رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ آذر ۱۳۸۸

تشنج و درگیری در دانشگاه تهران

گزارش‌ها از بروز برخی درگیری‌ها و ناآرام شدن فضای دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی و تعطیلی کلاس‌های درس در این دو دانشگاه حکایت دارد.

خبرنامه امیرکبیر گزارش کرده است که گروهی از افراد سپاه و بسیج به همکاری حراست دانشگاه‌ تهران، وارد محوطه این دانشگاه شده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کرده‌اند.


بنابر اعلام خبرنامه امیرکبیر، نیرو‌های سپاه و بسیج با باتوم و اسپری به دانشجویان حمله‌ور شده و تعدادی از آنها را بازداشت و به خارج از دانشگاه انتقال داده‌اند.

براساس این گزارش، از صبح امروز سه‌شنبه نیز نیرو‌های بسیج به منظور برگزاری تجمع در دانشگاه شهید بهشتی، با چندین اتوبوس وارد این دانشگاه شده‌اند.

نیرو‌های بسیج با حمله به دانشکده حقوق شهید بهشتی، با ضرب و شتم دانشجویان، کلاس‌ها را تعطیل کرده‌اند.

بنابر اعلام خبرنامه امیرکبیر، نیرو‌های سپاه و بسیج با باتوم و اسپری به دانشجویان حمله‌ور شده و تعدادی از آنها را بازداشت و به خارج از دانشگاه انتقال داده‌اند

برخی منابع خبری نیز از گسترش درگیری‌ها در دانشگاه تهران و تعطیلی کلاس‌های درس در این دانشگاه خبر می‌دهند.

گزارش‌های تائید نشده از حمله پلیس ضد شورش به دانشکده فنی دانشگاه تهران و دستگیری برخی دانشجویان این دانشکده حکایت دارد.

برپایه این گزارش‌ها، نیرو‌های لباس شخصی و پلیس با شکستن شیشه‌های این دانشکده، اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به داخل ساختمان دانشکده فنی کرده‌اند. دانشجویان نیز برای مقابله با اثرات گاز اشک‌آور در راهروی دانشکده فنی، آتش روشن کرده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز با تائید این درگیری‌ها، گزارش کرده که هواداران میرحسین موسوی با حمله به دانشجویان «انقلابی» آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌ و به سوی آنها «گاز اشک‌آور» پرتاب کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در نظرسنجی اینترنتی که توسط ریا‌نووستی خبرگزاری روسیه انجام گرفته، بیش از ۹۴ درصد از شرکت‌کنندگان ایرانی گفته‌اند که چهره‌ روسیه در ایران بد است. در نظرسنجی قبلی این خبرگزاری نیز میزان این افراد حدود ۸۹ درصد بوده است.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4973946,00.html

-- roudaki ، Dec 8, 2009 در ساعت 03:00 PM

یکی نیست به خبرگزاری فارس بگه دانشجوی بیچاره از کجا گاز اشک آور آورده؟!!!!!
ار رو هم نمی رن این همه دروغ و اراجیف می گن

-- سبز ، Dec 8, 2009 در ساعت 03:00 PM

هر کس می خواد به آینده خود و فرزندانش امیدوار باشه باید پاشه بره کمک دانشجوها. بیاید سرنوشتمون رو تو دست خودمون بگیریم.

-- ایران ، Dec 8, 2009 در ساعت 03:00 PM

آخرین ظرفیت های جمهوری اسلامی مدت هاست به پایان رسیده. کار به جایی رسیده که دروغ هایی می گن که خودشون هم امیدی ندارن ملت باور کنن.

-- بدون نام ، Dec 8, 2009 در ساعت 03:00 PM

دروغ زيبايي بود حمله حاميان موسوي به دانشجويان ، تفرقه بنداز و حكومت كن . ولي حكايت نفري كه داره غرق ميشه براي حكومت اينجا مصداق پيدا ميكنه به هرچيزي آويزان ميشه

-- رها آزاد ، Dec 9, 2009 در ساعت 03:00 PM

خبرگزاری فارس ، ضرغامی ، الهام ، احمدی نژاد ...
تورو خدا ببینید نمایندگان جمهوری اسلامی را
پس از 30 سال ، دروغ و جادو جمبل

آنقدر سطح فساد و ریا در بالاترین قسمت های حکومت بالاست که دیگر هیچ انسان سالمی اگر بخواهد هم دیگر نمی تواند قدمی برای این نظام بردارد...


-- alireza ، Dec 9, 2009 در ساعت 03:00 PM