رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ آذر ۱۳۸۸

منصور اسانلو از کار اخراج شد

منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در زندان به سر می‌برد، با رای دیوان عدالت اداری، از کار اخراج شد.

خبرگزاری ایلنا امروز سه‌شنبه به نقل از پرویز خورشید، وکیل آقای اسانلو، خبر اخراج وی را منتشر کرده است.

وکیل مدافع آقای اسانلو گفته که به حکم اخراج موکلش اعتراض خواهد کرد.


منصور اسانلو

به گفته آقای خورشید، «تنها راه باقیمانده برای اعتراض، مطرح کردن پرونده در هیات عمومی دیوان عدالت اداری از طریق اعمال ماده ۱۷ است.»

منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه است که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، به پنج سال زندان محکوم شده است.

اسانلو که متولد چهارم اسفند ۱۳۳۸ در تهران است، رهبری سندیکای کارگران شرکت واحد را در مبارزات کارگری برای احیای حقوق کارگران برعهده دارد و پیش از زندان، چندین بار بازداشت شده بود.

منصور اسانلو، رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه است که به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، به پنج سال زندان محکوم شده است

وی در تیرماه سال ۱۳۸۶ و پس از شرکت در اجلاس بین‌المللی کارگران حمل و نقل در لندن، بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

اسانلو، سال گذشته به خاطر فعالیت‌های کارگری در ایران برنده جایزه اتحادیه سراسری کارگران هلند شد.

جایزه اعطاء شده به منصور اسانلو، «جایزه حقوق صنفی (فِبه الیزابت ولاسکِز) نام دارد که هر دو سال یک بار از سوی اف.ان.ف. به رهبران صنفی که با وجود خطرات جانی به کار صنفی خود ادامه می‌دهند، اعطا می‌شود.

خرداد ماه گذشته نیز کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در نامه‌ای به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه، از «وضعیت خطرناک» منصور اسانلو در زندان ابراز نگرانی کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دیگه چه چیزی از جون شریف این مرد دلیر میخواین؟ کتک و بی احترامی، شکنجه و زندان و حالا اخراج از کار!
آشامیدن خون هم حدی داره! منصور اسانلو یک ایرانی بسیار پر اهمیته که در فردای ایران آزاد نقش مهمی خواهد داشت.

-- راننده اتوبوس ، Dec 8, 2009 در ساعت 10:00 AM