dec 17, 2009 در ساعت 04:00 PM

هاشمی جان دیر گفتی، دیر گفتی دیر، دیر ، دیر، دیر گفتی ناز آوازات!
خوشا می بود اگر تو زودتر آواز می خواندی! ولی حیف دیر می خوانی، باز دیرتر!
تو سالها بر هر قتل عام و هر ترور و هر گوشمالی کنفرانسیون برلین کف زدی!
حال بخور آن آشی که پخته ای! ترا بزودی تبدیلت خواهند کرد به آن لکه ی معروف و دورت خواهند انداخت! مگر اینکه با صداقت در پیشگاه ملت شریف و صبور ایران توبه کنی! از آنهمه جنایتی که تو خود در آن دست داشته ای ، و اینهمه جنایتی که در بنیاد نهادن آن شریک بوده ای! تو می توانی بسوی مردم بازآیی! بازآ!
در این سی سال جنایت تو دست بالا را داشته ای! اینک تنها یک راه برای زنده ماندن نداری! به میان مردم آمدن! و در میان مردم ماندن! و درخواست بخشش از مردم کردن، و هنوز تا پیر و افتاده نشدی چند قدم برای ملک برداشتن!

-- بدون نام ، Dec 17, 2009 در ساعت 04:00 PM

toro khoda nagah konid khodeton gezavat konid ke in che systmi ke kasie ke agle salami nadarn be hamchin mogiyat haie dar nezam miresan.

-- azadeh ، Dec 17, 2009 در ساعت 04:00 PM

اقای هاشمی مگر از جانتان سیر شده اید که به مسوولین نصیحت میکنید که قانون را در مملکت اجرا کنند.مگر نمیدانید که در قوانین شرعی کسی مصونیت نداره و اخوند و شاه و دزد یکسانند؟مطمعن باشید قانون قصاص شامل جنابعالی و خانواده شما و بقیه اخوندها هم می شود .مگر انکه شما مثل همیشه ماده وتبصره ای هم به قوانین شرعی اضافه کنید که ان قوانین الهی شامل حال اخوندها و بستگنشان نشود.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Dec 17, 2009 در ساعت 04:00 PM

دوستان توجه داشته باشند برای کسانی که نمی شناسید و آدرس میل می گذارند ، تمایله نکنید!

-- بدون نام ، Dec 17, 2009 در ساعت 04:00 PM